جستجو
5/5

بهترین وکیل فرجام خواهی تهران

بهترین-وکیل-فرجام-خواهی-تهران

بهترین وکیل فرجام خواهی تهران کیست؟

اصولا در مورد رتبه بندی وکلا لیستی معتبری وجود ندارد و تمامی لیست های موجود در اینترنت، تبلیغاتی هستند. پر تنها راه مراجعه به سابقه وکیل هست. در مورد بهترین وکیل فرجام خواهی تهران کار حتی کار سخت تر نیز می‌شود. چرا که پرونده های فرجام خواهی معمولا به صورت غیرحضوری رسیدگی می‌شود و پویایی و پیگیری وکیل را سخت تر می‌توان فهمید. تنها راه باقی مانده، مراجعه به آرایی هست که وکیل قبلا کسب کرده. اگر تعداد این آرا و درصد پیروزی آنها قابل قبول بود، می‌توانید به وکیل اعتماد کنید.

فرجام خواهی چیست؟

برای کاهش خطا در امور قضایی، قانون روش هایی برای اعتراض به رای پیش بینی کرده. یکی از آن ها فرجام خواهیست که از روش های استثنایی اعتراض به رای به شمار می‌رود. چرا که بر خلاف تجدید نظر خواهی، فرجام خواهی تحت شرایط خاصی ممکن است.

مهلت فرجام خواهی چقدر است؟

مهلت فرجام خواهی در حالت کلی ۲۰ روز است. اما برای ایرانیانی که مقیم خارج از کشور هستند، این مدت ۲ ماه از تاریخ ابلاغ رای می‌باشد. شایان ذکر است این مهلت از زمان قطعی شدن رای محاسبه می‌گردد. بدین معنا که برای مثال اگر رای غیابی صادر شده باشد، شخص ۶۰ روز مهلت برای اعتراض به رای دارد. ۲۰ روز اول برای واخواهی، ۲۰ روز دوم برای تجدید نظر و ۲۰ روز سوم برای فرجام خواهی.

آیا برای فرجام خواهی حتما باید وکیل گرفت؟

خیر، خود شخص هم می‌تواند فرجام خواهی انجام دهد. اما به دلیل اهمیت مرحله فرجام خواهی، اصلا پیشنهاد نمی‌شود بدون وکیل اقدام شود.

چرا باید از بهترین وکیل فرجام خواهی تهران کمک بگیریم؟

  • فرجام خواهی حساس ترین مرحله رسیدگی به پرونده است. چرا که بعد از این مرحله رای نهایی شده، و رسیدگی مجدد به پرونده تنها تحت شرایطی ممکن خواهد بود، که وقوع آن شرایط در اکثر پرونده ها بعید است.
  • زمانی که پرونده به فرجام خواهی رسیده، یعنی شخص فرجام خواه حداقل یک رای در دادگاه‌های سطح قبل را باخته و ادامه پرونده با همان شرایط پیشین، ممکن است به باخت مجدد رای و تضییع حقوق او منجر شود.
  • طبق آمار، درصد کمی از پرونده ها به فرجام خواهی منجر می‌شوند و این بدین معناست که درصد کمی از وکلا تجربه خوبی در فرجام خواهی دارند. حتی اگر وکیلی سابقه درخشان و عالی در دادگاه های بدوی داشته باشد، ممکن است حتی یک پرونده فرجام خواهی هم نداشته باشد.
  • قضات و نحوه رسیدگی به پرونده در فرجام خواهی با مراحل پیشین متفاوت است. غیر حضوری بودن این رسیدگی ها هم سختی و حساسیت کار را دو چندان می‌کند. همین امر باعث می‌شود افراد برای پرونده خود به دنبال بهترین وکیل فرجام خواهی تهران باشند.

کدام دعاوی قابل فرجام خواهی می‌باشند؟

آرای صادره از دادگاه تجدید نظر اصولا قابل فرجام خواهی نیستند. مگر دعاوی غیر مالی مصرح در قانون مثل نکاح ، فسخ نکاح ، طلاق ، وقف ، نسب ، حجر.

برای فرجام خواهی باید به کجا مراجعه کرد؟

اگر با بهترین وکیل فرجام خواهی تهران قرارداد ببندید، فقط تحویل مدارک و توضیحات به او کافیست، وکیل شخصا تمام اقدامات را انجام می‌دهد. اما اگر می‌خواهید خودتان مراحل را انجام دهید، اولین مرحله مراجعه به سامانه رسمی دیوان عالی کشور به نشانی divanealee.eadl.ir هست. (جهت ورود به سامانه روی آدرس آن کلیک کنید.)

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی