جستجو
5/5

بهترین وکیل تنظیم لایحه تهران (لایحه نویسی)

وکیل-لایحه-نویس-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل تنظیم لایحه تهران کیست؟

حساسیت و اهمیت کیفیت لایحه با توجه به مرحله رسیدگی و استراتژی دفاعی شما می‌تواند متفاوت باشد. اما در هر حال نمی‌توان اهمیت آن را انکار کرد. در مرحله بدوی ممکن است اگر لایحه ای با دقت لازم تنظیم نشود،فرصت برای جبران باقی باشد. همچنین امکان دفاع حضوری توسط وکیل، باز هم اهمیت لایحه در این مرحله را کمتر می‌کند. اما در رسیدگی در مراحل بالاتر مثل تجدید نظر یا دیوان، نه تنها امکان مراجعه حضوری نیست، بلکه در صورتی که لایحه با دقت لازم تنظیم نشود ممکن است دیگر فرصتی برای جبران نباشد و پرونده ای که امکان پیروزی داشتید را ببازید. بدین منظور پیشنهاد می‌شود حتما از بهترین وکیل تنظیم لایحه تهران کمک بگیرید. بهترین وکیل تنظیم لایحه تهران شخصیست که تجربه دفاع در پرونده‌ای با موضوع مشابه شما را در مراحل بالا مثل تجدید نظر یا دیوان داشته باشد تا با تمام نکاتی که قاضی ممکن هست به آنها توجه کند آشنا باشد.

لایحه چیست؟

در دادگاه علاوه بر مذاکرات شفاهی که طرفین دعوا ارئه می‌دهند، ممکن است برخی از دفاعیات مربوط به پرونده به شکل مکتوب در قالب سندی تحت عنوان لایحه نوشته گردد. در لایحه یک سری استدلال و استناد حقوقی موجود می‌باشد که سرنوشت دعوا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع لایحه تکمیل کننده دفاعیات، در دعاوی حقوقی و کیفری می‌باشد. اقامه دعوا و حضور در مراجع قضایی الزامات حقوقی خاصی دارد و زمانی که علیه شخصی در دادگاه دعوایی مطرح می‌شود، شخص باید از خود دفاع نماید. یکی از راه های دفاع قانونی یا به اصطلاحی یکی از ابزارهای قانونی در خصوص دفاع از فرد، استفاده از لایحه قضایی می‌باشد.

ضرورت لایحه نویسی چیست؟

به وسیله لایحه، مطالب ضروری به مراجع قضایی اعلام می‌شود. گاهی یک لایحه ساده ولی اصولی میتواند به راحتی حقی را به دست آورد یا از حقی حفاظت کند. در لایحه، طرفین دعوا که خواهان و خوانده نامیده می‌شوند در نامه‌ای مکتوب، تمامی مطالبی که می‌خواهند را به دادگاه ارائه می‌دهند. نحوه نگارش و تنظیم لایحهدر سرنوشت دعوا نقش مهمی دارد؛ چرا که تمامی مستندات و استدلالات تأثیر به سزایی در صدور حکم دادگاه دارد.

آیا دفاعیات شفاهی مارا از نوشتن لایحه بی نیاز می‌کند؟

با آنکه دفاع شفاهی در دادگاه از موضوعات مهم می‌باشد ولی گاهی شخص ممکن است که در جلسه دادگاه مطالبی را فراموش کرده باشد بیان کند که می‌تواند آن را با لایحه نویسی مکتوب کند و به دادگاه محترم تحویل بدهد.

تا چه زمان می‌توان به دادگاه لایحه تقدیم کرد؟

از شرایط ارائه لایحه تنظیم آن تا قبل از ختم دادرسی می‌باشد.

چگونه یک لایحه خوب بنویسیم؟

تنظیم لایحه همانند باقی امور نیازمند رعایت مراتبی می‌باشد. در ابتدای امر باید مقدمه ای برای شروع لایحه ترتیب اثر بدهیم. در این مقدمه نیاز است که شرح کوتاهی از آن را ارائه دهیم به گونه ای که مخاطب با خواندن مقدمه لایحه از موضوع مطلع شود. در متن لایحه رویداد ها، استدلال ها و ضمائم را ذکر خواهیم کرد و از آنها استفاده می‌نماییم. در متن لایحه باید از مطالب و جملاتی بهره بگیریم که بتوانیم ذهن خودمان رو به قاضی پرونده نزدیک کنیم تا به نتایج مطلوبی برسیم. از آنجایی که لایحه نوعی درخواست تلقی می‌شود نباید در هنگام نوشتن لایحه از کلمات آمرانه و دستوری استفاده کنیم. چرا که قاضی با خواندن درخواست (لایحه) با توجه به مصلحت خویش حکم را صادر می‌کند.

چرا در لایحه نویسی باید از یک وکیل کمک بگیریم؟

۱. یکی از راه های تاثیر گذاری بیشتر از طریق لایحه نویسی می‌توان استفاده از قوانین مربوطه باشد. با آنکه استناد به مواد قانونی ضروری نمی‌باشد ولی بهتر است به منظور تاثیر گذاری بیشتر، بعد از هر استدلال و ارائه هر دلیل مستندات قانونی راجع به آن نیز ذکر شود.
۲. لایحه نویس باید از دلایل کاملا محکمه پسند و مستند به مفاد قانون استفاده کند در غیر این صورت هیچگونه اعتبار قانونی نخواهد داشت. طبیعتا فردی که سالها تحصیل و تجربه در این مسیر دارد، از فردی که برای اولین بار لایحه تنظیم می‌کند، استدلالات دقیق تر و قوی تری می‌تواند ارائه کند.
۳. همچنین درلایحه دفاعیه استفاده از ادبیاتی که به مخاطب و قاضی در کمال احترام شرح ماوقع نماید از اصلی ترین امور می‌باشد. وکیل می‌تواند با بهره‌گیری از علم و دانش حقوقی خویش و با کار بردن کلمات و رعایت صحیح دستور زبان، با قلمی شیوا لایحه ای مفید تنظیم کند.

آیا از هر فرد حقوقی می‌توان در تنظیم لایحه کمک گرفت؟

هر فرد حقوقی صرفا لایحه نویس خوبی نیست و لایحه نویسی نیازمند تجربه می‌باشد و باید از وکیل متخصص لایحه نویسی استفاده کرد. این وکلا با تجربه مطالعه مراحله پرونده های قبلی (از تقدیم لایحه تا صدور رای) تجربه کافی دارند تا از استدلالاتی استفاده کنند تا شانس پیروزی به حداکثر ممکن برسد. وکیل لایحه نویس می‌تواند به شکلی لایحه را تنظیم کند که از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات اساسی جلوگیری کند و درصد موفقیت در پرونده را تا حد قابل قبولی، افزایش دهد.

برای نوشتن لایحه چه مدارکی باید به وکیل ارائه داد؟

هرگاه وکیلی بخواهد لایحه ای به عنوان دفاع از موکل خویش را ارائه بدهد، می‌بایست به طور کامل و جامع پرونده را مورد مطالعه قرار بدهد تا از جریان دادرسی پرونده و مراحل آن اطلاع پیدا کند. بنابراین به تمام مدارک و منضمات پرونده و همچنین تمام ابلاغ و احکام نیاز خواهد داشت.

چگونه می‌توان یک لایحه را بهتر کرد؟

با انضمام شهادت شهود به لایحه می‌توان آن را قوی تر و مستند تر ساخت و وکلای مجرب از آنها در متن لایحه خویش به نحو احسن استفاده می‌کند.

لایحه نویسی توسط وکیل چقدر زمان می‌برد؟

وکیل لایحه نویس باید اظهارات موکل خویش را با متن لایحه تطبیق ‌دهد تا هیچ گونه تضاد و تعارضی در لایحه با دیگر مدارک رخ ندهد. این مطالعه و انطباق وابسته به حجم پرونده است و روی زمان مورد نیاز برای لایحه نویسی تاثر گذار است. معمولا نگارش یک لایحه قوی و مستدل توسط وکیل، بین دو تا چهار روز کاری زمان بر است. در این موسسه، لایحه ظرف حداکثر سه روز به مراجع تحویل می‌گردد.

هزینه نوشتن لایحه توسط وکیل در تهران چقدر است؟

از آنجا که حجم پرونده در زمان مورد نیاز برای تنظیم لایحه موثر است، روی قیمت نهایی لایحه هم تاثیر مستقیم خواهد داشت. به‌طور معمول در این موسسه، تنظیم لایحه ها با هزینه تقریبی یک تا دو میلیون تا انجام می‌شود.

بهترین موسسه برای تنظیم لایحه در تهران کجاست؟

مجموعه ما واقع در شرق تهران (تهرانپارس)، خدمات لایحه نویسی توسط وکیل ارایه می‌کند. در این موسسه، تمامی مراحل نگارش و تنظیم لایحه به دست وکیل با تجربه در این زمینه صورت می‌گیرد. همچنین قبل از ارائه شکواییه به مراجع محترم، متن نگارش شده توسط فردی با مدرک دکتری حقوق تایید می‌گردد تا کیفیت خدمات رسانی به شما عزیزان به حداکثر ممکن برسد.

آیا برای درخواست تنظیم لایحه از وکیل مراجعه حضوری نیاز است؟

از آنجا که پیش از نوشتن لایحه نیاز به بررسی اظهارات موکل است، جلسه حضوری می‌تواند از تماس تلفنی مفید تر باشد. چرا که زمانی که فرد در محیط حقوقی قرار می‌گیرد، احتمال اینکه نکته ای را فراموش کند به حداقل می‌رسد. اما اگر فرصت برای ملافات حضوری نداشتید جای نگرانی نیست. کافیست توضیحات کامل را همراه با مدارک در یکی از شبکه های اجماعی برای ما ارسال کنید، تا در سریع ترین زمان ممکن دادخواست شما نوشته شده و برای شما ارسال شود.

آیا به صورت غیر حضوری می‌توان لایحه ثبت کرد؟

ثبت لایحه از سه طریق ممکن هست:

  1. ثبت لایحه از طریق کارتابل وکیل
  2. ثبت لایحه از طریق مراجعه به دفتر خدمات قضایی
  3. ثبت لایحه توسط خود شخص از طریق سامانه ثنا

فقط توجه داشته باشید که برای ثبت لایحه شماره پرونده در جریان شما نیاز خواهد بود. شماره پرونده با مراجعه به سامانه عدل ایران قابل اسعلام هست. (جهت ورود به سامانه روی لینک آن کلیک کنید.)

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی