جستجو
5/5

بهترین وکیل دیه تهران (دیه نقض عضو و سلب حیات)

وکیل-دیه-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل دیه تهران کیست؟

دیه مبحث بسیار گسترده‌ای است که از سقط جنین تا دیه درگیری و تصادفات جاده‌ای را شامل می‌شود. بهترین وکیل دیه تهران شخصیست که سابقه پرونده‌ای مشابه با پرونده شما را داشته باشد. همچنین بهترین وکیل دیه تهران باید ابتدا تلاش کند تا مبلغ دیه را به حداقل برساند و از طریق مذاکره رضایت شاکی را جلب کند تا پرونده با حداقل هزینه به نتیجه برسد.

در چه صورت میتوان دیه را دریافت نماییم؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که که دیه تنها به همان خون‌بها ختم می‌گردد اما دیه یکی از گسترده ترین مباحثی است که ابعاد قانونی گسترده‌ای دارد.هر نوع جراحتی که از جانب فردی به دیگری وارد شود قابلیت پیگیری و دریافت دیه دارد.

دیه در تعاریف فقهی به چه معناست؟

به مال یا پولی می‌گویند که به موجب کشتن انسان یا نقص عضو به شخصی که صدمه دیده است و یا به بازماندگان وی پرداخت می‌گردد.

در علم حقوق دیه یعنی چه؟

 دیه را کیفری نقدی می‌نامند که از مجرم به نفع قائم مقام یا مجنی‌علیه گرفته می‌شود.میزان دیه که از سوی دادگاه تعیین می‌گردد در اسلام میان مرد و زن مسلمان، و مردان و زنان سایر ادیان دیگر متفاوت می‌باشد. برای مثال در ماه‌های حرام که شامل محرم، رجب، ذی الحجه و ذی القعده می‌شوند؛ میزان دیه افزایش پیدا می‌کند. این افزایش دیه صرفاً برای دیه فوت می باشد و نه دیه اعضای بدن.
به طور کلی دیه از انواع مجازات‌های پیش‌بینی شده می‌باشد زمانی که شخصی جرم غیر عمدی، علیه جان و یا اعضای بدن شخص دیگری مرتکب شود باید به دیگری مبلغی بپردازد. همینطور زمانی که جرم عمدی بوده ولی مجازات قصاص داشته باشد دیه شامل حال فرد می‌گردد.

هدف از افزایش دیه در ماه های حرام چیست؟

هدف از این کار ایجاد امنیت برای افرادی است که می‌خواهند به حج یا تجارت بروند و با این قانون به سلامت به شهر خود باز گردند.

در اسلام هرکس به مال و جان دیگری آسیب وارد کند چه مسئولیت هایی دارد؟

در اسلام هر کس عمداً یا به موجب بی احتیاطی به سلامتی، مال و جان فرد دیگری آسیب وارد بکند که موجب شود فرد دچار ضرر مالی یا معنوی گردد بر آن خسارت مسئول می‌باشد.

دیه قتل چیست و توسط چه کسی تعیین می‌شود؟

نرخ دیه هر سال توسط قوه قضاییه تعیین می‌گردد، بنابراین زمانی که شخصی انسانی را به قتل برساند مجازات دیه برای او تعیین می‌گردد و آن مجازات معادل دیه یک انسان کامل می‌باشد البته در خصوص میان زن و مرد تفاوت وجود دارد.

چه زمانی دیه کامل برای اعضای بدن صادر می‌شود؟

زمانی که از یک عضو تنها یک عدد در بدن باشد از بین بردن آن دیه کامل دارد ولی زمانی که از آن عضو دو عدد در بدن موجود باشد از بین بردن یکی از آن‌ها نصف دیه را شامل می‌شود مطابق قانون اسلامی از بین بردن اعضای بدن، دیه مشخص و تعیین شده‌ای دارد.

دیه منافع اعضا یعنی چه؟

زمانی که شخصی مرتکب جنایت بر فرد دیگر شود که موجب آن عمل، فرد بعضی از حواس خود را از دست دهد؛ دیه منافع اعضا مطرح می‌گردد. برای مثال طی عملی که فرد مرتکب انجام داده است شخصی شنوای خود را از دست می‌دهد ولی گوش آسیبی ندیده است.

در چه صورت با از بین رفتن حواس اعضای بدن دیه کامل تعلق می‌گیرد؟

۱-جنايتي كه به طور دائم موجب ريزش ادرار گردد، ديه كامل دارد و جنايتي كه موجب ريزش غيردائمي ادرار گردد، موجب ارش است.
۲-جنايتي كه موجب عدم ضبط دائم مدفوع يا ادرار شود، ديه كامل دارد.
۳-از بين بردن قدرت انزال يا توليدمثل مرد يا بارداري زن و يا از بين بردن لذت مقاربت زن يا مرد موجب ارش است.
۴-از بين بردن كامل قدرت مقاربت، موجب ديه كامل است.

دیه جراحات به چه جراحاتی تعلق می‌گیرد؟

زمانی است که مرتکب جنایتی بر دیگری انجام داده است و فرد مجروح دچار جراحاتی شده است. برای مثال دچار خراش، کبودی و یا تورم شده است.

به چه دلیل در پرونده های مرتبط با دیه باید از وکیل کمک بگیریم؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد دیه دارای پیچیدگی‌های قانونی بسیاری می‌باشد و بهتر است برای پرونده‌های مرتبط با دیه از شخصی آگاه و مطلع به قوانین و قواعد حقوقی دیه بهره‌مند شد.
متاسفانه افرادی که به دلیل عدم شناخت قوانین، حقوقشان مورد تضييع واقع می‌شود کم نمی‌باشد. اهمیت این موضوع سبب شده است تا چنین افرادی علاوه بر آسیب هایی که می‌بینند، نتوانند خسارت های مالی مربوط به دوره درمان خویش را دریافت نمایند. و در چنین شرایطی بهترین فرد که می‌تواند به وی کمک کند تا حقوق خود را به طور کامل دریافت کند وکیل دیه می‌باشد.

به چه شخصی وکیل دیه می‌گویند؟

به شخصی وکیل دیه می‌گویند که پروانه وکالت داشته باشد. همچنین هر وکیل پایه یک دادگستری نمی‌تواند پرونده‌های مرتبط با دیه را قبول کند چرا که اگر یک وکیل در  پیشبرد پرونده‌ای موفق باشد دلیل بر موفقیت وی در پرونده های مرتبط با دیه نمی‌باشد.
همچنین تجربه و سابقه وکیل در حل و فصل کردن پرونده حائز اهمیت می‌باشد. یک وکیل دیه خوب با تکیه بر علم حقوقی خویش و قواعد حقوقی می‌تواند بهترین دفاعیه را در دادگاه به نفع موکل خود ارائه دهد.

آیا به شکل آنلاین می‌توان دیه را محاسبه کرد؟

سامانه رسمی برای محاسبه میزان دیه وجود ندارد. البته تعدادی از سایت‌ها مثل سایت کیت ست بخش محاسبه گر آنلاین طراحی کرده اند و شما می‌توانید با ورود به آنان قیمت دیه را مشاهده کنید. اما با این حال پیشنهاد می‌شود که حتما از وکیل کمک بگیرید چرا که ممکن است در برخی سایت‌ها مبالغ کاملا دقیق نباشند.

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی