جستجو
5/5

بهترین وکیل رفع ممنوع الخروجی تهران

وکیل-رفع-ممنوع-الخروجی-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل رفع ممنوع الخروجی تهران کیست؟

ممنوع الخروجی در نتیجه دیگر پرونده‌ها اتفاق می‌افتد. برای مثال چک برگشتی، مهریه، پرونده‌های سیاسی و.. بهترین وکیل رفع ممنوع الخروجی تهران شخصیست که علاوه بر آشنایی با مراجع مربوطه و موارد دیگر، بتواند در پرونده‌ای که باعث ممنوع الخروجی شما شده وکالت و از شما دفاع کند. همچنین بهترین وکیل رفع ممنوع الخروجی تهران حتما باید پیگیر باشد و از مراجعه‌های حضوری غفلت نکند. چرا که بسیاری از امور این موضوع در ادارت و محاکم نیازمند پیگیری مکرر هست تا سریع تر به نتیجه برسد.

ممنوع الخروج به چه معناست؟

ممنوع الخروجی به این معنا می‌باشد که؛ افراد به موجب دلایل قانونی، قادر به خارج شدن از کشور خود و سفر به کشورهای دیگر نمی‌باشند.

چرا ممنوع الخروجی از طریق دادگاه و اداره اجرای ثبت ابلاغ نمی‌شود؟

ممنوع الخروجی چه از طریق دادگاه باشد چه از طریق اداره اجرای ثبت، به فرد ابلاغ نمی‌شود چراکه اگر کسی از وضعيت خروج خود از کشور مطلع شود، دیگر برای رزرو بلیت و محل اقامت هزینه‌ای نمی‌کند.

چه اشخاصی ممنوع الخروج هستند؟

۱. بدهکاران قطعی مالیاتی.
۲. اشخاصی که به سبب رای قطعی دادگاه یا اجرائیه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بدهی آنها محرز و قطعی شمرده می‌شود.
۳. اشخاصی که در خارج از ایران به دلیل ارتکاب جرایمی مانند؛ تکدی گری، دزدی، کلاهبرداری و موارد این چنین دارای سوء شهرت باشند.
۴. اشخاصی که خروج آنها از کشور، از مصلحت( جمهوری اسلامی ایران) به دور باشند. بدین ترتیب با توجه به قانون و تشخیص مقامات قضایی، از خروج این افراد جلوگیری خواهد شد. معمولا ممنوع الخروجی این دسته از افراد کتبا به آنان اعلام می‌گردد.
۵. اشخاصی که برای خروج از کشور و دریافت گذرنامه نیاز به اجازه فرد دیگری می‌باشند، مانند دختر مجرد کمتر از ۱۸ سال یا زن متاهل.

در چه صورت زوجه می‌تواند بدون محدودیت گذرنامه دریافت کند؟

در قانون ایران، این اصل که زن متاهل، بدون اذن شوهر قادر به دریافت گذرنامه نمی‌باشد وجود دارد. به طور کلی یکی از آثار ازدواج برای زوجه این است که زوج(شوهر) می‌تواند اجازه اخذ پاسپورت به وی را ندهد یا در صورتی که زوجه پاسپورت داشته باشد، او را ممنوع الخروج کند؛ تنها در صورتی زن می‌تواند از کشور خارج شود که رضایت محضری همسر برای خروج از کشور را دارا باشد.( اگر زوج وکالت نامه‌ای در خصوص خروج همسرش از کشور را داشته باشد، زوجه می‌تواند بدون محدودیت گذرنامه دریافت کند.)

چه افرادی نمی‌توانند همسران خود را ممنوع الخروج کنند؟

مردانی که در خارج از ایران اقامت داشته باشند یا مردانی که اصل شناسنامه خویش را نداشته باشند، نمی‌توانند همسر خود را ممنوع الخروج کنند.

مراحلی که زوج جهت ممنوع الخروجی زوجه باید طی کند شامل چه مواردی می‌باشد؟

۱. مراجعه به اداره کل گذرنامه و اتباع نیروی انتظامی در تهران یا دفاتر گذرنامه در شهرستان ها.
۲. همراه داشتن اصل شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج.
۳. ارائه درخواست ممنوع الخروج زوجه توسط زوج به اداره گذرنامه.
۴. بررسی مدارک و صدور دستور ممنوع الخروجی.
۵. تأیید ممنوع الخروجی و پرونده توسط رئیس اداره گذرنامه و همچنين ثبت در سیستم های رایانه‌ای.

وکیل دادگستری جهت ممنوع الخروجی همسر چه اقداماتی باید انجام دهد؟

وکیل دادگستری با وکالت نامه مخصوص وکلای دادگستری می‌تواند مرد را ممنوع الخروج کند ولی برای ممنوع الخروجی زن، وکیل حتما به وکالت نامه محضری نیاز دارد و با وکالت دادگستری نمی‌تواند این امر را انجام دهد.

ممنوع الخروج کردن زوج بابت مهریه از طریق اجرای ثبت امکان پذیر است؟

جهت مطالبه مهریه ابتدا باید با همراه داشتن اصل عقدنامه یا رونوشت آن، به دفتر ازدواجی که ازدواج در آنجا به ثبت رسیده است مراجعه کرد. بعد از مراجعه به دفترخانه، باید کتباً از سردفتر، تقاضای صدور اجرائیه را درخواست کند. سپس دفتر ازدواج یک نسخه از اجراییه را برای مرد ارسال می‌کند. از تاریخ ابلاغ اجرائیه، زوج یا ضامن باید ظرف مدت ده روز دین را بپردازد یا برنامه‌ای جهت پرداخت دین خود ارائه بدهد.در مراحل نهایی، به اداره‌‌ی اجرای مفاد اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک مراجعه می‌کند، و بعد از تشکیل پرونده و تعیین کارشناس مربوط، می‌تواند مهریه را مطالبه کند و نسبت به بخشی از مهریه تقاضای ممنوع الخروج نمودن زوج را مطرح نماید.

اشخاص بدهکار در مهریه تا چه زمانی ممنوع الخروج باقی می‌مانند؟

اشخاصی بدهکار در مهریه، تا پایان پرداخت مهریه و یا جلب رضایت همسر خود، ممنوع الخروج باقی می‌مانند. طبق این اصل؛ بازه زمانی برای ممنوع الخروجی مرد تعریف نشده است و تا زمانی که تمام مهریه‌ای که از جانب دادگاه مشخص شده را پرداخت نکند ممنوعیت وی به اثر خود، باقی می‌ماند.

چه زمانی رفع ممنوع الخروجی برای زوج صادر می‌شود؟

زمانی ممنوع الخروجی مرد رفع می‌گردد که مهریه را پرداخت کند و یا اینکه زن به عدم پرداخت مهریه توسط مرد رضایت دهد و از ممنوع الخروج کردن مرد منصرف شود؛ در این شرایط دادگاه و یا مراجع قضایی حکم رفع تامین خواسته زن را صادر و اداره ثبت نیز حکم رفع ممنوعیت از سفر را صادر می‌کند.

چگونه می‌توان با کد ملی ممنوع الخروجی را استعلام کرد؟

این قابلیت در پنل عدل ایران وجود دارد. افراد می‌توانند جهت استعلام ممنوع الخروجی به سامانه exitban.ssaa.ir مراجعه کنند. (جهت ورود به سامانه روی نشانی اینترنتی آن کلیک کنید.)

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی