جستجو
5/5

بهترین وکیل سند رهنی تهران (سند در گرو بانک)

وکیل-سند-رهنی-گرو-بانک-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل سند رهنی تهران کیست؟

بهترین وکیل سند رهنی تهران شخصیست که علاوه بر انواع سند و تفاوت آنها، به قوانین فروش مال غیر هم تسلط داشته باشد. چراکه ممکن است اسناد رهنی دلیل فروش مال غیر باشند. بهترین وکیل سند رهنی تهران باید بتواند موکل خودرا در رابطه با موضوعاتی مثل فک رهن و انتقال تسهیلات به شکلی کامل راهنمایی کند.

سند رهنی چیست؟

بانک‌ها برای ارائه وام و تسهیلات ضمانت مشخصی را تعیین می‌کنند که به طور معمول آن ضمانت رهن سند خانه ای است که مورد معامله قرار گرفته است. نکته ای که مي‌بايست در نظر گرفت عدم خارج شدن عین مال از مالکیت شخص راهن به موجب رهن می‌باشد. چراکه راهن همچنان مالک ملک می‌باشد و هرآنچه از منافع مال در رهن وجود دارد از آن وی می‌باشد.

آیا سند رهنی یک نوع سند رسمی است؟

سند ملک رهنی به دلیل تنظیم شدن در دفاتر رسمی یک نوع سند رسمی محسوب می‌شود. سند ملک رهنی میان وام گیرنده و بانک یا موسسه مالی اعتباری به منظور تضمین پرداخت اقساط وام تنظیم می‌گردد.

آیا معامله خانه‌ای که در رهن بانک می‌باشد، قانونی است؟

فروش مال‌غیر، عملی غیر قانونی است و این موضوع در املاکی که در رهن بانک هستند نیز صدق می‌کند.
در خصوص خرید و فروش ملک رهنی گاهی اوقات می‌بایست سند از رهن بانک خارج گردد که این امر همیشگی نیست.

از چه طریق با سند خانه ای که در رهن بانک است می‌توان معامله کرد؟

۱. فک رهن: به خانه‌ای که تحت عنوان وثیقه در رهن بانک درآمده است، می‌بايست از رهن بانک خارج شود. معامله خانه تا قبل از فک رهن بر خلاف منافع بانک می‌باشد و در نتیجه بانک می‌تواند از وی به جرم کلاهبرداری شکایت کند. اما معامله خانه‌ای که در رهن بانک موجود است نیز وجود دارد.
۲. انتقال تسهیلات به فرد خریدار یا ملک دیگر؛ هرگاه ملکی در رهن بانک باشد، مالک قادر به انتقال ملک به طور رسمی و محضری به فرد دیگر نمی‌باشد. انتقال ملک تنها از طریق انعقاد مبایعه نامه در بنگاه های ملکی امکان پذیر می‌باشد و می‌توان نقل و انتقال سند را به زمان تسویه تسهیلات ملک موکول نمود. یکی دیگر از راه‌های ممکن، پرداخت اقساط توسط خریدار به جای مالک فعلی مطابق با مقررات رسمی می‌باشد. در همچنین مواقعی علاوه بر اینکه سند ملک به نام او منتقل می‌شود، ادامه پرداخت تسهیلات نیز بر عهده خریدار می‌باشد.

آیا استعلام اصالت اسناد به صورت آنلاین ممکن است؟

استعلام سند از سامانه تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی از طریق مراجعه به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آدرس ssaa.ir و انتخاب سربرگ میز خدمات الکترونیک، گزینه (تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی) امکان پذیر می باشد.

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی