جستجو
5/5

بهترین وکیل ممانعت از حق تهران

وکیل-دعوای-رفع-مزاحمت-و-ممانعت-از-حق-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل ممانعت از حق تهران کیست؟

در برخی مسائل و مشکلات حقوقی که پیش می‌آید، از طریق راه‌های مختلفی می‌تواند اقدام کرد. دعاوی ممانعت از حق هم در همین دسته قرار می‌گیرد. بهترین وکیل ممانعت از حق تهران باید به شکل دقیق تفاوت‌های (برای مثال) ممانعت از حق و تصرف عدوانی را بداند. اگر دعوای غلط اقامه شود، ممکن است قرار رد دادخواست صادر شود و موکل در هزینه و زمان متحمل ضرر شود. بهترین وکیل ممانعت از حق تهران شخصیست که می‌تواند از بین دعاوی مختلف، دعوایی را انتخاب کند که شانس پیروزی شما را به حداکثر، و زمان به نتیجه رسیدن پرونده را به حداقل برساند.

دعوای مزاحمت ممانعت از حق چیست؟

یکی از دعاويی که در محاکم قضایی، به کرات مطرح می‌شود، دعوای ممانعت از حق و تقاضای رفع ممانعت از حق است.
این موضوع در ماده ۱۵۹ قانون آیین دادرسی مدنی این‌گونه عنوان شده است:《دعوای ممانعت از حق عبارت است از تقاضای کسي که رفع ممانعت از حق ارتفاق یا انتفاع خود را در ملک دیگری بخواهد.》
اگر کسی مانعِ استفاده از حق قانونی در خصوص بهره‌گیری از ملکتان شود، به گونه ای که اجازه‌ی استفاده از آن را از شما سلب کند (فرد، ملک را به تصرف خود در نیاورده است ولی اجازه نمی‌دهد مالک از ملکش استفاده کند) در این صورت می‌گوییم ممانعت از حق رخ داده است و می‌توانید این دعوی را در محاکم اقدام و پيگيري کنید. زیرا در قانون آمده است که هیچ‌کس نمی‌تواند استفاده از حق خودش را وسیله ای برای مزاحمت دیگران قرار بدهد یا از محل مسکونی، درآمدزایی کند. درواقع هر فعالیتی که عامل مزاحمت و تجاوز به حقوق دیگران بشود در قانون منع شده است.

تفاوت ممانعت از حق با تصرف عدوانی چیست؟

گاهی افراد تصرف عدوانی را با مزاحمت و ممانعت از حق، یکی می‌دانند ولی این موضوعات ملکی، با همدیگر متفاوت می‌باشند. برای فهم دقیق تر آن، توضیحی در رابطه با آنها خواهیم داد.
تصرف عدوانی: متصرف عدوانی به شخصی می‌گویند که مالی را از تصرف دیگری بدون رضایت او خارج می‌کند و خودش با میل خودش، به صورت غیر قانوني متصرف آن می‌شود.
ایجاد مزاحمت: در حالی که شخصِ مزاحم، بدون خارج کردن مال از تصرف، برای تصرفات او مزاحمت ایجاد می‌کند. برای نمونه: فردی زباله های ساختمانی‌اش را جلوی درب منزل همسایه میگذارد این و کار وی باعث می‌شود همسایه اش با مشقت به خانه‌ی خود رفت و آمد کند. در اینجا فرد مزاحم، ملکی را بدون اجازه و غیرقانونی مالک نشده ولی برای مالک ایجاد مزاحمت کرده است.
ممانعت از حق: در اینجا شخص نه تصرف عدوانی انجام داده است و نه مزاحمت، بلکه مانع استفاده‌ی صاحب حق، از خود حق می‌شود. برای نمونه: شخصی حق عبور از زمین فرد دیگر را دارد ولی آن فرد اجازه عبور نمی‌دهد.( در عرف این عمل را مزاحمت می‌دانند ولی در قانون آن را ممانعت از حق تعریف می‌کنند)

شباهت دعوای مزاحمت و ممانعت از حق با تصرف عدوانی چیست؟

ما نمی‌توانیم منکر نکات مشترک تصور عدوانی با ایجاد مزاحمت و ممانعت از حق بشويم. برای همین در ادامه به مشترکاتشان می‌پردازیم:
از نکاتی که می‌توانیم در باب این سه عنوان مطرح شده بگوییم، اثبات سابقه تصرف در گذشته است و نیز وجود سند مالکیت از دلایل این امر محسوب می‌شود.( سابقه تصرف در گذشته)
یکی دیگر از نکات مشترک در هر سه دعوی فوق؛ اثبات این است که موضوع دعوا بدون رضایت متصرف اصلی یا از راهی غیرقانونی، از تصرف او خارج شده است. 

تصرف به چه معناست؟

به صور کلی تصرف را سلطه و اقتدار شخص بر یک مال می‌دانیم (مستقیم یا به واسطه دیگری). برای مثال: تصرف سرایدار خانه، ناشی از اقتداری است که صاحب خانه داشته و بر همین اساس به او اجازه تصرف داده است.

لزوم کمک گرفتن از وکیل ممانعت از حق چیست؟

برای تشخیص دعوای صحیح مربوط به شما از بین مزاحمت و ممانعت از حق و تصرف عدوانی، و بعد حل آن مشکل، نیازمند وکیلی می‌باشیم که به مسائل ملکی آگاه باشد و توان بررسی و تفکیک آنان را از هم داشته باشد. لذا با این اوصاف مشورت با وکیل مزاحمت و ممانعت از حق مطرح کردن موضوعات این‌ چنینی، امری پسنديده و منطقی‌ می باشد و در اکثر موارد پیشنهاد می‌شود.

چگونه می‌توان حکم پرونده را دریافت کرد؟

پس از صدور حکم توسط قاضی، پیامکی جهت اطلاع رسانی برای متهم یا وکیل او ارسال می‌شود. شخص می‌تواند پس از دریافت پیامک به سامانه ابلاغ به نشانی adliran.ir مراجعه کند تا ابلاغیه را مشاهده کند. (جهت ورود به سامانه روی لینک آن کلیک کنید.)

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی