جستجو
5/5

بهترین وکیل ارث تهران

بهترین وکیل ارث تهران تهرانپارس

بهترین-وکیل-ارث-تهران

بهترین وکیل ارث تهران کیست؟

از آنجایی که در ایران نهادی وکلا را را رتبه بندی و معرفی نمی‌کند، برای پیدا کردن بهترین وکیل ارث تهران باید تجربه و سابقه او را بررسی کنید. بهترین وکیل ارث تهران شخصیت که تعداد زیادی پرونده های ارثی وکالت کرده باشد و رای آن پرونده ها، به نفع موکل و در سریع ترین زمان ممکن صادر شده باشد.

وکیل ارث کیست؟

وکیل ارث تهران مانند دیگر وکلا به تمام قوانین تسلط کامل دارد. اما چون تجربه زیادی در زمینه پرونده های مربوط به ارث دارد، به نام وکیل ارث شناخته می‌شود.

تعریف ارث در حقوق چیست؟

در قانون مدنی ایران ارث را اموالی می‌دانند که از متوفی به جای مانده است  قهری به ورثه انتقال پیدا می‌کند و به آن ترکه نیز گفته می‌شود.

طبق قانون کدام خویشاوندان متوفی ارث می‌برند؟

خویشاوندان متوفی به ترتیب مقرر در قانون از وی ارث می‌برند. یعنی تنها در صورتی به افرادی در یک طبقه ارث می‌رسد که از طبقات قبلی هیچ خویشاوندی زنده نباشد. همسر متوفی نیز در کنار همه طبقات از او ارث می‌برد. طبقات ارث به شرح زیر است:

  1. طبقه اول: پدر، مادر، فرزندان. (نوه‌ها نیز در صورت فوت همه فرزندان در این طبقه قرار می‌‌گیرند.)
  2. طبقه دوم : پدربزرگ، مادربزرگ، خواهران و برادران و فرزندان آنان
  3. طبقه سوم: خاله‌‌ها، دایی‌‌ها، عمه‌ها و عموها و فرزندان آنان.

البته باید توجه داشت که در ارث، فرزندان نایب والدینشان هستند. یعنی در صورت زنده نبودن خاله، به پسر یا دختر خاله ارث می‌رسد. و اگر هم خاله و هم فرزندانش زنده باشد، میزان سهم الارثشان بیشتر نخواهد شد.

محاسبه سهم الارث ممکن است پیچیدگی‌هایی وجود داشته باشد که بهترین وکیل ارث تهران می‌تواند به خوبی شما را در این مورد راهنمایی کند.

تکلیف بدهی های متوفی چیست؟

بعد از فوت متوفی اصولا دیون (بدهی ها) هم مانند اموال (دارایی ها) به ترتیب طبقات به بستگان منتقل و بین آنها تقسیم می‌گردد.

آیا می‌توان سهم الارث همسر متوفی را بجای مهریه او در نظر گرفت؟

از آنجایی که مهریه زن جزو دیون ممتاز است، ابتدا باید مهریه کامل پرداخت شود و سپس سهم الارث محاسبه گردد. یعنی سهم الارث همسر متوفی از مهریه اش جدا محاسبه می‌شود.

آیا وراث می‌توانند وصیت را اجرا نکنند؟

هرشخص می‌تواند تا یک سوم اموالش را وصیت کند. اگر شخص به بیش از این مقدار وصیت کرده باشد (برای مثال وصیت کرده باشد که با تمام اموالش مدرسه ساخته شود) تنها در صورت رضایت وراث وصیت نافذ خواهد بود.

آیا به ارث مالیات تعلق می‌گیرد؟

نکته قابل توجه در این مورد مبحث مالیاتی است که بر ارث تعلق می‌گیرد. مالیات بر ارث نوعی از مالیات مستقیم محسوب می‌شود که بر دارایی به جا مانده از افراد وضع می‌شود. بعد از فوت افراد ماترک یا اموال منقول و غیرمنقول باقیمانده از آنها بین وراث تقسیم می‌شود. وارثان بنا به سهم خود از ارث و همچنین میزان خویشاوندی که با فرد متوفی دارند، باید مالیات بر ارث را پرداخت کنند.

عدم پرداخت مالیات ارث چه نتیجه‌ای را در بر دارد؟

در صورت عدم پرداخت این نوع مالیات، وراث نمی‌توانند مالکیت اموال منقول و غیرمنقول فرد متوفی را به خود انتقال دهند یا دخل و تصرفی در آن داشته باشند. به عنوان مثال، نمی‌توانند اموال را به فروش برسانند. بهترین وکیل ارث تهران به شما کمک می‌کند از طریق راه‌های قانونی مالیات متناسبی بپردازید.

بهترین وکیل ارث تهران کدام دعاوی را قبول می‌کند؟

برخی از دعاوی ارثی عبارت اند از:

  • تقسیم سهم الارث
  • تقسیم ترکه، مهروموم ترکه
  • دعاوی مرتبط به وصیتنامه
  • تقسیم ترکه زوج و زوجه
  • انحصار وراثت و...

بهترین وکیل ارث تهران می‌تواند در تمامی موارد فوق اعلام وکالت کند و سپس اقدامات لازم را جهت پیشبرد پرونده انجام دهد. جهت ارتباط با بهترین وکیل ارث تهران تماس بگیرید.

چرا باید از بهترین وکیل ارث تهران مشاوره بگیریم؟

  1. یک پرونده ارثی می‌تواند پیچیدگی‌های زیادی داشته باشد. زیرا در ایران جدا از مسئله وراث و تنظیم وصیت نامه، قوانین شرعی نیز بر موضوع ارث حاکم می‌باشد. بنابراین اشخاصی که در ایران جزو اقلیت های مذهبی محسوب می‌شوند، در برخورد با موضوع ارث گاها دچار سردرگمی می‌شوند.
  2. پرونده‌های ارث به نسبت مقدار دارایی و تعداد وراث گاه بسیار پیچیده می‌شود. در خانواده‌های پرجمعیت یا خانواده‌هایی که دارای خواهر و برادر ناتنی هستند یا یک یا چند نفر از وراث فوت شده‌اند این پیچیدگی بیشتر به چشم می‌خورد.
  3. وکیلی که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت کرده است با تجربه و تبحری که کسب کرده است می‌تواند کوتاه‌ترین و بی‌دردسرترین راه ممکن را برای رسیدن به نتیجه مطلوب طی کند.

مشورت با بهترین وکیل ارث تهران چه به صورت تلفنی و چه حضوری می‌تواند بسیاری از این مشکلات را حل کند.

هزینه وکیل ارث تهران چقدر است؟

بخشی از هزینه وکیل ارث تهران مربوط به هزینه‌های ثابتی است که برای انجام مراحل اداری پرونده یک وکیل طی می‌کند تا گواهی انحصار وراثت را دریافت نماید. از جمله مراحل اداری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود که هرکدام پیگیری خاص خود را دارد:

  1. دریافت گواهی فوت متوفی
  2. استشهادیه انحصار وراثت
  3. ثبت دادخواست انحصار وراثت
  4. نشر آگهی در روزنامه کثیرالانتشار
  5. پرداخت هزینه به اداره مالیات و داریی

آیا موسسات برای ارجاع پرونده های ارثی مناسب هستند؟

حتی بهترین وکلا هم به تنهایی نمی‌توانند در تمامی حوزه‌های حقوقی فعالیت نمایند و راهنمایی تخصصی به همه موکلان خویش ارائه دهند. برخلاف دفتاتر وکالت، در موسسات حقوقی گروهی از وکلا وجود دارند که هر کدام از آنها به طور تخصصی و همچنین گاها به شکل تیمی در موارد مختلف ورود پیدا می‌کنند و به آن می‌پردازند. در مسائل ارثی نیز به دلیل گستردگی موضوع، بهتر است پرونده را به موسسه بسپارید تا به شکل تیمی بر روی پرونده اقدامات انجام شود.

چگونه به وکلای ارثی اعتماد کنیم؟

موسسات معتبر دارای وبسایت حقوقی هستند. اگر این موسسات در قسمت پایین وبسایت خود نماد اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی داشته باشند، یعنی مدارک معتبری از مراجع ذی صلاح اخذ کردند و قابل اعتماد هستند.

خدمات وکیل ارث تهران در تهران

▲ جستجو کنید ▲

Call Now Buttonمشاوره حقوقی