جستجو

پلتفرم ارتباط با بهترین وکلا

5/5

بهترین وکیل فروش ملک مشاعی تهران (زمین مشاعی)

وکیل-فروش-ملک-زمین-مشاعی-مشترک-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل فروش ملک مشاعی تهران کیست؟

بهترین وکیل فروش مشاعی تهران شخصیست که هم از توانایی مذاکره بالایی برخوردار باشد، هم بر قوانین کیفری الی الخصوص در زمینه فروش مال غیر و همچنین بر قوانین نقل و انتقالات ملک و زمین مسلط باشد. بهترین وکیل فروش ملک مشاعی تهران باید بتواند موکل خود را با عواقب فروش مال غیر آشنا کند و بتواند با شریکان او مذاکره کرده و با متقاعد کردن آنها بهترین نتیجه را برای موکل خود به دست آورد.

ملک مشاع چیست؟

یکی از دغدغه های مهم ملکی افراد همواره ملک مشاع و معامله آن بوده است. درواقع املاکی که چند مالک دارا می‌باشد و سهم هر مالک در آنها مشخص نیست، به آن ملک مشاع می‌گویند.در تعاریف آمده است که؛ اگر چند نفر با یکدیگر در یک ملک شریک باشند، به شیوه ای که بدون داشتن اجازه از يکديگر نتوانند تصرفاتی در ملک داشته باشند. در همچین شرایطی به آن ملک مشاع گفته می‌شود. در واقع به شکل کلی، مشاع و مفروز از تقسیم بندی مال می‌باشد. مال مشاعی مالی است که چند نفر به شکل همزمان در تمامی ملک حق مالکیت دارند مانند آن که چند نفر در یک زمین با یکدیگر شریک هستند.

آیا در ملک مشاع میزان سهم الشرک مشخص شده است؟

در ملک مشاع میزان سهم الشرک هر یک از مالکین مشخص می‌باشد ولی محدوده سهم اشخاص در آن مشخص و معین نشده است.

مال مفروز یعنی چه؟

مال مفروز به مالی گفته می‌شود که یک نفر صاحب و مالک تمامی زمین یا باغ باشد.

در چه صورت مال دیگر مشاعی نیست؟

زمانی که مال مشاعی از طریق قانونی و صحیح تقسیم شود، سهم هر یک از شرکا را به وی دهیم مال دیگر مشاع نخواهد بود و هر کدام از شرکا درواقع مالک آن سهمی می‌شوند که به وی رسیده باشد.

جرم انتقال مال غیر چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

جرم انتقال مال غیر در یکی از مصادیق کلاهبرداری محسوب می‌شود و زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی مال دیگری را بدون داشتن اجازه به فرد دیگر منتقل کنند.

در چه صورت خریدار ملک مشاعی می‌تواند شکایت کیفری کند؟

در شرایطی که مالی به خریدار انتقال یافته باشد، حتی اگر نداند شریک بیشتر از سهم خود به وی انتقال داده است و می‌تواند با مراجعه به وکیل کلاهبرداری از انتقال دهنده تحت عنوان جرم کلاهبرداری شکایت کیفری کند.

شریک مشاعی چه اختیاراتی دارد؟

شریک مشاعی اختیار دارد تا سهم مشاعی خود را به هر فرد دیگری بفروشد و در این باره هیچگونه معنی نخواهد داشت ولی بهتر است در ابتدای امر یک اظهارنامه به جهت فروش سهم خود به سایر شرکا اعلام کند.

چرا فروش ملک مشاع دشوار است؟

فروش ملک مشاع به خاطر وجود تعدد مالکین و اختلافاتی که میان آنها رخ می‌دهد گاها دشوار می‌باشد و حتی در مقایسه با ملکی که یک مالک دارد به طور معمول افت قیمت خواهد داشت. همچنین هیچ کدام از مالکان مشاع بدون اجازه سایر مالکین حق ندارند نسبت به سهم مالک اقداماتی در خصوص فروش و اجاره انجام دهند. بنابراین مالکین تلاش خواهند کرد تا این وضعیت را خاتمه دهند و ملک را از حالت مشاع خارج گردانند.
به منظور خاتمه بخشیدن به مالکیت مشاعی باید به نوع و ماهیت مال اهمیت داد چون در قوانین و مقررات با توجه به نوع مال و احکام مندرج در قانون، می‌بایست توافقی میان شرکا شکل بگیرد و ملک مشاعی نسبت به هرگونه رضایت سایر شرکا آن را میان خود تقسیم کند.

فروش ملک مشاع به چه شرایطی نیاز دارد؟

همانطور که در مطالب فوق عنوان شد برای فروش ملک مشاعی شرایطی نیاز است که فرد به صورت فردی نمی‌تواند آن را پیش ببرد بنابراین می‌بایست از وکیل ملکی متخصص در زمینه های ملکی استفاده کنند. در موسسه حقیقت گستر وکلای باتجربه در زمینه های مختلف در حال فعالیت می‌باشند و موسسه حقوقی حقیقت گستر در تلاش است تا از بهترین وکلای شرق تهران در خصوص پرونده های کیفری، ملکی، ارثی، خانوادگی، مدنی را به کار گیرد.

چه زمانی شرکا تقاضای دستور فروش ملک مشاعی را مطرح می‌کنند؟

زمانی که شرکا با یکدیگر بخواهند شراکت خویش را تمام کنند، می‌بایست از طریق وکیل ملکی اقدام نمایند و سپس به دادگاه حقوقی مراجعه کنند. مراجعه به دادگاه با موضوعی تحت عنوان تقاضای دستور فروش ملک مشاعی مطرح می‌گردد.

چه زمانی دادگاه حکم فروش ملک مشاعی را صادر می‌کند؟

زمانی که شرکا قصد دارند ملک مشاعی را میان خودشان به شیوه افراز ملک تقسیم کنند، شراکت میان آنها تمام می‌شود و هر یک به شکل مجزا صاحب کلیه بخش زمین یا آپارتمان خود می‌شوند. حال اگر دادگاه تشخیص بدهد ملک مشاعی افراز نمی‌باشد، به فروش ساختمان حکم صادر می‌کند.

معاملات ملکی را چگونه استعلام کنیم؟

مدتیست که سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور iranamlaak.ir راه اندازی شده. این سامانه برای سازماندهی امور مربوط به معاملاتی که در دفاتر مشاور املاک طراحی شده، روی کار آمده است. مشاورین املاک، ملزم به ثبت قرارداد های صورت گرفته در این سامانه بوده و افرادی که قصد انعقاد قرارداد ملکی را دارند، می توانند به کمک سایت ایران املاک اقدام به استعلام ملک مورد نظر خود نمایند.

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با موسسه