جستجو
5/5

بهترین وکیل حکم تخلیه تهران (حکم تخلیه فوری)

وکیل-حکم-تخلیه-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل حکم تخلیه تهران کیست؟

دعاوی موجر و مستاجر عمدتا از دو بخش تا صدور حکم و اجرای حکم تشکیل می‌شوند. به صورت عرفی حق الوکاله این دو بخش کاملا مجزا است. زمانی که وکیل برای دریافت حکم تخلیه اعلام وکالت می‌کند، با صدور حکم کارش تمام شده و وظیفه‌ای در اجرای آن ندارد مگر طور دیگری توافق شده باشد. بهترین وکیل حکم تخلیه تهران شخصیست که در ابتدا به موکل خود صریح و واضح تمام مراحل و حق الوکاله هر بخش را شرح دهد. همچنین بهترین وکیل حکم تخلیه تهران باید بتواند که به صورت مکرر پرونده را پیگری کند تا پرونده در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

مشکلات بین مالک و متصرفان چیست؟

یکی از مهم ترین موضوعات در زمينه ملک، مشکلات بین مالکان املاک و متصرفان می باشد که مالکان املاک، خواستار خالی نمودن ملک از سوی متصرفان می‌باشند. عناوین متعددی در جهت این خواسته مالکان وجود دارد که عبارتند از: خلع ید، رفع تصرف، حکم به تخلیه، دستور تخلیه و غیره . هر یک از این عناوین دارای تشریفات و شرایط خاصی می باشد که وکیل ملکی در هر پرونده، ضمن انتخاب هر یک از این عناوین، اقدام به طرح دعوای صحیح می نماید.

حکم تخلیه چیست؟

تخلیه در لغت به معنای خالی نمودن است و در اصطلاح حقوقی عبارت است از:《دست کشیدن متصرف از ملک به نحوی که مالک بتواند بدون هیچ مشکلی، هرگونه تصرفی در ملک خویش ایجاد نماید.》
در لسان حقوقی قضات و وکلای دادگستری، تخلیه ملک در اکثر موارد در روابط بین موجر و مستاجر مطرح می گردد.حکم تخلیه در دادگاه صادر می‌شود ولی در خصوص ملک های مسکونی است که مطابق قانون، مرجع صلاحیت دار، شورای حل اختلاف محل وقوع ملک می‌باشد. برای دریافت حکم تخلیه ابتدای امر یک جلسه رسیدگی تعیین می‌گردد و صدور حکم تخلیه با ورود مرجع قضایی، تجدید نظر و تقاضای صدور اجرائیه انجام خواهد شد که در مقایسه با دستور تخلیه زمان بیشتری خواهد داشت.

تقاضای دستور تخلیه چیست؟

زمانی صادر می‌شود که مدت اجاره تمام شده باشد.

تقاضای دستور تخلیه دارای چه شرایطی است؟

_ برای ملک تجاری دستور تخلیه صادر نمی‌شود.
_ قرارداد مطرحه باید اجاره باشد و سایر عقود در دستور تخلیه محسوب نمی‌شوند.
_ دستور تخلیه باید در قالب سند عادی باشد.
_اجاره در دو نسخه تنطیم گردد.
_ هر دو نسخه اجاره نامه به امضاي موجر و مستأجر رسیده باشد.
_ دو نفر شاهد باید دو نسخه اجاره نامه رو امضا کرده باشند.

تفاوت حکم تخلیه با دستور تخلیه در چیست؟

از تفاوت عمده حکم تخلیه با دستور تخلیه مربوط به وجود جلسه رسيدگي در صدور حکم تخلیه می‌باشد اما در دستور تخلیه تشکیل جلسه دادگاه الزامی نیست و با درخواست مالک و استناد به قرارداد اجاره صادر خواهد شد.

در چه صورتی می‌توان دعوای حکم تخلیه مطرح کرد؟

در صورتی که یک قرارداد اجاره شفاهی یا کتبی وجود داشته باشد و مستاجر به علت انقضای مدت اجاره یا سایر موارد مانند فسخ قرارداد، از تخلیه ملک خودداری نماید، موجر در صدد الزام مستاجر به تخلیه ملک بر می آید.

آیا تمام قراردادهای اجاره مشمول دستور تخلیه فوری هستند؟

برخی از قراردادهای اجاره مشمول تخلیه فوری (دستور تخلیه) نیستند و در پایان مدت اجاره، مالک باید برای تخلیه ملک با ارائه دادخواست در شورای حل اختلاف و یا دادگاه محل وقوع ملک، مراجعه کند.

کدام قراردادها مشمول دستور تخلیه فوری نمی‌شوند؟

قراردادهای اجاره که شرایط ذکر شده در ماده ٢ قانون روابط موجر و مستأجر سال ٧۶ را نداشته باشند (توسط دو نفر شاهد امضاء نشده باشند و یا قرارداد با قید مدت در دو نسخه تنظیم نشده باشد) مشمول تخلیه فوری نمی شوند.
متن ماده ۲ قانون روابط موجر و مستأجر:
“قراردادهای عادی اجاره باید با قید مدت اجاره در دو نسخه تنظیم شود و به‌ امضای موجر و مستاجر برسد و به‌ وسیله دو نفر افراد مورد اعتماد طرفین، به‌ عنوان شهود گواهی گردد.”

سند رسمی و عادی چه تفاوتی دارند؟

قرارداد اجاره را می توان به دو صورت رسمی و عادی تنظیم نمود. سند رسمی اجاره، همان است که در دفاتر اسناد رسمی تنظیم و به امضای طرفین می رسد. انواع دیگر قرارداد اجاره، چه به صورت دست نویس و چه در بنگاه های معاملات ملکی تنظیم شود، سند عادی بوده و از مقررات مربوط به اسناد عادی تبعیت می‌کنند.

سند رسمی و عادی در دعاوی حکم تخلیه چه تاثیری دارند؟

تفاوت اصلی این دو نوع سند در نوع امکان تخلیه آن ها است. برای اسناد رسمی می توان به جای مراجعه به شورای حل اختلاف یا دادگاه درخواست اجرائیه در دایره اجرای اداره ثبت اسناد و املاک ثبت نمود.

شرایط لازم جهت صدور دستور تخلیه چیست؟

۱. درقرارداد اجاره، مدت اجازه قید شده باشد.
۲. قرارداد اجاره مربوط به اماکن غیر تجاری یا تجاری و فاقد سرقفلی باشند.
۳. دو شاهد ذيل قرارداد اجاره را امضا کرده باشند.
۴. مدت اجاره تمام شده باشد.
۵. قرارداد اجاره بايستي در دو نسخه تنظیم و امضا شده باشد.

در چه صورتی می‌توان حکم تخلیه گرفت؟

در این چهار مورد موجر می‌تواند از سوی مراجع قانونی اقدام به تخلیه منزل کند:
۱. اگر مدت اجاره تمام شده باشد ولی مستاجر اقدامی برای تخلیه انجام ندهد و قصد آن را نداشته باشد، موجر می‌تواند حکم تخلیه را بگیرد.
۲. از موعد پرداخت اجاره سه ماه گذشته باشد و در این مدت مستأجر اجاره‌بها را به صاحبخانه پرداخت نکرده باشد.
۳. مستاجر ملک اجاره شده را در مواردی نادرست و غیرمشروع استفاده کند.
۴. مستاجر ملک اجاره شده را به فرد دیگری واگذار کند.

چه زمانی قرارداد اجاره بین مستاجر و موجر فسخ می شود؟

هر قراردادی، بندهایی دارد که با توافق طرفین تدوین و تنظیم می‌گردد. زمانی که طرفین این قرارداد را امضا می کنند به این معنا می‌باشد که تمامی این مفاد مورد قبول آن ها واقع شده است. حال هر کدام یک از طرفین اگر نسبت به اجرای این بندها کوتاهی کنند، این حق برای طرف مقابل به وجود می‌آيد تا با ارائه دادخواست به مراجع قضایی قرارداد را به صورت یک طرفه فسخ نماید. از رایج ترین موارد نام‌برده، عدم پرداخت اجاره توسط مستاجر است، همچنین تغییر کاربری ملک بر خلاف آن چیزی که در قرارداد ذکر شده باشد نیز از شایع ترین دلایل فسخ قرارداد می‌باشد. در این حالت موجر بعد از فسخ قرارداد می‌تواند با استناد به آن نسبت به درخواست حکم تخلیه اقدامات لازم را عملی کند.

برای دریافت حکم تخلیه چند حالت وجود دارد؟

برای دریافت حکم تخلیه دو حالت اصلی وجود دارد:
1- یا این که زمان قرارداد منقضی شده باشد و همچنان مستاجر از عودت ملک خودداری کند.
2- یا این که به هر دلیل قرارداد بین طرفین فسخ شده باشد.

موجر در چه صورت می تواند برای دریافت حکم تخلیه ملک به دادگاه مراجعه نماید؟

۱. به این صورت می‌باشد که؛ مدت زمان قرارداد به پایان رسیده است و مستاجر به مدت سه ماه هیچگونه مبلغی را به عنوان اجاره بها به موجر پرداخت نکرده است.
۲. مستاجر در ملک مورد اجاره، اقدامات نامشروع انجام داده است.
۳. مستأجر ملک را به شخص دیگری بدون اجازه موجر تحویل داده است.
در این سه مورد موجر می توان با ارائه سند مالکیت ملک و قرارداد اجاره نامه به شورای حل اختلاف یا دادگاه مراجعه کرده و با طرح دعوا، حکم تخلیه را در یافت نماید.

وکیل برای حکم تخلیه، به فرد مطالبه کننده چه کمک به سزایی می‌کند؟

۱. تسریع روند اجرای حکم تخلیه
۲. عدم نیاز به حضور در جلسات دادرسی حکم تخلیه
۳. تطبیق موضوع و طرح نقشه روش موثر در پرونده حکم تخلیه
۴. اشراف و تجربه وکیل حکم تخلیه در این امور موجب می‌شود تا پرونده به بهترین شکل ممکن حل و فصل شود.

چگونه بفهمیم حکم تخلیه صادر شده یا خیر؟

در صورت صدور حکم به دستور قاضی ابلاغیه‌ای برای موجر و برای مستاجر ارسال خواهد شد. اصحاب دعوا بدین منظور می‌توانند به سامانه ابلاغ الکترونیک مراجعه کرده و ابلاغیه را مشاهده کنند.

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی