جستجو
5/5

بهترین وکیل جرایم اینترنتی تهران (جرایم رایانه ای و سایبری)

وکیل-جرایم-جرائم-اینترنتی-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل جرایم اینترتی تهران کیست؟

اینکه بهترین وکیل جرایم اینترنتی تهران کیست تا حد زیادی به موضوع شما بستگی دارد. اگر در خرید آنلاین کلاهبرداری شده و مبلغ خرید هم پایین است، عاقلانه ترین کار آن است که با سرچ و جستجو در اینترنت راهی پیدا کنید تا خودتان اقدام کنید. چرا که ممکن است حق الوکاله وکیل و هزینه محاکم قضایی از مبلغ از دست رفته بیشتر شود! معمولا ساده ترین راه اقدام از طریق ای نماد یا راه‌های مشابه است. اما اگر مبلغ کلاهبرداری بیشتر باشد یا موضوع در رابطه با جاسوسی یا انتشار اطلاعات باشد، پیشنهاد می‌شود حتما از وکیل کمک بگیرید. بهترین وکیل جرایم اینترنتی تهران شخصیست که به مسايل حقوقی مربوط به انتقال داده و همچنین مسائل کیفری و خانواده تسلط کامل داشته باشد چرا که در بسیاری از پرونده‌های مربوط به جرایم اینترنتی، کار به پرونده‌های دیگر با موضوع خانواده و کیفری خواهد رسید. در چنین شرایطی بهترین وکیل جرایم اینترنتی تهران می‌تواند در تمامی این دعاوی از شما دفاع کند و حتی با این کار موجب کاهش هزینه‌های شما شود.

جرایم اینترنتی چیست؟

شاید در فضاهای مجازی و نرم افزارهای چت تصویری دیده باشید که برخی افراد سعی دارند تا از طریق این نرم افزارها اقدام به بزهکاری اینترنتی کرده و شئونات اخلاقی را زیر پا بگذارند.
چنین افرادی با انجام این اقدامات در واقع جرایم اینترنتی انجام داده و از فضای باز و آزاد اینترنت سوء استفاده می‌نمایند، زیرا فکر می‌کنند که در اینترنت هیچکس قادر به شناسایی و پیدا کردن آن‌ها نیست و می‌توانند آزادانه هرکاری که بخواهند انجام دهند. دلیل اصلی این اقدامات، شرایط موجود جهت فعالیت‌های غیر فیزیکی در در فضای اینترنت بوده که منجر به ایجاد تخلفات در اینترنت می‌گردد.
به طور کلی به مجموعه اقداماتی که باعث اذیت و آزار و نادیده گرفتن حقوق دیگران شده و خارج از خطوط قوانین انجام شود، تخلف می‌گویند. اما اگر این تخلفات از طریق اینترنت رخ داده باشد، به این اقدامات تخلف و جرم در اینترنت گفته می‌شود که انواع مختلفی داشته و به روش‌های گوناگون انجام می‌گیرد.

اشکال مختلف جرایم اینترنتی کدام است؟

جرایم اینترنتی اشکال مختلفی داشته که از جمله مهمترین آن‌ها میتوان به آزار و اذیت، توهین، افترا، مزاحمت، انتشارات اطلاعات، کلاهبرداری، نقض قوانین کپی رایت و غیره اشاره کرد.
برخی از این تخلفات نیز جنبه امنیتی و سیاسی داشته و باعث ایجاد اختلال در امور مهم کشوری می‌شود که از مهمترین آن‌ها میتوان به جاسوسی، انتشار اطلاعات سیاسی، حملات ویروسی و سایبری، هک سیستم‌های بانکی و غیره اشاره نمود.
به همین منظور انواع مختلفی از قوانین و مجازات جهت برخورد با تخلفاتی تعریف شده تا بتوان با استفاده از آن‌ها میزان تخلفات از طریق اینترنت را کاهش داده و با متخلفین برخورد شود.
یکی از قدیمی‌ترین و فراگیرترین تخلفات از طریق اینترنت، ایجاد مزاحمت و آزار و اذیت در میان نوجوانان و جوانان بوده که افراد بسیار زیادی از جمله دختران را درگیر خود کرده است

آیا ایجاد شایعات در فضای مجازی از جمله جرایم اینترنتی محسوب می‌شود؟

در بسیاری از موارد دیده شده که فرد یا گروهی دست به ایجاد و گسترش شایعات و گفته‌های غیر واقعی و نامعتبر زده و اقدام به انتشار آن‌ها در فضای مجازی می‌کنند که باعث به وجود آمدن سوء تفاهم و رفتارهای ناپسند نسبت به فرد مورد نظر می‌شود.در بسیاری از موارد نیز در فضای مجازی اقدام به توهین می‌کنند و باعث به وجود آمدن درگیری ‌های لفظی می‌گردند.
این تخلفات به وضوح باعث ایجاد آزار و اذیت و مزاحمت برای دیگران شده و به نوعی باعث ایجاد گمراهی و فریب در اذهان عمومی می‌شود.

آیا فحاشی در فضای مجازی جرم است؟

بسیار دیده شده است که کاربران در صفحات وب سایت‌ها و نرم افزارهای شبکه اجتماعی نظرات و اعتقادات خود را بیان کرده اما عده ای با نظرات و عقاید متفاوت اقدام به پاسخ توهین‌آمیز و خارج از ادب و اخلاق برای آن‌ها ارسال کرده و منجر به ناراحتی و به وجود آمدن کدورت شده‌اند.
در چنین حالتی، اغلب موارد منجر به ایجاد فحاشی‌ و توهین‌های متعدد بین طرفین شده و فضای دوستانه و آرام شبکه مجازی را تبدیل به میدان جنگ و درگیری نموده است. این چنین موارد نیز جزو جرایم اینترنتی محسوب شده و از طریق عوامل مربوطه پیگیری و با طرفین برخورد می‌شود.

آیا توهین و مزاحمت در فضای مجازی می‌تواند جنبه سیاسی پیدا کند؟

برخی اوقات نیز تخلفات اینترنتی همچون توهین و مزاحمت به گونه‌ای انجام می‌شود که جنبه سیاسی پیدا کرده و باعث تشنج و استرس در افکار مردم یک کشور می‌شود. این گونه رفتارها به صورتی است که جمعیت خاصی از یک کشور اقدام به توهین و ایجاد تهمت نسبت به افراد مقیم کشور دیگر می‌کنند.
معمولاً چنین تخلفاتی از طریق اینترنت و توسط گروه‌های سیاسی انجام می‌شود و هدف اصلی آن تحریک بخش خاصی از جمعیت یک کشور است.

جاسوسی اینترنتی چیست؟

همانطور که می‌دانید جاسوسی راه‌ و روش‌های زیادی دارد و یکی از جدیدترین آن‌ها، جاسوسی از طریق اینترنت است که نوعی تخلفات اینترنتی محسوب می‌شود.
این اقدامات از طریق پهنای اینترنت انجام شده و جهت دستیابی اطلاعات موجود در رایانه‌های شخصی و شرکتی صورت می‌گیرد. هدف اصلی از انجام چنین اقداماتی، به دست آوردن اطلاعات مهم جهت سوء استفاده‌های اقتصادی و تجاری از شرکت‌ها و غول‌های اقتصادی است.

هک یا سرقت اطلاعات چیست؟

با جهانی شدن اینترنت و رایانه‌ها، اولین اقدامی که توسط متخلفین در فضای مجازی انجام شد، هک اطلاعات و سیستم‌های رایانه‌ای بود که از طریق انجام برنامه نویسی جهت بدست آوردن اطلاعات مختلف و یا ایجاد اختلال صورت می‌گرفت. این نوع جرایم اینترنتی عمدتاً به وسیله عده‌ای از برنامه نویسان حرفه‌ای به منظور ایجاد مزاحمت و یا اختلال و سودجویی انجام می‌شود که بسیار فراگیر و گسترده شده است.
به طوری که در سال‌های اخیر شرکت‌های مختلف سعی در استخدام گروهی از برنامه نویسان حرفه‌ای جهت مقابله با هکرهای متخلف کرده تا بتوانند از اطلاعات و سیستم‌های رایانه‌ای خود حفاظت کنند.
اما با این حال، هکرها همچنان در بسیاری از موارد مشکل آفرین بوده و متاسفانه پیدا کردن و به دام انداختن آن‌ها بسیار دشوار است. زیرا تمامی آن‌ها اقدامات خود را در فضاهای مخفی انجام داده و کاملاً با سیستم‌های رایانه‌ای و برنامه نویسی آشنایی دارند.

حملات سایبری چیست؟

نوع دیگری از جرایم اینترنتی وجود دارد که با استفاده از روش‌های خاص انجام شده و هدف اصلی، بدست آوردن اطلاعات خصوصی و مالی است. اینگونه تخلفات از طریق اینترنت و به وسیله رایانه و از طریق نرم افزار انجام می‌شود که به آن حملات سایبری می‌گویند.
این گونه حملات به گونه‌ای انجام می‌شود که سامانه‌های امنیتی را مختل کرده و باعث ایجاد دسترسی به اطلاعات مهم می‌گردد. در بسیاری از موارد دیده شده که فرد متخلف سعی دارد تا از طریق ایجاد اختلال در نرم افزارهای اینترنتی، به اطلاعات خصوصی افراد مختلف دست پیدا کرده و از آن‌ها سوء استفاده کند. همچنین از این روش جهت بدست آوردن اطلاعات بانکی و مالی افراد جهت دسترسی به حساب‌های مالی و بانکی استفاده می‌شود. در بسیاری از مواقع نیز این سرقت‌ها از طریق اطلاعاتی که افراد در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرده‌اند نیز انجام شده و از آن‌ها سوء استفاده می‌شود.

آیا جرایم اینترنتی می‌تواند در دسته اقدامات تروریستی قرار گیرد؟

حملات سایبری نوع خاصی از تخلفات اینترنتی محسوب شده که جهت ایجاد اختلال شبکه‌های رایانه‌ای کشوری و دولتی انجام می‌گیرد. این گونه حملات از طریق نفوذ و گسترش بد افزارهای ویروسی در رایانه‌ها انجام شده و باعث نشر و انتقال اطلاعات سیاسی و نظامی کشور می‌گردد. در واقع این نوع تخلفات از طریق اینترنت، جزء حملات سایبری تروریستی دسته‌بندی شده و منجر به تهدید امنیت ملی یک کشور می‌شوند.

اخاذی اینترنتی چیست؟

یکی دیگر از جرایم اینترنتی که جنبه اخاذی داشته و در فضای مجازی بسیار دیده شده است، سوء استفاده از زنان و کودکان از طریق تحت فشار قرار دادن آن‌ها می‌باشد.
این تخلفات از طریق اینترنت و نرم افزارهای چت و گفتگوی تصویری انجام شده و فرد متخلف جهت انجام این کار ابتدا سعی در ایجاد ارتباط دوستانه با فرد مورد نظر می‌کند و بعد از جمع آوری اطلاعات و ضبط تصاویر مختلف از وی، اقدام به تهدید به انتشار اطلاعات شخصی فرد مورد نظر می‌نماید.
هدف از چنین اقدامی تحت فشار قرار دادن فرد مورد نظر جهت انجام اقدامات خاص از جمله سوء استفاده‌های اخلاقی و مالی بوده و در برخی موارد ممکن است قربانی به قدری تحت فشار قرار گیرد که اقدام به خودکشی کند.

بیگ دیتا چیست و چه عواقب حقوقی می‌تواند داشته باشد؟

همانطور که میدانید نرم افزارهای اجتماعی و سایت‌های مختلفی در اینترنت وجود دارد که افراد در آنها اطلاعات شخصی خود را به اشتراک گذاشته و زندگی خصوصی خود را در آن ثبت کرده‌اند.
این اطلاعات در سرورهای مختلف که به آن‌ها بیگ دیتا گفته می‌شود، ذخیره شده که سایت یا نرم افزار مورد نظر جهت دسترسی دیگران به این اطلاعات این کار را انجام داده است.
شرکت‌هایی که چنین اطلاعاتی را نگهداری می‌کنند، موظف هستند افراد متخصصی استخدام کنند که از این اطلاعات محافظت کند، چرا که در صورت لو رفتن این اطلاعات عواقب حقوقی و کیفری بسیاری برای صاحبان شرکت و مسئولان به همراه خواهد داشت.

آیا فروش بانک‌های اطلاعاتی جزو جزایم اینترنتی باشد؟

با وجود تحریم‌های امنیتی و لایه‌های محافظتی، در برخی مواقع هکرها از طریق بدافزار و فایل‌های ویروسی اقدام به هک کردن بانک‌های اطلاعاتی کرده و اطلاعات شخصی دیگران را به دست می‌آورند.
همچنین برخی شرکت‌ها نیز برای به دست آوردن ثروت بیشتر و سوء استفاده از این اطلاعات دست به انتشار و تحلیل اطلاعات شخصی ذخیره شده در بانک های اطلاعاتی می کنند.
چنین اقداماتی جزو جرایم اینترنتی محسوب شده و به شدت با آن‌ها برخورد می‌شود.

ایجاد موانع و اختلالات بر روی وبسایت‌ها چه عواقب حقوقی دارد؟

نوع دیگری از تخلفات از طریق اینترنت، ایجاد موانع و اختلال در دسترسی کاربران به وبسایت‌ها و صفحات اینترنتی است که توسط ویروس و ربات‌های اینترنتی انجام شده که به وسیله هکرها ایجاد می گردد.
هدف اصلی این کار ایجاد اختلال و خرابکاری و پاک کردن داده‌های اینترنتی از وب سایت مورد نظر بوده که باعث ریزش و از دست رفتن محبوبیت آن وب سایت می‌گردد.
شخصی که با این اتفاقات متحملل ضرر مادی و معنوی می‌شود می‌تواند علیه افراد مقصر اقامه دعوا کند.

آیا راه‌های میانبر پرداخت‌های مالی جزء جرایم اینترنتی قرار می‌گیرد؟

نوع دیگری از تخلفات اینترنتی وجود دارد که جهت ایجاد میانبرها و مسیرهای انحرافی در پرداخت‌های مالی بوده تا بتوان از خدمات و امکانات به صورت رایگان استفاده کرد.
در واقع فرد متخلف با انجام این کار سعی دارد تا از سرویس و خدمات یک سایت یا نرم افزار و یا حتی شرکت‌های خدماتی به صورت آنلاین و به طور رایگان استفاده کنند.
انجام این کار در سال‌های اخیر بسیار رواج یافته و در کشورهایی که تحریم در آن‌ها وجود دارد بسیار دیده شده است.

چرا نقض کپی رایت از جرایم اینترنتی می‌باشد؟

یکی دیگر از جرایم اینترنتی نقض قوانین کپی رایت است، همانطور که میدانید قانون کپی رایت جهت حفظ مالکیت شخصی و ارزش یک فعالیت یا اثر برای صاحب اثر بوده تا از جنبه‌های مالی و تجاری اثر هنری و ادبی خود استفاده کرده و از از سوء استفاده دیگران پیشگیری کند.
اما با این حال بسیاری از افراد سعی دارند تا با انتشار آثار مختلف به صورت رایگان و یا حتی انتشار آثاری که هنوز در اینترنت منتشر نشده، قوانین کپی رایت را زیر پا گذاشته و اطلاعات مورد نظر را سرقت کنند.
این نوع تخلفات از طریق اینترنت بسیار رایج بوده و در کشورهای توسعه یافته سعی بر آن است که با متخلفین قانون کپی رایت برخوردهای جدی صورت گیرد.

وکیل جرایم اینترنتی کیست؟

به وکیلی که در زمینه جرایم رایانه ای فعالیت دارد را وکیل جرایم اینترنتی می‌نامند. رخ دادن جرم و جنایت از سمت و سوی افرادی که در این حوزه فعالیت و تسلط دارند افزایش یافته است. در بسیاری از موارد، بزه دیدگان آسیب ها و ضررهای مالی بسیاری را متحمل می‌شوند. مطالبه حقوق از دست رفته و جبران تمامی ضررهای موجود، تنها به دست وکیل جرایم اینترنتی متخصص حل و فصل می‌شود.
از آنجایی که جرایم رایانه ای نیاز به دانش، تجربه، تخصص و مهارت بسیاری دارد، می‌بایست از بهترین وکیل جرایم اینترنتی تهران راهنمایی گرفت.
بهترین وکیل جرایم اینترنتی تهران علاوه بر تسلط کامل بر دعاوی رایانه ای، باید به طور جامع و کامل با فضای مجازی و عملکرد های مختلف رایانه ای آشنایی داشته باشد.

سامانه های مربوط به جرایم اینترنتی کدام است؟

اینکه از طریق کدام سامانه باید اقدام کنید بستگی به این دارد که دقیقا چه جرمی رخ داده اما مسیر معمولا از طریق یکی از سامانه‌های زیر خواهد بود. برای ورود به هر یک از سامانه‌ها روی لینک آن کلیک کنید:

  1. سامانه ای نماد
  2. سامانه پلیس فتا
  3. سامانه اتحادیه کسب و کارهای مجازی

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی