جستجو
5/5

وکیل روابط نا مشروع

وکیل کیفری

وکیل روابط نا مشروع چه وظایفی دارد:

 اگر این سوال برای شما پیش آمده که رابطه نامشروع چیست؟ و چرا باید وکیل برای روابط نا مشروع نیاز است؟ آیا در این شرایط زن می تواند مهریه خود را بگیرد؟ موارد منع رابطه نا مشروع چیست؟ وظایف وکلا چیست؟ درصورت مجرد یا متاهل بودن حکم چیست؟  برای پاسخ به  سوال هایتان در ادامه با ما همراه باشید.

وکیل

رابطه نامشروع چیست؟

رابطه نامشروع به هر گونه ارتباط خلاف قانون و شرع میان مرد و زنی دانسته می شود که هیچ روابط زوجیتی میانشان وجود نداشته باشد و به زنا (رابطه جنسی کامل) نرسیده باشد. مصداق های رابطه نامشروع می تواند شامل: دست دادن، تقبیل، رابطه جنسی بدون دخول، مضاجعه، ارتباط مجازی مرد و زن  نا محرم، ملامسه، تأسیس مراکز فساد، مصافحه، بوسه، حضور بانوان بدون حجاب، پوشش نا مناسب، انتشار محتوای مبتذل و… می شوند  این اعمال می توانند منجر به زنا شوند که برای آن مجازات اعدام یا سنگسار در نظر گرفته شده است.

راه های اثبات رابطه نامشروع چیست؟

اثبات روابطه نامشروع نیازمند به شهادت سه مرد عادل و دو زن عادل یا چهار مرد عادل است . اما اماراتی  مانند عکس، پیامک، فیلم و غیره نیز می توانند به عنوان اماره قانونی در دادگاه مورد استفاده قرار بگیرند.

مجازات روابط نامشروع چیست؟

مجازات رابطه نامشروع بر اساس قانون مجازات جمهوری اسلامی شلاق تا نود و نه ضربه خواهد بود و اگر رابطه نامشروع در اماکن و انظار عمومی انجام شود، علاوه بر نود و نه شلاق، به هفتاد و چهار ضربه شلاق دیگر محکوم می شوند یا به حبس از ده روز تا دو ماه محکوم خواهند شد.

مجازات رابطه نامشروع به اجبار مرد

اگر رابطه نامشروع با عنف و اکراه (به اجبار) باشد، فقط اکراه کننده (متجاوز)  تعزیر و مجازات خواهد شد اگر یکی یا هر دو طرف رابطه نامشروع متاهل باشند، مجازات آن ها تغییری صورت نمی پذیرد، اما ممکن است بر روند طلاق، دریافت یا پرداخت نفقه آن ها تأثیرگذار باشد.

زنای محصنه و زنای غیر محصنه چیست:

زنای محصنه: زنای محصنه، رابطه جنسی خارج از محدوده  شرعی بین  مرد و زنی است که یک یا هر دو طرف متاهل هستند. این جرم در اسلام محکوم به مجازات سنگینی می باشد که بستگی به شرایط دارد و می تواند رجم (سنگسار)، اعدام یا شلاق باشد.

زنای غیر محصنه: زنای غیر محصنه به رابطه جنسی نامشروع بین مرد و زنی گفته می شود که یکی یا هر دو از آن ها مجرد باشند. مجازات زنای غیر محصنه در قانون اسلامی صد ضربه شلاق می باشد.

چگونگی جلو گیری از رابطه نامشروع؟

برای جلو گیری از افزایش روابط نامشروع، باید از عوامل هایی  که موجب تحریک غریزه جنسی می شوند، اجتناب و دوری کرد. این عوامل می توانند شامل برنامه های تلویزیونی نامناسب، تماشای فیلم ها ، مطالعه مجله ها و کتاب های غیر اخلاقی، شرکت در مجالس و محفل های نا شایست، استفاده از شبکه های مجازی و اجتماعی و اینترنت بدون نظارت و کنترل، مصرف هر گونه الکل و مواد مخدر و … باشند.  

علاوه بر این، باید از راه های قانونی و شرعی برای ارضای غریزه جنسی خود  استفاده کنند. این راه ها می توانند شامل ازدواج موقت یا دائمی، ورزش کردن، روزه گرفتن و مشغول شدن به کارهای معنوی و مفید ، تقویت اخلاق و ایمان و… باشند.

وکیل روابط نامشروع چه کسی است؟

 وکیل روابط نامشروع، یک وکیل است که در موارد نیاز و مربوط به روابط نامشروع و امور مربوط به آن نصیحت و مشاوره می‌ دهد، و در صورت نیاز به نمایندگی و وکیل حقوقی در مراجع قضایی و دادگاه ها  فعالیت می ‌کند. این نوع از وکلای حقوقی معمولاً در مواردی مانند نفقه، طلاق، نامزدی و امور مشابه آن ها  فعالیت می‌ کنند و به مشتریان خود در حفظ حقوق و منافع آن ‌ها کمک خواهند کرد.

ویژگی های وکیل روابط نامشروع

داشتن تخصص و تجربه کافی در زمینه حقوقی مورد نیاز

– داشتن دانش به روز و کامل در قوانین و مقررات مربوطه با زمینه فعالیت

– توانایی ارائه مشاوره حقوقی موثر و  کار آمد

– رعایت اصول اخلاقی و اخلاق حرفه ‌ای در برخورد با موکلان

– توانایی حل مشکلات و دعاوی حقوقی به صورت سریع و موثر

– توانایی مذاکره و قدرت ارتباطی قوی

وکیل کیفری

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی