جستجو
5/5

بهترین وکیل طلاق تهران

وکیل-طلاق-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل طلاق تهران کیست؟

برای پیدا کردن بهترین وکیل طلاق تهران باید به دو موضوع توجه داشت:
۱. اول آنکه طلاق توافقیست یا از طرف خانم یا آقا. چرا که مراحل این این سه دسته کاملا با هم متفاوت است. بهترین وکیل طلاق تهران باید دقیقا در موضوع پرونده شما تجربه و تخصص داشته باشد.
۲. دوم آنکه در اغلب اوقات همزمان با طلاق، پرونده‌های دیگر هم اقامه می‌شود. مانند مهریه، نفقه، اعسار، حضانت، توهین و تهدید و… بهترین وکیل طلاق تهران باید بتواند در تمامی این پرونده‌ها اعلام وکالت کند و از شما دفاع کند. چرا که در این صورت هم احتمال پیروزی شما افزایش پیدا خواهد کرد و هم در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کنید.

وکیل طلاق کیست؟

اختلاف در زندگی زناشویی از جمله مشکلاتی است که میان زوجین به دفعات تکرار می شود و گاها این مشکلات آنچنان اوج می‌گیرد که چاره ای جز جدایی نخواهند داشت. زوجین برای حل مشکلات، نیاز به اخذ وکیل طلاق یا مشاور حقوقی دارند. اگر چنین نیازی را زوجین در خود احساس کنند، می‌بایست با انتخاب یک وکیل طلاق خوب، حل مشکلات خود را به ایشان بسپارند.

اراده و اختیار طلاق با چه کسی است؟

حق طلاق برای مردان حتی بدون داشتن عذر موجهی به رسمیت شناخته شده است. بنابراین اراده و اختیار طلاق با مرد است اما این به این معنا نیست که می‌تواند راسا به دفاتر ثبت ازدواج و طلاق برای ثبت طلاق مرجعه کند بلکه باید ابتدا روال قانونی آن طی شده و حق و حقوق زن به طور کامل پرداخت شود.

احکام طلاق در کشور ما بر پایه‌ی چه چیزی تعریف شده است؟

احکام طلاق در کشور ما بر پایه شرع و دین اسلام تعریف شده که بر مبنای آن حق طلاق تنها برای مرد به رسمیت شمرده می‌شود و زن جز در موارد مشخصی که طبق قانون استثنا شده ، نمی‌تواند بدون توافق همسرش اقدام به طلاق کند .

طبق قانون مدنی مرد چه زمانی می‌تواند از حق طلاق خود استفاده کند؟

حق طلاق بر اساس قانون مدنی به مرد تعلق دارد اما در صورتی می‌تواند از این حق استفاده کند که تمام حق و حقوق زن را به طور کامل پرداخت کند و هیچ دینی بر گردن او نباشد.

طبق قانون مرد برای تقاضای طلاق به کجا باید مراجعه کند؟

براساس ماده 1133 قانون مدنی : ” مرد می‌تواند با رعایت شرایط مقرر در این قانون با مراجعه به دادگاه  تقاضای طلاق همسرش را بنماید . “

چرا مرد می‌تواند بدون دلیل خاصی همسر خود را طلاق دهد؟

 اراده و اختیار مطلق در طلاق، یعنی مرد هر زمان بخواهد می‌تواند بدون دلیل خاصی همسر خود را طلاق دهد ، البته ابتدا باید به دادگاه مراجعه کند . در واقع بدون ارائه هیچ دلیل محکمه پسندی با شرایطی امکان طلاق زوجه توسط زوج وجود دارد . تا قبل از سال 1372 ، مرد می‌توانست هر زمان اراده می‌کرد به دفاتر ثبت طلاق مراجعه کرده و با پرداخت حق و حقوق قانونی زوجه ، این اقدام را انجام می‌داد .

چرا قانون مردان متقاضی طلاق را موظف کرد که ابتدا به دادگاه مراجعه کنند؟

از آنجا که آمار طلاق روند صعودی پیدا کرده بود ، قانون گذار با تصویب ماده 1133 قانون مدنی مردان متقاضی طلاق را موظف کرد که ابتدا به دادگاه مراجعه کنند تا از طلاق‌های در حالت عصبانیت جلوگیری شود . در واقع این قانون ، به نوعی برای مردان محدودیت به وجود آورد و اختیارات آن‌ها را تنها در صورت تحقق مواردی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت ، به رسمیت شمرد.

مرد برای تقاضای طلاق باید چه اقداماتی انجام دهد؟

مردان باید ابتدا باید به دادگاه خانواده مراجعه کرده و درخواست طلاق دهند . همچنین به موجب قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق ، صدور گواهی با عنوان عدم امکان سازش از سوی دادگاه پیش بینی شده است .

گواهی عدم سازش چیست؟

گواهی عدم امکان سازش در واقع یک گواهی است که دادگاه بعد از رسیدگی به پرونده و در صورتی که امکان سازش بین زوجین وجود نداشته باشد و اختلاف آن‌ها در طی روند رسیدگی حل نشده باقی بماند ، صادر می‌کند . دفاتر اسناد رسمی نمی‌توانند طلاق‌هایی را که برای آن‌ها گواهی عدم امکان سازش صادر نشده باشد ، ثبت کنند .

مرد در چه صورت می‌تواند همسر خود را بدون توافق و رضایت او طلاق دهد؟

دومین نکته ای که در رابطه با طلاق از طرف مرد وجود دارد آن است که ، مرد تنها در صورتی می‌تواند همسر خود را بدون توافق و رضایت او طلاق دهد که ابتدا تمام حق و حقوق قانونی زوجه را به صورت تمام و کمال بپردازد.

آیا حق و حقوق زن فقط به مهریه محدود می‌شود؟

خیر برخلاف تصور عموم،حق و حقوق زن علاوه بر مهریه شامل:مهریه، نفقه ایام گذشته، اجرت المثل،نحله، تصنیف اموال نیز می‌شود.

مهریه عندالمطالبه یعنی چه؟

در صورتی که مهریه عند المطالبه باشد ، مرد باید تمام مهریه همسر خود را تمام و کمال پرداخت کند .

مهریه عندالاستطاعه به چه معناست؟

در حالتی که مهریه عندالاستطاعه باشد باید توانایی پرداخت مرد اثبات و یا اگر مالی دارد ، پس از معرفی از جانب زوجه توقیف شود و در غیر این صورت مهریه قسط بندی خواهد شد .

نفقه چیست؟

نفقه در واقع به معنی هزینه‌های لازم برای زندگی و تهیه خوراک ، پوشاک و … می‌باشد که طبق قانون برعهده شوهر است. در صورتی که زوج در طول زندگی مشترک به همسر خود نفقه نپرداخته باشد یا تنها مقدار مشخصی از آن را پرداخته باشد ، در هنگام جدایی و در صورت مطالبه زوجه ، باید بپردازد .

اجرت المثل یعنی چه؟

زن بابت انجام امور منزل از قبیل پخت و پز و مواردی از این دست طبق قانون وظیفه‌ای بر عهده‌اش نبوده و در صورتی که به خواست شوهر و بدون قصد انجام رایگان این کارها ، انجام داده باشد ، مستحق دریافت اجرت المثل خواهد بود . اصولا مقدار این اجرت المثل با توجه به نظر کارشناس ارزیاب تعیین خواهد شد .

نحله در چه صورت به زن تعلق می‌گیرد؟

این حق تنها در مورد طلاق به درخواست مرد و در صورتی که عذر موجهی ازجانب مرد برای طلاق وجود نداشته باشد ، به زوجه تعلق می‌گیرد . در این حالت با توجه به کارهایی که زن در طول زندگی مشترک انجام داده و وسع مالی زوج ، مبلغی به عنوان نحله در نظر گرفته خواهد شد.

تصنیف اموال چیست؟

یکی از شروط ضمن عقد ، شرط انتقال تصنیف اموالی که شوهر بعد از ازدواج با همسر خود به دست آورده است ، به همسر خود می‌باشد . در حالتی که عذر موجهی از جانب مرد برای طلاق وجود نداشته باشد ، باید نصف دارایی که بعد از ازدواج به دست آورده یا معادل آن را به همسر خود پرداخت کند .

در چه صورت مرد می‌تواند از پرداخت حق نحله و تصنیف دارایی امتناع کند؟

حق دریافت نحله و تصنیف دارایی در حالتی که مرد عذر موجهی داشته باشد مانند خودداری زوجه از انجام وظایف زناشویی ، عدم تمکین و مواردی از این دست ، دیگر این حق برای مرد متصور نیست .

چه زمانی طلاق ثبت می‌شود؟

همچنین طلاق تنها بعد از پرداخت حقوق مالی زن ثبت شده و اگر مرد توان پرداخت این حقوق را به صورت یک جا نداشته باشد ، با صدور حکم اعسار این حقوق قسط بندی خواهد شد . در حالتی که زن بخواهد از دریافت حقوق مالی خود چشم پوشی کند نیز مشکلی برای ثبت طلاق وجود نخواهد داشت .

چرا باید وکیل طلاق اختیار کنیم؟

در خصوص امر طلاق نیز، به دلیل پیچیده بودن و عدم تمایل زوجین برای تردد در راه‌‌ر‌وهای دادگستری، قرارداد بستن با بهترین وکیل طلاق تهران چاره‌ی کار است. بهترین وکیل طلاق تهران به جهت یاری رساندن به تمام افرادی که تصمیم به طلاق گرفتن دارند یا می‌خواهند علاوه بر اطمینان از اینکه کاملا آگاهانه و هوشیارانه عمل می‌کنند، کمترین آسیب ممکن را از این موضوع متحمل می‌شوند؛ آماده‌ی خدمت رسانی می‌باشند. وکیل طلاق اصول مربوط به حقوق شما در طلاق را برای شما شرح می‌دهد که از جمله این حقوق می‌توان به؛ نفقه، مهریه و مسائل مربوط به حضانت فرزند اشاره کرد. همچنین عوامل مهمی که باید قبل از ثبت درخواست طلاق در نظر بگیرید را برای شما مطرح می‌کنند.

آیا در پرونده‌های طلاق توافقی نیز نیاز به وکیل است؟

حتی در پرونده‌هایی که راجع به طلاق توافقی است یا زن وکالت در طلاق دارد، حضور بهترین وکیل طلاق تهران می‌تواند مدت زمان انجام آن را بسیار کوتاه کند. در این صورت شما حتی نیاز به حضور در دادگاه نیز نخواهید داشت.

وظایف وکیل طلاق چیست؟

۱. بهترین وکیل طلاق تهران قبل از هر اقدامی وظیفه دارد که به موکل خود، مشاوره‌های لازم را به ساده‌ترین و بهترین شکل ممکن ارائه بدهد. خصوصا در مسائل خانواده که اولویت‌ها بر سازش و توافق طرفین می‌باشد.
۲. وکیل خوب طلاق با پیگیری‌های به موقع و حضور دقیق در محاکم قضایی به عنوان نماینده موکل، بهترین دفاعیات راارائه می‌دهد.
۳. یک وکیل خوب خانواده با کنکاش و جستجوهای حداکثری، ادله‌های کافی جهت دفاع از موکل خود را جمع آوری می‌کند.
۴. وکیل طلاق خوب به دلیل تجربه‌های بسیاری که در پرونده‌های مشابه دارد، می‌تواند با رجوع به آنها، در روند پرونده تسریع بخش عمل کند.
۵. بهترین وکیل طلاق تهران با ارائه به موقع اسناد و شواهد به محاکم، جهت دفاع و تنظیم لوایح قانونی کمک شایانی در حل و فصل کردن پرونده، خواهد کرد.
۶. وکیل ماهر و متعهد طلاق، با پیگیری‌های مکرر در روند دادرسی و صدور حکم در مراحل بدوی و قطعی باعث سرعت بخشیدن پروسه طلاق می‌شود.

ویژگی‌های بهترین وکیل طلاق چیست؟

بهترین وکیل طلاق تهران فردی است که در زمینه دعاوی خانوادگی و انواع طلاق‌ها سال‌ها تجربه دارد و می‌تواند در کوتاه ترین زمان ممکن، عُسر و حَرَج را ثابت کند. همچنین در صورت داشتن اموال می‌تواند سریعا آنها را برای پرداخت مهریه و نفقه توقیف نماید. وکیل طلاق به تمام امور مربوطه از جمله مهریه، اجرت المثل، جهیزیه، حضانت فرزندان، انواع طلاق و فسخ نکاح و شرایط و آثار آن‌ها، عده زن، حق رجوع مرد و مسائلی از این دست آشنایی کافی دارد.

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی