جستجو
5/5

بهترین وکیل دادگستری تهران

بهترین وکیل دادگستری تهران تهرانپارس

بهترین-وکیل-دادگستری-تهران

بهترین وکیل دادگستری تهران کیست؟

تمام وکلا برای اخذ پروانه وکالت خود باید مسیر مشابهی را طی کنند.  بهترین وکیل دادگستری تهران شخصی نیست که در آزمون‌های مربوط به وکالت، بهترین نمره را کسب کرده باشد. بلکه نکات مهم تری وجود دارند. مثل فن بیان، تجربه، سابقه آرا موفق، تخصص در موضوع پرونده، فعالیت تیمی روی پرونده و.. برای پیدا کردن بهترین وکیل دادگستری تهران راهی نیست جز مراجعه به سابقه وکالت او.

وکیل برای دریافت پروانه وکالت از چه فیلترهایی عبور می‌کند؟

پس از قبولی در آزمون‌های مربوط به وکالت، فرد باید استعلاماتی نظیر گواهی عدم اعتیاد، عدم سوء پیشینه کیفری و... را از پزشکی قانونی و نهاد‌های امنیتی دریافت و ارائه نماید.

ویژگی‌های بهترین وکیل دادگستری تهران چیست؟

  1. وکیل باید طی جلسات تلفنی و یا حضوری، تمام اقدامات انجام شده و اقدامات بعدی را کامل برای موکل شرح دهد.
  2. موکل تمام اسرار و خود را برای وکیل خود شرح میدهد. پس وکیل باید رازدار و امین موکل خویش باشد.
  3. وکیل باید پس از بررسی دقیق مدارک و اظهارات موکل باید چند راه حل قانونی برای حل مشکل روی میز داشته باشد.
  4. وکیل باید سعی کند علاوه بر مراجع قضایی، موضوع را از طریق مذاکره و لای گری به نتیجه برساند.
  5. نمی‌توان انتظار داشت یک وکیل پبر تمامی قوانین تسلط کامل داشته باشد. همانطور که وکیل که در امور ملکی تبحر دارد، لزوما در پرونده‌های ارث بهترین گزینه نیست. اما وکیل باید با تمام قوانین آشنایی داشته باشد.
  6. وکیل باید برای به دست آوردن نتیجه هرچه بهتر برای پرونده، با دیگر وکلا به شکل تیمی روی یک پرونده کار کند.

هزینه بهترین وکیل دادگستری تهران چقدر است؟

از آنجایی که شرایط افراد در هر پرونده با دیگری متفاوت می‌باشد، نمی‌توان موضوع و مسئله خویش را با دیگران مقایسه نمود و توقع داشته باشیم همان مقدار که شخص دیگر حق الوکاله پرداخت نموده است، ما نیز پرداخت کنیم.
میزان حق الوکاله وکیل به عوامل گوناگونی بستگی دارد. مثل:

  • تجربه وکیل در پرونده مربوطه
  • مدت زمانی که وکیل طی می‌کند تا پرونده تمام شود
  • مستندات و مدارک پرونده
  • همکاری یا عدم همکاری دیگر اشخاص در دعوا

وکیل در طی جلسه مشاوره حقوقی ضمن مطالعه پرونده و بررسی مدارک و مستندات، به موکل اعلام هزینه می‌دارد. همچنین به موکل توضیحات کاملی از روند پرونده ارائه می‌شود.

اساسی ترین اقدامات وکیل چیست؟

از جمله اقداماتی که وکیل در خصوص پرونده مربوطه انجام خواهد داد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. روشن کردن بهترین مسیر حقوقی برای رسیدن به نتیجه مطلوب
  2. تنظیم دادخواست یا تنظیم شکواییه مناسب
  3. تنظیم لایحه و تقدیم آن در موعد مقرر

چرا باید از بهترین وکیل دادگستری تهران کمک بگیریم؟

با اینکه موکل می‌تواند بسیاری از اقدامات پرونده را انجام دهد اما حضور وکیل مجرب بسیار مفید خواهد بود. چراکه وکیل با شناخت و تجربه‌ای که دارد، از اتفاقاتی مثل رد دادخواست یا رد دعوا جلوگیری می‌کند و تاثیر بسزایی در سرعت به نتیجه رسیدن پرونده خواهد داشت.

بهترین جا برای ارجاع پرونده کجاست؟

قبل از ارجاع پرونده خود باید این نکات را در نظر داشته باشید:

  1. حتی بهترین وکیل دادگستری تهران هم شاید نتواند به تنهایی نتواند از پس دعاوی سنگین و پیچیده بر بیاید. پیشنهاد می‌شود جهت ارجاع پرونده به موسسات حقوقی مراجعه کنید تا تیمی از وکلای پایه یک دادگستری به طور همزمان روی پرونده فعالیت کنند.
  2. سپردن پرونده به وکیل مستلزم شناختن وی خواهد بود. تحقیق در مورد سابقه موسسات بسیار ساده تر از یافتن پیشینه دفاتر وکالت می‌باشد. پس با خیال راحت تری می‌توانید پرونده را به موسسات ارجاع دهید.

چگونه به وکیل اعتماد کنیم؟

اکثر وکلای معتبر دارای وبسایت فعال در اینترنت هستند. با مراجعه به وبسایت آنها می‌توانید اطلاعات جامعی در خصوص سابقه آنها به دست بیاورید. همچنین وجود نماد اکترونیک تجارت در پایین وبسایت آنها می‌تواند گواه حسن سابقه ایشان باشد. چراکه با وجود این نماد،‌هس شخصی در صورت تخلف وکیل، می‌تواند به راحتی به صورت مجازی شکایت خود را ثبت کند و این شکایات توسط عموم قابل استعلام هست.

وکیل دادگستری

شاید به این موضوع فکر کرده باشید که اگر در شرایطی که در حوزه حقوقی و قوانین، آگاهی و اطلاعات زیادی نداشته باشید در صورت بروز این گونه مشکلات چه باید کرد؟ اگر به وکلای دادگستری مراجعه کنید تا چه حد به شما در حل مشکلاتتان کمک می شود؟ هزینه مراجعه به وکلای دادگستری چه مقدار است؟ تفاوت وکیل پایه یک با وکیل پایه دو چیست؟ برای دریافت پاسخ به سوالاتتان در ادامه با ما همراه باشید.

 

به چه کسی وکیل دادگستری می گویند؟

وکیل پایه ‌یک به شخصی گفته می‌ شود که معمولاً پس از پذیرش در آزمون های متقاضیان، مجوز یا پروانه کار آموزی وکالت و نمایندگی دادگستری که هر سال به دست سازمان سنجش زیر نظر اتحادیه کانون های وکیلان دادگستری ایران و مرکز کارشناسان رسمی ،وکیلان و مشاوران خانواده قوه قضائیه برگزار می ‌شود، پذیرفته شده و فرایند ۱۸ ماهه  کار آموزی وکالت و نمایندگی را با موفقیت طی میکنند و در آخر با تشریفاتی، سوگند یاد می کنند.

 

پروانه یا مجوز وکالت چیست؟

پروانهٔ  یا مجوز وکالت پایه ‌یک دادگستری، برابر قانون کیفیت گرفتن مجوز یا پروانهٔ وکالت دادگستری تصویب شده در سال ۱۳۷۶ به دارندگان شرایط، نمایندگی و وکالت داده می‌ شود.

 

تفاوت کار آموز وکالت با وکیل چیست؟

نام متقاضی در این فرایند وکیل دادگستری نیست، بله به آن  کار آموز وکالت می گویند. کار آموز وکالت زیر نظر وکلای سرپرست امکان حضور در مراجع قانونی، قضایی و اداری جهت انجام داد امور وکالت و نمایندگی را با شرایطی محدود تر نسبت به وکلای پایه ‌یک و پایه‌ دو دارد. کار آموز در این دوره می بایست در کلاس ‌های مرتبط حاضر شده و تکالیف مقرر کمیسیون کار آموزی از قبیل ارائهٔ گواهینامه اپراتوری رایانه،  شرکت در دوره‌ های آشنایی با سامانه‌ حقوقی و حضور در مراجع قانونی و دادگستری و اظهار نظر و مطالعه درباره پرونده ‌های ارجاعی انجام دهد.

 

کار آموز برای دریافت پروانه وکالت چه باید کند؟

کار آموز می بایست برای دریافت پروانه یا مجوز وکالت و نمایندگی پایه‌ یک دادگستری در آزمون های شفاهی و کتبی پایان دورهٔ کار آموزی که اختبار نام دارد، نمره قبولی را به دست آورد در غیر این صورت  امکان دارد تجدید دوره بشود. در ایران، نمایندگان مجلس و قاضی ها و کارمندان بازنشسته شاغل در منصب های حقوقی با شرایطی امکان اخذ مجوز یا  پروانه وکالت و نمایندگی  را بدون آزمون و گاهی حتی بدون طی دوره کار آموزی دارند.

 

ویژگی های وکیل دادگستری مطلوب

یک وکیل دادگستری، می بایست ضمن اشراف به بخش های مختلف و گوناگون رشته وکالت، از مهارت های دیگر همانند موارد زیر برخوردار باشد:

قضاوت

مهارت های تحقیقی

مهارت های ارتباطی

تحلیل و حل مسائل

 

تفاوت بین وکیل پایه یک و وکیل پایه دو دادگستری در قوانین کشور ایران چیست؟

وکلای پایه یک دادگستری حق شرکت کردن در تمام محاکمه ها اعم از کیفری و حقوقی و ... را دارند.

اما وکلای پایه دو فقط حق شرکت کردن در محاکمه های کیفری که به جرم‌ های تعزیری، شلاق، حبس کم تر از ۱۰ سال و جزای نقدی، اقدامات تأمینی منتج می شود را دارند و در محاکمه های حقوقی نیز چنانچه باز خواسته کم تر از ۵۰۰میلیون ریال باشد و یا خواسته های غیر مالی مگر در دعاوی مرتبط به اختلافات در اصل طلاق، اصل نکاح، اثبات و نفی نسب باشد، می ‌توانند از حقوق موکلین خود دفاع به عمل آورند.

 

چگونگی ارزیابی وکیل دادگستری مطلوب

یکی از برترین روش ها برای ارزیابی عنوان های شغلی مختلف و گوناگون سنجیده شدن با همکاران توانمند و قرار گرفتن در رقابت به علت نشان داده شدن توانایی های شخص مورد نظر می باشد. وکیل های دادگستری هم از این، قاعده مستثنی نیستند و با قرار گرفتن در سنجش های عادلانه ، به خوبی می توانند توانمندی های خود

را در دفاع از موکلین خود، مدیریت جلسات، استدلال های حقوقی و موارد مشابه آن ها را به دیگران نشان دهند.

 

وکیل پایه یک دادگستری برای دعاوی کار

دعاوی کار به ارتباط های بین کارفرما و کارگر می گویند و با توجه به تخصصی بودن در زمینه حقوق کار قطعا لازمه وجود یک وکیل پایه یک دادگستری در این زمینه می باشد.

اختلافات بین کارفرما و کارگر یک امر بدیهی و عادی می باشد و در ارتباط های کاری امکان دارد که به دلایل مختلف و گوناگون با یک دیگر با مشکل مواجه شوند.

در اکثر مواقع دعاوی کار از طرف کارگران ی باشد و به دلیل عدم اجرای وظیفه های قانونی از طرف کارفرما برعلیه آن‌ها شکایت طرح می شود.

همچنین سوء استفاده کردن کارفرما از کارگر باعث اقامه دعاوی کار می‌ گردد.

در این صورت هر دو طرف می‌ توانند در این حوزه از وکلای پایه یک دادگستری استفاده داشته باشند.

وکیل دادگستری دعاوی کار شخصی می باشد که به قانون های حوزه کار تسلط کافی داشته باشد و باید توانایی حل و فصل اختلافات کار فرمایی و کارگری را داشته باشد.

همچنین وکلا کار این توانایی را دارند تا قرارداد های کاری بین کارگر و کارفرما را با رعایت اصول قرارداد نویسی و مسائل حقوقی تنظیم کنند.

قاضی بازنشسته

وکلای پایه یک دادگستری برای پرونده ‌های مالیاتی افراد حقوقی نظیر موسسات و شرکت ‌ها به احتمال زیاد با مسئله های مالیاتی مواجه شده اند و بهتر می باشد که بررسی و رسیدگی به این موضوع ها باید با وکلای دادگستری قرارداد امضاء کنند.

دعاوی مالیاتی شرایط خاصی برای خود دارد و به هر دو طرف پیشنهاد می ‌شود که اگر در این حوزه با سازمان های امور مالیاتی دچار اختلافات شدند، از وکلای متخصص مالیاتی نهایت استفاده را ببرند.

گاهی وقت ها شرکت ‌های تجاری از ارائه اظهار نامه مالیاتی خود داری می ‌کنند و با توجه به این که از عواقب چنین کاری اطلاعی ندارند، دچار مشکلات بسیار زیادی می ‌شوند. از این جهت بهتر است در مرحله اول با وکیل دادگستری و یا مشاورین حقوقی برای ارائه راه کار های مناسب مشورت داشته باشند.

همچنین بسیاری از ارگان ها و شرکت ‌ها  از پرداخت مالیات صرف نظر کرده یا از طریق راه های مختلف و گوناگونی به نوعی از پرداخت مالیات فرار می‌ کنند. که فرار مالیاتی جرم محسوب می شود

خدمات وکیل دادگستری تهران در تهران

▲ جستجو کنید ▲

Call Now Buttonمشاوره حقوقی