جستجو
5/5

بهترین وکیل اداره کار تهران

بهترین-وکیل-اداره-کار-تهران

بهترین وکیل اداره کار تهران کیست؟

بهترین وکیل اداره کار تهران شخصیست که به قوانین اداره کار و تمام بخش نامه های مربوطه تسلط داشته باشد و همچنین به تمامی شعب اداره کار دسترسی داشته و با فرآیندهای پیگیری پرونده ها در آن مرجع آشنا باشد. برای کاهش هزینه‌ها پیشنهاد می‌کنیم اگر کار شما پیچیده و سنگین نیست، با وکیلی قرارداد ببندید که حق الوکاله کمتری از شما دریافت می‌کند. منظور از امور ساده تر، اموری مثل بیمه تامین اجتماعی است. اما برای اموری مثل حوادث حین کار، به دنبال وکلای با تجربه تر باشید. بهترین وکیل اداره کار تهران باید تخصص در امور دیوان عدالت اداری هم داشته باشد. چرا که ممکن است پرونده پس از مدتی چهت رسیدگی به دیوان عدالت اداری برسد. وجود وکیل نه تنها در نتیجه پرونده، بلکه در مدت زمان رسیدگی هم تاثیر چشم گیری دارد.

برای شکایت از کارفرما چه مدارکی لازم است؟

هنگام مراجعه به بهترین وکیل اداره کار تهران ، مهم ترین امر این هست که بتوانید از مشکل پیش آمده با جزئیات دقیق صحبت کنید. نام تمامی افراد را بدانید، اگر حادثه ای پیش آمده ساعت و محل دقیق را بخاطر بیاورید و..
همچنین به همراه داشتن مدارک زیر هم کمک شایانی خواهد کرد:

  • مدارک شناسایی خود
  • اصل قرارداد خود با کارفرما
  • نام کامل و شماره ملی و آدرس افرادی که به پرونده مربوط اند
  • تصویر از پیامک ها و یا ایمیل های رد و بدل شده مربوط به پرونده

آیا عمل نکردن کارگر یا کارفرما به تعهدات به معنی لغو قرارداد است؟

مطابق قانون کار، عمل نکردن موقتی یکی از طرفین قرارداد (کارگر و کارفرما) به تعهداتش، باعث به حالت تعلیق در آمدن قرارداد می‌شود. قرارداد کار، بعد از برطرف شدن این مورد، با احتساب سابقه‌ی خدمت (از نظر بازنشستگی و افزایش مزد)، به حالت سابق بازمی‌گردد.

قرارداد کار در چه حالت مختومه می‌شود؟

قرارداد کار، مطابق با قانون اداره کار، به یکی از دلایل زیر مختومه خواهد شد:

  • فوت کارگر
  • استعفای کارگر
  • بازنشستگی کارگر
  • ازکارافتادگی کلی کارگر
  • پایان کار در قراردادهایی که به کار معینی مربوط‌ هستند
  • انقضای مدت در قراردادهای کار با مدت موقت و عدم تجدید آن

مراحل شکایت در اداره کار چیست؟

برای اقامه دعوا در اداره کار لازم است در سامانه وزارت کار حساب کاربری داشته باشید. ثبت نام از طریق برخی دفاتر خدمات قضایی در سطح شرح ممکن است. خود شخص هم به شکل غیر حضوری و با طی کردن مراحل زیر می‌تواند حساب کاربری ایجاد کند:

  1. مراجعه به سامانه رسمی وزارت کار به نشانی www.mcls.gov.ir (جهت ورود به سامانه روی آدرس آن کلیک کنید.)
  2. انجام ثبت نام اولیه در سامانه مذکور.
  3. پرداخت مبلغ اهراز هویت.
  4. دریافت پیامک حاوی نام کاربری و رمز عبور

برای شکایت پس از اتمام مراحل ثبت نام، برای شکایت از کارفرما مراحل زیر را طی کنید:

  1. ورود به حساب کاربری در سامانه وزارت کار
  2. پوشه اداره کل روابط کار
  3. گزینه ثبت دادخواست بدوی (این دادخواست را حتما با مشورت بهترین وکیل اداره کار تهران تنظیم کنید.)

پس از آن پیامکی جهت اطلاع رسانی هم برای کارگر و هم برای کارفرما ارسال خواهد شد. جهت مشاهده وقت رسیدگی باید مجدد به سامانه مراجعه کنید.

مراحل رسیدگی به پرونده در اداره کار چیست؟

  1. شعب اداره کار به دو دسته شعب تشخیص و شعبه حل اختلاف تقسیم بندی می شوند. در اولین مرحله خواهان باید دادخواست دادخواست خود را به شعبه تشخیص تقدیم کند.
  2. پس از ارائه دادخواست به شعب مورد نظر، شعبه وقت رسیدگی را تعیین و برای اصحاب دعوا ابلاغ می‌کند.
  3. در مرحله آخر رای توسط شعبه صادر می‌گردد.

آیا می‌توان به رای صادر شده از شعبه تشخیص اعتراض کرد؟

پس از صدور رای مهلت ۱۵ روزه‌ای برای اعتراض به رای وجود دارد. از آنجا که اعتراض به رای نیازمد تجربه و تخصص هست پیشنهاد می‌کنیم حتما از بهترین وکیل اداره کار تهران کمک بگیرید.

آیا می‌توان به رای قطعی صادره توسط اداره کار اعتراض کرد؟

مطابق ماده ۱۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری رسیدگی به اعتراضات و شکایت از رای صادر شده توسط هیئت اختلافات کارگر و کارفرما به عهده دیوان عدالت اداری است. دیوان عدالت اداری اقدام به بررسی های لازم از حیث نقض قوانین و مقررات و یا مخالفت با آنها می‌کند و به بررسی اعتراض شما در خصوص رای صادر شده می‌پردازد.

وظایف بهترین وکیل اداره کار تهران چیست؟

وکیل در مرحله اول باید اظهارات موکل را به دقت گوش کند و به موکل احتمال پیروزی و مدت زمان حدودی به نتیجه رسیدن پرونده را اعلام کند. در مرحله بعد اگر موکل تصمیم به اقامه دعوا داشت، باید مدارک مستندات مورد نیاز برای افزایش شانس پیروزی را به موکل اعلام کند تا موکل اقدام به جمع آوری آنها کند. بهترین وکیل اداره کار تهران باید امین موکل خود باشد و تمام حقوق او را در صورت دریافت، به او بازگرداند. پیگیری پرونده در تمامی مراحل از جمله از زمان ثبت شکایت تا زمان صدور رای دادگاه به عهده وکیل اداره کار می باشد. همچنین ارائه مشاوره های در تمامی مراحل پرونده و در دسترس بودن جهت پاسخگویی به سوالات موکل از دیگر وظایف وکیل است.

چرا برای اداره کار بهتر است وکیل بگیریم؟

  1. پرونده‌های کارگر کارفرمایی مراحل و امور اداری بسیاری دارد. علاوه بر آن اگر پرونده به دیوان عالی ارجاع شود، پیچیدگی دوچندان خواهد شد. افراد عادی به دلیل عدم آشنایی با این امور اداری ممکن است زمان زیادی از دست دهند و روند رسیدگی به پرونده و رسیدن به نتیجه را طولانی تر کنند.
  2. تنظیم دادخواست در هر پرونده ای از حساس ترین مراحل است. پرونده‌های کارگر کارفرمایی هم از این رویه مستثنی نیستند. اگر دادخواست توسط وکیل با تجربه تنظیم نگردد، ممکن است نتیجه نهایی پرونده مطلوب شما نباشد.

هزینه وکیل برای اداره کار چقدر است؟

بسیاری از افراد گرفتن وکیل را هزینه دانسته و با توجه به آن که وسوسه صرف هزینه کمتر به سر آن ها می‌افتد، تصمیم می گیرند که خود مراحل قانونی پرونده را پیگیری نمایند. حال آن که هزینه هایی که در اثر عدم آگاهی افراد از قوانین و مقررات موجود به آنها تحمیل می شود، بسیار بیشتر از حق الزحمه وکیل در دعاوی اداره کار است. تعیین کردن حق الوکاله یا حق الزحمه وکیل به میزان دقیق امکان پذیر نبوده و هزینه آن بسته به شرایطی اعم از پیچیدگی پرونده، زمان صرف شده برای حل پرونده، هزینه های ثانویه پرونده، تخصص و تبحر وکیل و… متفاوت می باشد. بنابراین اگر قصد دارید که از هزینه بهترین وکیل اداره کار تهران مطلع شوید، لازم است با در دست داشتن اسناد، به دفتر او مراجعه کنید.

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی