جستجو
5/5

بهترین وکیل تنظیم شکواییه تهران (شکواییه نویسی)

وکیل-شکواییه-شکوائیه-نویس-نویسی-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل تنظیم شکواییه تهران کیست؟

تنظیم شکواییه یکی از حساس ترین مراحل در محاکم قضایی است. چراکه تا حدی زیادی نتیجه پرونده به این مورد وابسته است. علاوه بر آن، تنظیم شکواییه غلط ممکن است این فرصت را به طرف شما بدهد تا دعوای حقوقی علیه شما اقامه کند. برای مثال اگر در شکوایه عناوین نامرتبط بکاربرده شود، ممکن است طرف دعوای شما بتواند علیه شما دعوای اعاده حیثیت اقامه کند. بهترین وکیل تنظیم شکواییه تهران شخصیست که تجربه پیروزی در پرونده ای مشابه با پرونده شما داشته باشد تا بتواند از بین عناوین موجود مناسب ترین را برای موضوع پرونده شما برگزیند و شانس پیروزی شمارا به حداکثر برساند.

شکواییه چیست؟

فرم مخصوصی که از جانب قوه قصاییه تعیین می‌شود و در آن شاکی پرونده کیفری، می‌بایست با تکمیل و ارسال فرم نامبرده، برای طرح شکایت کیفری خود در مرجع صالح کیفری اقداماتی انجام بدهد. به این فرم به خصوص؛ شکواییه یا شکایت نامه می‌گویند.

تفاوت شکواییه با دادخواست چیست؟

شکواییه به منظور شکایت از جرایم استفاده می‌شود ولی دادخواست در دعاوی حقوقی قابل استفاده می‌باشد.

عواقب شکواییه نویسی توسط افراد بی تجربه چیست؟

هنگام شکواییه نویسی درج برخی اطلاعات ضروری می‌باشد که گاهی اوقات با وارد نکردن این اطلاعات ممکن است شکایت مطرح شده، از سوی مرجع کیفری رد بشود و این امر موجب هدر رفتن هزینه پرداختی ثبت شکایت و همچنین هدر رفت زمان صرف شده از جانب شاکی می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از تبعات منفی و سوء برای شاکی لازم است در این شرایط از بهترین وکیل شکواییه نویسی تهران بهره بگیریم.

در شکواییه چه اطلاعاتی درج می‌شود؟

در شکواییه بنابر قانون آیین دادرسی کیفری؛ مشخصات شاکی، متشکی عنه، عنوان جرم و زمان و مکان وقوع جرم درج می‌گردد. به موجب رسیدگی دعاوی کیفری در دادسرا و دادگاه، شاکی تمامی ادعا خود را در قالب تشریفاتی به مرجع کیفری ارسال می‌کند.

موارد الزامی در تنظیم برگه شکواییه چیست؟

۱. برگه شکوائیه توسط وکیل یا شاکی تنظیم گردد.
۲. در شکوائیه مشخصات طرفین دعوا باید به شکل کامل و صحیح قید شود.
۳. در شکواییه می‌بایست موضوع شکایت، تاریخ و محل وقوع جرم ثبت بشود.
۴. اگر در شکوائیه ضرر و زیانی رخ بدهد، حتما میزان و مقدار آن باید قید گردد.
۵. ادله وقوع جرم، اسامی، مشخصات و نشانی شهود و مطلعان در صورت امکان.
۶. مشخصات و نشانی مشتکی عنه یا مظنون در صورت امکان.

آیا ثبت شکواییه الزامی است؟

همانطور که می‌دانیم در دعاوی حقوقی، برای شروع ارسال درخواست رسیدگی به دادگاه حقوقی، می‌بایست از طریق ثبت در  برگه ای به نام دادخواست اقدام نمود. برای ثبت دعوی کیفری نیز باید برگه شکواییه را تکمیل  و ثبت کرد. در مراحل ابتدایی، ثبت شکایت کیفری الزامی می‌باشد.

مراحل نوشتن شکواییه چیست؟

هنگام نوشتن شکواییه باید مواردی قید شود که شامل؛ نام و نام خانوادگی بزه دیده یا شاکی، نام پدر، سن، شغل، سطح تحصیلات، وضعیت تاهل، تابعیت، مذهب، شماره شناسنامه، شماره ملی، آدرس دقیق و شماره تلفن ثابت و همراه می‌باشد. در مراحل دیگر نوشتن شکواییه می‌بایست موضوع شکایت، تاریخ و محل وقوع جرم در متن شکواییه عنوان گردد.

در شکواییه نویسی از چه عناوین مجرمانه ای می‌توان استفاده کرد؟

شاکی نمی‌تواند عنوان مجرمانه ای که مطابق قانون نیست، را برای اتهام انتخاب کند.

اگر در تنظیم شکواییه از عنوان مجرمانه‌ای که مطابق قانون نیست استفاده شود چه می‌شود؟

این عمل برای مقام قضایی الزام آور نبوده و بعد از رسیدگی به اتهام مذکور، عنوان مجرمانه را غیر اتهام مطرح می‌کند و آن نیز از جانب شاکی تعيين می‌شود.

چه افرادی می‌توانند شکواییه ثبت کنند؟

در تنظیم شکواییه، شاکی باید دارای اهلیت باشد و در صورتی که فرد هنوز به سن قانونی نرسیده باشد باید ولی یا قیم فرد نسبت به شکایت اقدام نمایند.

آیا دادستان می‌تواند بدون وجود شکواییه شروع به بررسی پرونده کند؟

اگر جرم رخ داده جنبه عمومی داشته باشد، دادستان می‌تواند بدون وجود برگه شکواییه، شروع به بررسی پرونده کند. اما بعضی جرایم، صرفا به شکایت شاکی شروع می‌شود.

آیا تمام جرایم جنبه عمومی دارند؟

بعضی از جرایم جنبه عمومی ندارند و صرفا با وجود شاکی خصوصی قابل پیگیری اند. یکی از نمونه های رایج در این باب اتهام کلاهبرداری می باشد که ممکن است از سوی شاکی مطرح گردد ولی بازپرس یا قاضی با بررسی، جرم صورت گرفته را تحصیل مال از طریق نامشروع تعیین می‌کند.

آیا برای ثبت شکواییه حتما نیاز به وکیل هست؟

با آنکه فرد می‌تواند شخصا شکواییه را ارایه دهد ولی تنظیم شکواییه توسط افراد بی تجربه ممکن است باعث کاهش احتمال پیروزی در پرونده، زمانبر شدن پرونده و هدر رفت هزینه مالی به همراه داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود خودتان شخصا شکواییه تنظیم نکنید و از بهترین وکیل تنظیم شکواییه تهران کمک بگیرید.

چرا باید از وکیل برای شکواییه نوبسی کمک گرفت؟

بهترین وکیل تنظیم شکواییه تهران با با کمک تجربه‌ای که در پرونده‌های پیشین به دست آورده می‌تواند شکواییه‌ای تنظیم کند که با قواعد حقوقی همراستا باشد و به شاکی تا حد قابل توجهی کمک کند تا شانس پیروزی او در پرونده افزایش پیدا کند. همچنین بهترین وکیل تنظیم شکواییه تهران هنگام تنظیم شکواییه نکاتی را رعایت می‌کند تا طرف دعوای شما نتواند برعلیه شما دعوای اعاده حیثیت مطرح کند.

نوشتن شکواییه توسط وکیل چقدر زمان می‌برد؟

معمولا نوشتن شکواییه خوب و با کیفیت توسط بهترین وکیل تنظیم شکواییه تهران ، بین یک تا سه روز کاری زمان بر است. در این مجموعه برای شکواییه نویسی ظرف حداکثر دو روز انجام می‌گردد.

هزینه شکواییه نویسی توسط وکیل در تهران چقدر است؟

بسته به جزییات پرونده، شکواییه نویسی ممکن است به صرف زمان بیشتری نیاز داشته باشد که این امر در هزینه نهایی نوشتن شکواییه تاثیر گذار است. به‌طور معمول در این موسسه، شکواییه ها با هزینه تقریبی یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزارتومان انجام می‌شود.

بهترین موسسه برای تنظیم شکواییه در تهران کجاست؟

مجموعه ما واقع در شرق تهران (تهرانپارس)، خدمات تنظیم شکواییه توسط وکیل متخصص ارایه می‌گردد. در این موسسه، تمامی مراحل تنظیم شکواییه به دست وکیل با تجربه در این زمینه صورت می‌گیرد. همچنین قبل از ارایه شکواییه تنظیم شده به مراجع محترم، متن شکواییه توسط فردی با مدرک دکتری حقوق تایید می‌گردد تا کیفیت خدمات رسانی به شما عزیزان به حداکثر ممکن برسد.

آیا برای درخواست نوشتن شکواییه از وکیل مراجعه حضوری نیاز است؟

برای نوشتن شکواییه لازم است تمام توضیحات طی جلسه ای به وکیل ارائه گردد. هرچند کیفیت جلسه حضوری به مراتب از جلسه تلفنی بیشتر است، اما اگر فرصت برای ملاقات حضوری نداشتید جای نگرانی نیست. کافیست توضیحات کامل را همراه با مدارک در یکی از شبکه های اجتماعی برای ما ارسال کنید، تا در سریع ترین زمان ممکن دادخواست شما نوشته شده و برای شما ارسال شود.

تنظیم شکواییه به صورت غیر حضوری ممکن است؟

برای ثبت شکواییه به دسترسی کارتابل وکیل و یا دفترخدمات قضایی در سامانه ثنا نیاز هست. پس افراد می‌توانند یا از وکیل خود بخواهند که شکواییه آن‌ها را تنظیم کند و یا به صورت حضوری با مدارک شناسایی به دفتر خدمات قضایی مراجعه کنند.

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی