جستجو
5/5

بهترین وکیل اسناد ملکی تهران

وکیل-دعاوی-سند-رسمی-عادی-اسناد-ملکی-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل اسناد ملکی تهران کیست؟

اسناد ملکی از حساس ترین موضوعات در حقوق است. چرا که علاوه بر درگیر بودن سرمایه افراد، ممکن است عواقب کیفری همچون زندان هم در پی داشته باشد. بهترین وکیل اسناد ملکی تهران باید تجربه زیادی در رابطه با حالات مختلف دعاوی مربوط به سند داشته باشد. هم دعاوی حقوقی و هم کیفری تا بتواند هم از سرمایه شما دفاع کند و هم از بروز مواردی ناگوار مانند زندان جلوگیری کند.

سند ملکی چیست؟

سند ملکی سندی قانونی است که سازمان ثبت اسناد صادر می کند و در زمره اسناد رسمی و قانونی قرار دارد،به همین علت سند ملکی،در هر شرایطی از اعتبار قانونی بر خوردار است.

سند به چند دسته تقسیم می‌شود؟

اسناد به دو دسته تقسیم می‌شوند:
۱- سند رسمی
۲- سند عادی

سند رسمی چیست؟

سند رسمی سندی است که نزد مراجع دولتی،که برای تنظیم برخی اسناد در نظر گرفته، مانند دفاتر اسناد رسمی و یا دفاتر ازدواج و طلاق ثبت شود.

سند عادی چیست؟

سند عادی سندی که نزد مراجع دولتی برای تنظیم اسناد معین شده ثبت نشود که به سند عادی،معروف می باشد.

مهم ترین تفاوت میان سند رسمی و عادی چیست؟

اسنادی که در دفاتر رسمی و یا اداره ثبت برابر مقررات تنظیم شده باشد را اسناد رسمی می‌نامند و سند عادی صرفا به دلیل امضای منتسب الیه اعتبار خواهد داشت و با سکوت یا انکار و تردید می توان از اعتبار آن کاست و در برخی موارد باطل نمود. ولی در اسناد رسمی موضوع به نوع دیگری اعمال خواهد شد.

از نظر قانونی مالک اصلی ملک چه کسی است؟

از نظر قانونی مالک اصلی کسی است که ملک مذکور را در دفتر املاک به ثبت رسیده و مستقیم به نام او زده شده است یا از طریق ارث به وی رسیده باشد.
در تمامی اسناد رسمی مانند سند مالکیت سند اجرایی صورت مجلس حدود، اسناد رهنی، سند مالکیت معارض، سند انتقال اجرائی و… فرد می‌تواند در صورت اثبات بی اعتبار بودن آنها در دادگاه مربوطه اقامه دعوای ابطال یا اعلام بطلان نماید. در نتیجه دعوای ابطال سند رسمی به دعوای می گویند که خواسته آن اعلام بی اثر بودن یک یا چند سند رسمی می باشد که باعث بی اثر شدن سند رسمی میشود.

نکات مهم در تنظیم قرارداد و اسناد چیست؟

۱.  در قراردادها و تنظیم اسناد ملکی باید بررسی کنیم که شرط داوری در آن قید شده باشد یا خیر؟  و اگر شرط داوری قید شده باشد و هرگونه اقدام در اجرای تعهد این قرارداد می بایست از طریق نهاد داوری بررسی گردد.
۲. مالک اصلی و اولیه ملک می‌بایست شناسایی شود چرا که در اکثر دعاوی املاک می بایست مالک ملک، در جایگاه طرف دعوا قرار گیرد. هرچند نام او در قرارداد قید نشده باشد.
۳.  باید بررسی گردد که ملک موقوفه نبوده باشد و یا اگر مربوط به خانه های مسکن مهر است مالکیت زمین معین گردد.
۴.  بررسی شود که قرارداد وکالت تنظیم شده است و یا شخص اصالت آن را تنظیم کرده است.

چه عواملی باعث می‌شود برای ملک سند رسمی مالکیت صادر نشود؟

از مواردی که باعث می‌شود یک ملک، تا پایان کار نتواند سند رسمی را اخذ کند و به ناچار، آن را قولنامه می‌کنند، می‌توان به خلافی ساختمان در بخش های گوناگون، همانند عدم جانمایی اصولی پارکینگ برای واحد ها، ساخت واحد در همکف، پیشروی بیش از حد یا ساخت طبقه غیر مجاز و… نام برد. در موارد کلی تر می‌توان، به نحوه قرار گرفتن ملک در طرح های شهرداری، بافت فرسوده و تعریض خیابان اشاره کرد؛ که در این صورت، آن ملک تخریب می‌شود.

بهترین وکیل مربوط به دعاوی سند کیست؟

با توجه به پیچیدگی های دعاوی املاک و دعاوی مربوط به سند، می بایست از وکیل ملکی با تجربه در این زمینه بهره مند شد. اگر فردی بدون تجربه در دعاوی ملکی و دعاوی مربوط به سند ورود کند ممکن است و اشتباهی کوچک در تنظیم دادخواست انجام دهد و هزینه دادرسی زیادی از بین خواهد رفت و همچنین زمان زیادی را تلف می‌نماید.
در انتخاب وکیل مربوط به دعاوی اسناد به دلیل حساسیت‌هایی که دارد می بایست دقت نمود که وکیل مربوطه تجربه و سابقه بسیاری در دعاوی مربوط به اسناد داشته باشد.

چرا دعوای ملکی حائز اهمیت است؟

همانطور که پیش‌تر گفته شد دعاوی مربوط به املاک و دعاوی مرتبط با سند به دلیل طیف گستردگی که دارد بهتر است قبل از سپردن پرونده به وکیل از ایشان مشاوره دریافت نمود و از تجربه و تخصصی وی در جهت پیشبرد پرونده مطلع شد.

آیا می‌توان با کد ملی اسناد را استعلام کرد؟

بدین منظور به سامانه inquirystatus.ssaa.ir مراجعه کنید. (جهت ورود به سامانه روی آدرس آن کلیک کنید.)

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی