جستجو
5/5

بهترین وکیل از کار افتادگی تهران

بهترین-وکیل-از-کار-افتادگی-تهران

بهترین وکیل از کار افتادگی تهران کیست؟

امور مربوط به از کار افتادگی نیازمند تجربه زیادیست، چرا که برای رسیدن به مزایا از کار افتادگی باید به ادارات و شعب مختلفی مثل بیمه و اداره کار مراجعه کرد. بهترین وکیل از کار افتادگی تهران باید تجربه مراجعه به تمامی این ادارات و شعب را داشته باشد تا بدون اطلاف وقت پرونده را به نتیجه برساند.

از کار افتادگی یعنی چه؟

از کار افتادگی در حالتی رخ می‌دهد که به دلیل مشکلی که برای شخصی پیش آمده، دیگر قادر به کار کردن نباشد. بر خلاف تصور عموم، این عجز از انجام کار لزوما به معنی مشکلات جسمانی نیست و می‌تواند از آسیب‌های روحی نشات گیرد. اگر در چنین شرایطی اگر فرد تحت پوشه بیمه باشد، می‌تواند از مزایای از کار افتادگی استفاده کند.

مزایای مصوب برای از کار افتادگی چیست؟

اصولا حقوق و مزایایی که برای فرد از کار افتاده در نظر گرفته می‌شود، رابطه مستقیمی با شدت از کار افتادگی و میزان آسیبی که به شخص وارد شده دارد و برای شرایط مختلف، مزایای متفاوتی وجود دارد. که برای او در نظر گرفته شده. البته در برخی موارد ممکن است که با وجود مشکلات اساسی، برای فرد از کار افتاده حقوقی به تصویب نرسیده باشد. در این حالات پیشنهاد می‌شود با بهترین وکیل از کار افتادگی تهران مشورت کنید تا از مزایا بهره مند شوید.

انواع از کار افتادگی چیست؟

به طور کلی از کار افتادگی را می‌توان به سه دسته از کار افتادگی کلی، به دلیل بیماری و به علت حادثه تقسیم کرد:

  • از کار افتادگی کلی: در این حالت فرد می‌تواند با توجه به درصد تشخیص داده شده برای از کار افتادگی، بخشی از حقوق را دریافت کند. چنانچه میزان از کار افتادگی ۶۰ درصد به بالا باشد، حقوق شخص با دریافتی کامل بازنشستگی به وی تعلق می گیرد. درصد از کار افتادگی توسط گروهی از کارشناسان تعیین می‌شود.
  • از کار افتادگی به دلیل بیماری: این نوع از کار افتادگی هم می‌تواند به دلیل بیماری جسمانی باشد و هم به دلیل بیماری روحی. اما باید تشخیص داده شود فرد به علت وجود بیماری قادر به کار کردن نیست.
  • از کار افتادگی به علت حادثه: این نوع از کارافتادگی زمانی رخ می‌دهد که فرد در حین انجام کار دچار مشکلاتی شود که توانایی کار کردن را از دست دهد. این مشکل می‌توان به دلیل بروز یک صانحه پیش آید و یا به دلیل فعالیت دراز مدت در محیط نامناسب. اگر تشخیص داده شود مسبب این اتفاق عدم رعایت نکات ایمنی توسط کارفرما و یا نمایندگان او (مثل مدیران) بوده، فرد تحت شرایطی می‌تواند از کارفرما نیز شکایت کند.

قدامات قبل از ثبت درخواست کار کار افتادگی چیست؟

در ابتدا فرد باید دوره های درمانی جهت بازیابی توانایی کار کردن را بگذراند. اگر پس از گذراندن این دوره ها، شخص همچنان قادر به کار کردن نباشد می‌تواند درخواست از کار افتادگی خود را پیگیری کند. در این شرایط در این شرایط قدمی بعدی آن است که تقاضای شرکت در کمیسیون پزشکی مطرح شود. تیمی برای تشخیص میزان درصد از کار افتادگی در نظر گرفته می‌شود. این تیم متشکل از یک متخصص عمومی، متخصص داخلی، پزشک متناسب با نوع بیماری فرد و در نهایت یک نفر به عنوان رئیس است. پس از آن میزان از کار افتادگی تشخیص داده شده و فرآیند رسیدگی به پرونده آغاز می‌شود. جهت تسریع این مراحل می‌توانید با بهترین وکیل از کار افتادگی استان تهران صحبت کنید.

درخواست از کار افتادگی چگونه ثبت می‌شود؟

شما به صورت غیر حضوری و با مراجعه به سایت تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید. (جهتورود به سامانه روی لینک کلیک کنید.)

مدارک مورد نیاز برای درخواست از کار افتادگی چیست؟

  • معافیت پزشکی در صورت وجود 
  • گواهینامه رانندگی در صورت وجود
  • کارت مهارت شغلی در صورت وجود
  • رای دیوان عدالت اداری در صورت وجود
  • قرارداد یا حکم کارگزینی در صورت وجود
  • گواهی سلامت و بهداشت در صورت وجود
  • معاینه پزشکی دوره اشتغال در صورت وجود
  • پرونده های سرپایی و بستر در مورد بیماری مربوطه 
  • گواهی پزشکی متخصص که تایید کند بیماری در بیماری مربوطه ازکارافتاده کلی است.
  • تاییدیه سابقه بیمه که توسط سیستم تولید می شود و متقاضی آنرا را امضاء و آپلود می کند.
  • استعلام تایید شده توسط پزشک که بعد از آپلود گواهی پزشک توسط سیستم تولید می شود و باید مجددا توسط پزشک تکمیل و مهر و امضاء شود.

آیا نتیجه تشخیص کمیسیون پزشکی قابل اعتراض است؟

بله. رای صادر شده از سمت کمیسیون پزشکی قابل اعتراض است. بدین منظور باید با همراه داشتن مدارک پزشکی و هویتی خود به کمیسیون استانی مراجعه کنید. پیشنهاد می‌شود قبل از هر اقدامی از بهترین وکیل از کار افتادگی تهران مشورت بگیرید.

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی