جستجو
5/5

بهترین وکیل کلاهبرداری اینترنتی تهران

بهترین-وکیل-کلاهبرداری-اینترنتی-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل کلاهبرداری اینترنتی تهران کیست؟

برای شکایت از کلاهبرداری اینترنتی راه‌های مختلفی وجود دارد. برخی از مسیر اینترنت هست (مثل نماد الکترونیک تجارت) و برخی از مسیر دادگاه. علاوه بر آنکه بهترین وکیل کلاهبرداری اینترنتی تهران باید تمام این راه هارا بداند، همچنین بهترین وکیل کلاهبرداری اینترنتی تهران باید بتواند مسیری را برای موکل خود انتخاب کند که کمترین هزینه مالی و زمانی را درکنار بیشترین احتمال پیروزی را برای او به همراه دارد.

کلاهبرداری یعنی چه؟

کلاهبرداری در لغت به معنای شیادی و حقه بازی ، به فریب و دروغ مال دیگران را گرفتن می‌باشد . جرم کلاهبرداری جزو جرایم علیه اموال محسوب می گردد که امروزه گسترش پیدا کرده است . هر جرم دارای عناصر مادی و معنوی و قانونی است . در موادی از قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشا ، اختلاس و كلاهبرداري به بیان این جرم و عناصر و میزان مجازات آن پرداخته شده است .

راه های محقق شدن جرم کلاهبرداری چیست؟

۱-ورود‌
۲-محو
۳-ایجاد
۴-متوقف کردن
۵-مختل کردن سامانه

منظور از ورود چیست؟

منظور از ورود ، وارد کردن اطلاعات در رایانه برای پردازش است . به طور مثال وارد کردن اطلاعات به سیستم رایانه ای بانک و موسسات مالی و اعتباری و واریز یا انتقال وجه به حساب خود و دیگری .

محو به چه معناست؟

محو به معنای ، از بین بردن و حذف کردن داده ها و اطلاعات است . به طور مثال کسی با دسترسی به اطلاعات بانکی اسناد بدهکاری خود را در بانک از بین ببرد . 

ایجاد یعنی چه؟

ایجاد یعنی، به وجود آوردن اطلاعاتی است که وجود نداشته اند . به طور مثال کسی اطلاعات خود را به طور غیر مجاز وارد سامانه طرح ترافیک می‌کند .

منظور از متوقف کردن چیست؟

منظور از متوقف کردن ، ایجاد وقفه و قطع جریان دسترسی به اطلاعات است . به طور مثال کسی در زمان انتقال وجه با قطع جریان دسترسی و ایجاد وقفه در زمانی که پول در حال واریز به حساب دیگری است پول را وارد حساب خود کند.

مختل کردن سامانه یعنی چه؟

منظور از مختل کردن سامانه ایجاد اختلال غیر مجاز در کار سیستم رایانه ای و کسب منفعت برای خود در فاصله زمانی که اختلال صورت گرفته است .

چه اقداماتی در مواجهه با کلاهبرداری رایانه ای باید انجام داد؟

اولین کاری که در مواجهه با کلاهبرداری رایانه باید انجام داد مراجعه به دادسرای جرائم رایانه ای است. این دادسرا وظیفه رسیدگی به جرائمی که در فضای مجازی و رایانه صورت گرفته را دارد. بعد از آنکه پرونده تشکیل شد و رسیدگی به جریان افتاد دادسرا برای بررسی بیشتر موضوع ، آن را به پلیس فتا ارجاع می‌دهد.

ساده ترین راه شکایت از کلاهبرداری اینترنتی چیست؟

در صورتی که جرمی علیه شما در فضای مجازی اتفاق افتاد می‌توانید به سایت اینترنتی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) مراجعه و روی آیکون ارتباطات مردمی کلیک کنید. در این بخش مشخصات، نشانی و شماره شما ثبت می‌گردد و پلیس فتا در اولین فرصت با شما تماس گرفته و موضوع را پیگیری می کند. همچنین می‌توانید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید و از این طریق شکایت خود را تنظیم کنید.

پلیس فتا برای تامین امنیت چه وظایفی دارد؟

پلیس فتا وظیفه تامین امنیت و مقابله با جرائمی مثل کلاهبرداری های اینترنتی، جعل داده ها و عناوین، سرقت اطلاعات، تجاوز به حریم خصوصی اشخاص و گروه ها، هک و نفوذ به سامانه های رایانه ای و اینترنتی، هرزه نگاری و جرائم اخلاقی و برخی از جرایم سازمان یافته اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را داراست.

چگونه از فروشگاه اینترنتی به دلیل عدم تحویل کالا یا تحویل کالای معیوب شکایت کنیم؟

چنانچه فروشگاه اینترنتی اقدام به دریافت وجه از خریداران و عدم تحویل کالا یا تحویل کالای معیوب نموده، ولی شرایط وقوع جرم کلاهبرداری فراهم نباشد، امکان پیگیری شکایت از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی enamad.ir نیز وجود خواهد داشت.

مجازات جرم کلاهبرداری اینترنتی چیست؟

مطابق با ماده 67 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382 مجازات جرم کلاهبرداری رایانه ای یک تا سه سال حبس و رد مال به صاحب آن و پرداخت جزا نقدی معادل مال ماخوذه می‌باشد. بنابراین مجازات این جرم شامل حبس، رد مال و پرداخت جزای نقدی می‌باشد.

دادگاه صالح برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری اینترنتی کجاست؟

 در مورد دادگاه صالح برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری اینترنتی هم باید گفت که با لحاظ رای وحدت رویه شماره ۷۲۹ مورخ ۱/۱۲/۱۳۹۱ هرگاه تهیه مقدمات و نتیجه حاصل از آن، در حوزه های قضایی مختلف صورت گرفته باشد دادگاهی که بانک افتتاح کننده حساب زیان دیده از بزه که پول به طورمتقلبانه ازآن برداشت شده درحوزه آن قرار دارد صالح به رسیدگی است.

وکیل کلاهبرداری کیست؟

منظور از وکیل کلاهبرداری اشخاصی هستند که در رابطه با پرونده های گوناگون و متفاوت کلاهبرداری، تخصص و آشنایی دارند و می‌توانند به افراد مختلف کمک کنند تا به حقوق خود برسند.
در امر وکالت جدا از دانش حقوقی تجربه نیز واجب می‌باشد. بنابراین به اشخاصی وکیل کلاهبرداری می‌گوییم که در زمینه های مربوط به کلاهبرداری پرونده های بسیاری داشتند و در امور کیفری به نسبت باقی دپارتمان ها تجربه بیشتری دارند.
وکیل کلاهبرداری کسی است که می تواند به افراد مال باخته کمک کند تا به حقوق قانونی خود برسند و علاوه بر شکایت از فرد یا افراد کلاهبردار،  به مال از دست رفته خود برسند. وکیل کلاهبرداری با تجربه ای که در این زمینه دارد می تواند به اشخاص مال باخته کمک کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به حقوق خود دستیابی داشته باشند.

از چه طریق می‌توان کلاهبرداری اینترنتی را پیگیری کرد؟

اینکه از طریق کدام سامانه باید اقدام کنید بستگی به این دارد که کلاهبرداری به چه نحوی رخ داده. اما مسیر معمولا از طریق یکی از سامانه‌های زیر خواهد بود. برای ورود به هر یک از سامانه‌ها روی لینک آن کلیک کنید:

  1. سامانه ای نماد
  2. سامانه پلیس فتا
  3. سامانه اتحادیه کسب و کارهای مجازی

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی