جستجو
5/5

بهترین وکیل سرقفلی تهران

وکیل-سرقفلی-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل سرقفلی تهران کیست؟

حق کسب و پیشه از مسائلیست که وکلای سال خورده از وکلای جوان در آن مهارت بیشتری دارند. در قوانینی که جدید التصویب هستند مانند قانون صدور چک جدید (چک صیادی) احتمالا وکیل‌های جوان تخصص بیشتری دارند اما حق کسب و پیشه از مسائلیست که با مرور زمان مشمول تغییر شده و وکلایی که قبل تر در زمینه املاک فعالیت داشتند احتمالا تجربه بیشتری دارند. بهترین وکیل سرقفلی تهران شخصیست که علاوه بر تسلط بر این قوانین تجربه حل چند پرونده در این زمینه را نیز داشته باشد. همچنین بهترین وکیل سرقفلی تهران باید زمان دقیق و جزئیات تغییر قانون کسب و پیشه را بداند تا بتواند پرونده‌های حق کسب و پیشه و سرقفلی را به خوبی از هم تمییز داده و موکل را راهنمایی کند.

سرقفلی یعنی چه؟

ممکن است برای افراد مشکلاتی پیش آمده باشد که نیاز به وکیل سرقفلی داشته باشند.  ابتدا برای تعریف وکیل سرقفلی نیازمند دانستن مفاهیم مرتبط با حق سرقفلی می‌باشیم.
سر قفلی در گذشته مربط به روابط موجر و مستاجر بود که آن را با نامی تحت عنوان “حق کسب و پیشه” می‌شناختند. سرقفلی حقیقی است که قانونگذار برای مستاجران مکانهای تجاری در نظر گرفته بود تا از آنها به‌طور ویژه حمایت کرده باشد.

سرقفلی برای چه اماکنی استفاده می‌شود؟

سرقفلی تنها برای اماکن تجاری تعریف می‌شود و برای اماکن مسکونی این تعریف وجود ندارد.

چرا حق سرقفلی تنها برای اماکن تجاری تعریف می‌شود؟

شخصی یک مغازه متروکه را از مالکی اجاره می کند و در آن کسب و کاری راه اندازی می‌کند که با تلاش وی مغازه به شهرت می رسد. حال اگر مالک بعد از اتمام قرارداد فرد را از مغازه بیرون بیندازد در واقع از شهرت و اعتبار آن شخص برای مغازه سوءاستفاده کرده است.  بنابراین حق سرقفلی تنها برای اماکن تجاری تعریف می‌شود. چرا که اماکن مسکونی به واسطه زندگی کردن فرد در آن شخص به ارزش و اعتبارش چیزی افزوده نخواهد شد.

اگر قرارداد اجاره قبل از سال۱۳۷۶ باشد چه شرایطی را به وجود می‌آورد؟

قانونگذار در سال ۱۳۵۶ قانونی برای حق کسب و پیشه و تجارت در نظر گرفت که در سال ۱۳۷۶ قانون مذکور به قانون سرقفلی فعلی تغییر یافت. بنابراین اگر قرارداد اجاره پیش از سال ۱۳۷۶ منعقد شده باشد باید به قانون سال ۱۳۵۶ رجوع نمود.

آیا تفاوتی میان سرقفلی و حق کسب و پیشه وجود دارد؟

گاها مردم حق کسب و پیشه را با سرقفلی یکی می‌دانند ولی میان این دو تفاوتی وجود دارد.
سر قفلی در اصطلاح حقی محسوب می‌شود که تنها در روابط موجر و مستأجر محقق می‌گردد. سرقفلی مبلغی است که در ابتدای عقد اجاره بنابر هر علتی، توسط صاحب ملک از مستأجر دریافت می‌شود. اگر در ابتدای قرارداد اجاره مالک مبلغی را تحت عنوان سرقفلی مطالبه و دریافت کرده باشد، مستأجر حق دارد که در هر صورت ملک تجاری، آن را به مستأجر  با پایان مدت قرارداد به  مستأجر دیگری واگذار نماید که این مبلغ را به نرخ روز از مالک دریافت می‌کند. اما در حق کسب و پیشه مبلغ مشخصی وجود ندارد و در همان ابتدای قرارداد میزان آن مشخص می‌گردد. درواقع می‌توان گفت:
۱. سرقفلی برخلاف حق کسب و پیشه به طور خودکار قرارداد اجاره را تمدید نمی‌کند. پس بعد از اتمام مدت قرارداد زمانی که مستاجر با مالک به توافق نرسد ملک باید تخلیه شود.
۲. سرقفلی برخلاف حق کسب و پیشه به شکل خودکار ایجاد نمی‌شود. بنابراین می‌بایست هنگام عقد قرارداد، مالک و مستاجر با یکدیگر به توافق برسند و اگر عدم توافق در هنگام عقد قرارداد رخ دهد، مستاجر هنگام تخلیه نمی تواند ادعایی داشته باشد.
۳. حق کسب و پیشه مختص به مستاجر می باشد و آن را با سند رسمی میتوان انتقال داد اما برای سرقفلی این امکان وجود ندارد و با قرارداد عادی قابل انتقال می باشد.
۴. سرقفلی متعلق به محل کسب می باشد اما حق کسب و پیشه به کاسب مرتبط می باشد.

انواع سرقفلی کدام اند؟

۱-سرقفلی واقعی: حق سرقفلی به نوع کسب و کار مرتبط نمی‌باشد و به استعداد و امکانات محل کسب ارتباط دارد. سرقفلی مغازه مبنای قراردادی دارد یعنی سرقفلی امتیازی می باشد که موجر زمان عقد اجاره به مستاجر می دهد و در قبال آن مبلغی دریافت می نماید. یعنی قیمت آن امتیاز است که قبل از عقد اجاره وجود داشته و به مستاجر واگذار شده است و به این مستاجر، مالک سرقفلی می‌گویند.
۲-سرقفلی مجازی:  نام دیگر سرقفلی مجازی حق کسب و پیشه می‌باشد. حق کسب و پیشه به تلاش ، موفقیت و شهرت مغازه‌دار ارتباط دارد و به میزان درآمد حاصل شده از کسب با توجه به میزان سرمایه گذاری دخیل می باشد. 

عوامل تعیین کننده میزان سرقفلی ملک چیست؟

از جمله عوامل تعیین کننده میزان سرقفلی واقعی محل ملک، نوع ، مساحت، گنجایش و امکاناتی از جمله برق آب و تلفن می باشد.

اگر فردی در حق سرقفلی به مشکل حقوقی برخورد باید به چه شخصی مراجعه کند؟

برای مشکلات مرتبط به سرقفلی باید به سراغ وکیل دادگستری برویم که تخصص اصلی او در زمینه وکالت پرونده‌های مرتبط به سرقفلی و حق سرقفلی است.

وکیل سرقفلی دارای چه ویژگی‌هایی است؟

وکیل سرقفلی دانش و مهارت بسیاری در حل و فصل پرونده های مرتبط با سرقفلی دارد و بهتر از هر فرد دیگری می تواند به اشخاصی که در زمینه سرقفلی مشکل دارند مشاوره حقوقی ارائه دهد. بنابراین افراد با انتخاب وکیل سرقفلی می توانند از دانش حقوقی ایشان در زمینه کسب و کارشان اطلاعات به دست بیاورند و در صورت ضرورت نیز، پرونده‌شان را به وکیل سرقفلی بسپارند.
وکیل سرقفلی به دلیل آشنایی با رویه های قضایی و قوانین مربوط به حق سرقفلی و حق کسب و پیشه می تواند بهترین انتخاب افراد برای سپردن پرونده شان باشد.

مزایای اختیار کردن وکیل سرقفلی چیست؟

یکی دیگر از مزایای اختیار کردن وکیل سرقفلی صرفه‌جویی در اتلاف وقت می‌باشد. از آنجایی که اکثر کسانی که با مشکلات سرقفلی رو به رو می‌شوند از تجار و کاسب ها می‌باشند بنابراین از کمبود وقت برخوردار هستند. پس با سپردن پرونده سرقفلی به شخص با تجربه و متبحر می‌توانند در وقتشان صرفه‌جویی نمایند. همچنین وکیل سرقفلی به دلیل تجربه و شناختی که از قوانین مرتبط با سرقفلی دارد می‌تواند در مدت زمان کوتاه تری به نتایج مطلوبی برسد. با اختیار کردن وکیل سرقفلی می توانند به راحتی به کارهای روزمره خود رسیدگی کنند و از بابت پیگیری پرونده حقوقی شان اطمینان حاصل فرمایند.

چرا سرقفلی قابل توقیف می‌باشد؟

سرقفلی به دلیل آنکه یک حق مالی است قابل توقیف از جانب طلبکار یا مراجع قانونی خواهد بود.

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی