جستجو
5/5

بهترین وکیل افترا تهران (توهین تهمت دروغ)

وکیل-دعوای-افترا-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل افترا تهران کیست؟

در پرونده‌های افترا افراد به دنبال بهترین وکیل افترا تهران می‌گردند. چرا که این پرونده‌ها معمولا با آبروی اشخاص درگیر است. اما آنچه که باید بدانید، این موضوع تا حد زیادی بستگی به اسناد و مدارکی دارد که شما به وکیل ارائه می‌دهید. حتی بهترین وکیل افترا تهران هم نمی‌تواند بدون داشتن اسناد کافی در پرونده به نتیجه مطلوب برسد.

افترا چیست؟

افترا جرم محسوب می‌شود و در اصطلاح حقوقی آن را این‌گونه تعریف می‌نمایند:هنگامی که شخصی جرمی را به فرد دیگری نسبت دهد و بتواند آن را اثبات کند، مجرم به جرم افترا می‌باشد.

طبق قانون مجازات اسلامی افترا چیست؟

در ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی افترا را به این شکل تعریف کرده است که؛ هر کس به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جرائد یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر به کسی امری را‌ صریحاً نسبت دهد یا آن‌ها را منتشر نماید که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می‌شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت نماید جز در مواردی که‌ موجب حد است به یک ماه تا یک سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق و یا یکی از آنها حسب مورد محکوم خواهد شد.
تبصره ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی: در مواردی که نشر آن امر اشاعه فحشا محسوب گردد هر چند بتواند صحت اسناد را ثابت نماید مرتکب به مجازات مذکور محکوم خواهد‌ شد.

طبق قانون مجازات اسلامی اگر فردی به قصد متهم نمودن دیگری از آلات و ادوات استفاده کند مجازاتش چیست؟

به طور کلی افترا تهمتی است که فرد تهمت زننده برای متهم کردن اشخاص، وسایل و ادوات جرم را به شکلی خاص به آن فرد نسبت می‌دهد. یا برای متهم کردن شخص مذکور، وسایل یا ابزاری را به شکل ساختگی در منزل و اطراف وی قرار می‌دهد. که این موضوع در ماده ۶۹۹ قانون مجازات اسلامی به این شکل آمده است؛(هر کس عالماً عامداً به قصد متهم نمودن دیگری آلات و ادوات جرم یا اشیایی را که یافت شدن آن در تصرف یک نفر موجب اتهام او‌ می‌گردد بدون اطلاع آن شخص در منزل یا محل کسب یا جیب یا اشیایی که متعلق به او است بگذارد یا مخفی کند یا به نحوی متعلق به او قلمداد نماید‌ و در اثر این عمل شخص مزبور تعقیب گردد، پس از صدور قرار منع تعقیب و یا اعلام برائت قطعی آن شخص، مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال‌ و یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.)

در چه شرایطی جرم افترا تحقق می‌یابد؟

۱. انتساب جرم به فردی دیگر: برای آنکه جرم افترا به تحقق برسد باید جرمی را شخصی نسبت داد و عمل و فعالیت مورد انتساب می‌بایست مطابق با قوانین مربوط به افترا جرم محسوب می‌شود. نسبت دادن ارتکاب عمل خلاف یا تخلف اداری نمی‌تواند افترا تلقی شود.
۲. افراد طرف اسناد معین باشند: معین بودن طرف اسناد گاها با ذکر نام و مشخصات وی یا با اشاره و علامت صورت می‌گیرد.
۳. ابتدایی بودن اسناد: جهت شناسایی اسناد جرم، ابتدائی بودن از شروط اصلی است. بنابراین نسبت دادن ارتکاب یک جرم از جانب کسی در مقام دفاع از خویش، افترا محسوب نمی‌شود.
۴. عجر از اثبات صحت اسناد: جرم افترا زمانی به وقوع می‌پیوندد که اسناد دهنده نتواند ادعای خویش را مبنی بر ارتکاب جرم توسط شخص دیگر اثبات نماید.

وکیل افترا به چه کسی گفته می‌شود؟

در پرونده‌های کیفری و سپردن آن موضوع به وکیل و فرد متخصص از جمله اقدامات و تصمیمات شایسته‌ای مي‌باشد که به فرد کمک می‌کند تا پرونده مربوطه توسط وکیل کیفری و یا وکیل افترا به سرعت حل و فصل شود. وکیل افترا به شخصی می‌گویند که؛ در پیشبرد پرونده‌های کیفری الخصوص پرونده‌های مربوط به افترا تجربه و تبحر بیشتری دارد و می‌تواند با به کارگیری دانش حقوقی خود و با علم بر تجربه خویش، پرونده کیفری را به سر انجام برساند.

چه زمانی وکیل اثبات جرم توهین و افترا را پیگیری می‌کند؟

ابتدا با وکیل افترا متخصص در امور کیفری مشورت خواهیم کرد و بعد از بررسی پرونده با استفاده از مدارک و مستنداتی که از جانب موکل ارائه شده است، وکیل افترا همواره با مطالعه بر روی آن مدارک تلاش می‌کند تا با آن مدارک، دفاعیات خود را بر روی پرونده ارائه دهد.زمانی که وکیل، شکوائیه‌ای در خصوص مراحل پرونده تنظیم می‌نماید، اثبات جرم توهین و افترا را پیگیری می‌کند.

بهره‌گیری از وکیل افترا چه مزایایی دارد؟

۱. اثبات جرم و توهین به دلیل آنکه به دست یک وکیل با تجربه انجام شده است مدت زمان کمتری را صرف می‌کند.
۲. با وجود وکیل افترا دیگر به حضور شاکی در دادگاه نیازی نمی‌باشد.
۳. وکیل می‌تواند بعد از محکوم شدن فرد توهین کننده و یا مفتری، به مجازات وی اقدام نماید.
۴. وکیل می‌تواند رضایت یا عدم رضایت شاکی را اعلام نماید و نیازی به حضور شاکی برای اعلام رضایت نخواهد بود.

ابلاغیه های مربوط به پرونده کیفری را از کجا بگیریم؟

با الکترونیک شدن سامانه های قضایی، تمامی ابلاغ و احکام از سامانه عدل ایران به نشانی adliran.ir قابل دریافت است. (جهت ورود به سامانه روی آدرس اینترنتی آن کلیک کنید.)

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی