جستجو
5/5

بهترین وکیل کلاهبرداری تهران

بهترین-وکیل-کلاهبرداری-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل کلاهبرداری تهران کیست؟

بهترین وکیل کلاهبرداری تهران باتوجه به موضوع پرونده شما مشخص می‌شود. چرا که کلاهبرداری صورت های مختلفی دارد مثل کلاهبرداری اینترنتی، دریافت وجه در ازای انجام کار و انجام ندادن آن و… بهترین وکیل کلاهبرداری تهران باید تجربه و تخصص دقیقا در موضوع پرونده شما داشته باشد. چرا که در هر مورد مراحل قانونی و حتی مراجع ذی صلاح ممکن است متفاوت باشد و اینکه وکیل تجربه پرونده‌ای مشابه داشته باشد می‌تواند در نتیجه تاثیر بسزایی داشته باشد.

کلاهبرداری چیست؟

کلاهبرداری از جمله جرایم مهم و پرتکرار علیه اموال است که در دهه های اخیر روند رو به رشدی داشته است .در اصطلاح جرم شناسی این عمل بزهکارانه در دسته جرایم یقه سفید قرار میگیرد به این معنا که مجرمان آن غالبا افرادی دارای نفوذ و تاثیر گذار هستند .

کلاهبردار به چه کسی گفته می‌شود؟

طبق ماده 1 این قانون “هر كس از راه حيله و تقلب مردم را به وجود شركت‌ها ، تجارت خانه‌ها یا كار‌خانه‌ها یا مؤسسات موهوم يا به داشتن اموال و اختيارات واهي فريب دهد و یا به امور غير‌ واقع اميد‌وار نمايد يا از حوادث و پيش‌‌آمد‌هاي غير‌ واقع بتر‌ساند و يا اسم و يا عنوان مجعول اختيار كند و به يكي از وسايل مذكور يا وسايل تقلبي ديگر وجوه و یا اموال یا اسناد یا حواله جات یا قبوض یا مفاصا حساب و امثال آنها تحصيل كرده و از اين راه مال ديگري را ببرد كلاهبر‌دار محسوب و علاوه بر رد اصل مال به صاحبش ، به حبس از يك تا 7سال و پر‌داخت جزاي نقدي معادل مالي كه اخذ كرده است، محكوم مي‌شود . “
طبق ماده فوق کلاهبرداری از طریق فریب دادن افراد با استفاده از وسایل متقلبانه صورت می گیرد ، برای مثال کلاهبردار ممکن است خود را دارای شرکت یا سرمایه دار معرفی کند و برای این کار وسایل تقلبی فراهم کند تا اموال و دارایی مردم را بگیرد و با خود ببرد ، اینگونه کلاهبرداری صورت می گیرد.

کلاهبرداری چند رکن دارد؟

کلاهبرداری چند رکن اصلی و اساسی دارد و از جمله جرایم مقید به شمار می آید.

توسل به وسایل متقلبانه یعنی چه؟

عنصری تعیین کننده و مبنای اصلی شکل گیری جرم کلاهبرداری است ،درواقع بدون توسل به مانور های متقلبانه هرگز جرمی با عنوان کلاهبرداری رخ نخوهد داد .

به چه دلیل تشخیص متقلبانه بودن برای بزه دیده دشوار است؟

لازم به ذکر است وسایل و تکنیک های متقلبانه اشکال و تنوع گوناگونی دارند و غالبا جدید هستند به همین دلیل عموما  تشخیص متقلبانه بودن برای بزه دیده دشوار بوده است .

فریب خوردن بزه دیده به چه معناست؟

یعنی پس از استفاده از تکنیک تقلب و فریب ، لازم است بزه دیده  فریب بخورد، به این معنا که مال را کاملا با رضایت خود و البته  در نتیجه ی توسل کلاهبردار به وسایل متقلبانه، به او تقدیم کند .

چرا فریب خوردن بزه دیده دارای اهمیت است؟

لازم به ذکر است اهمیت این رکن دقیقا به اندازه استفاده از وسایل متقلبانه است و تقدیم مال در رده سوم میباشد چراکه در صورت عدم فریب خوردن بزه دیده اصولا کلاهبرداری شکل نمیگیرد حتی اگر بزهدیده با علم به تقلب و فریب مال را با رضایت خود تقدیم کلاهبردار کند.

در چه صورت کلاهبرداری به صورت تام رخ داده است؟

ربودن مال مرحله ایست که با ان جرم کلاهبرداری بصورت تام رخ می دهد ،در واقع تمام مراحل ، از فریب تا تقدیم مال از طرف بزهدیده به کلاهبردار به نوعی  شروع به جرم هستند البته قابل پیگیری هستند اما پس از دریافت مال جرم تماما رخ داده است.

قانون تشدید مجازات چه کسانی را به عنوان کلاهبردار می‌شناسد؟

۱-هر کس از راه حیله و تقلب مردم را به وجود شرکتها یا تجارتخانه ها یا کارخانه ها یا موسسات موهوم یا به داشتن اموال واختیارات واهی فریب دهد.
۲-یا به امورغیر واقع امیدوار نماید.
۳- یا از حوادث و پیش آمدهای غیر واقع بترساند.
۴-یا اسم و یا عنوان مجعول اختیار کند.
 و به یکی از وسایل مذکور و یا وسایل تقلبی دیگر وجوه و یا اموال یا اسناد یا حوالجات یا قبوض یا مفاصا حساب و امثال آنها تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را ببرد کلاهبردار محسوب می‌گردد .

در چه صورتی مجازات کلاهبرداری تشدید می‌شود؟

در صورتیکه شخص مرتکب بر خلاف واقع عنوان یا سمت ماموریت از طرف سازمانها و موسسات دولتی یا وابسته به دولت یا شرکت‌های دولتی یا شوراها یا شهرداری‌ها یا نهادهای انقلابی و بطور کلی قوای سه گانه و همچنین نیروهای مسلح و نهادها و موسسات مامور به خدمت عمومی اتخاذ کرده ویا اینکه جرم با استفاده از تبلیغ عامه از طریق وسائل ارتباط جمعی از قبیل رادیو ، تلویزیون، روزنامه و مجله یا نطق در مجامع و یا انتشار آگهی چاپی یا خطی صورت گرفته باشد.

صور خاص کلاهبرداری کدامند ؟

  1. تبانی برای بردن مال غیر : مطابق ماده‌ی ۱ ‌‌قانون مجازات اشخاصی که برای بردن مال غیر، تبانی می‌نمایند مصوب سال ۱۳۰۷ ، تبانی دونفر و اقامه ی دعوای صوری علیه یکدیگر کلاهبرداری محسوب می‌شود .
  2. انتقال مال غیر :مطابق ماده‌ ۱ قانون مجازات راجع به انتقال مال غیر (مصوب ۱۳۰۸) اگر شخصی مال متعلق به دیگری را بدون اجازه‌ی مالک آن به شخص ثالثی واگذار کند، کلاهبردار محسوب می‌شود. همچنین شخصی که این مال را با علم به عدم مالکیت شخص انتقال‌دهنده از او قبول می‌کند نیز کلاهبردار به حساب می‌آید.
  3. معرفی مال دیگری به عوض مال خود: مطابق ماده‌ی‌‌قانون مجازات اشخاصی که مال دیگری را به‌عوض مال خود معرفی می‌نمایند (مصوب ۳۱/۲/۱۳۰۸) شخصی که  مال غیر را به‌جای مال خود معرفی کرده، در حکم کلاهبردار خواهد بود.
  4. دریافت گواهی انحصار ورثه بر خلاف واقع
  5. تقاضای ثبت ملک دیگری برخلاف واقع
  6. فروش بیمه‌نامه یا تأسیس بدون مجوز نمایندگی بیمه
  7. تشکیل دفتر یا مؤسسه و ترجمه اسناد بدون رعایت مقررات قانونی
  8. انتشار اعلامیه‌ی پذیره‌نویسی اوراق بهادار با اطلاعات نادرست یا ناقص
  9. نقل و انتقال اموال موضوع اصل ۴۹ قانون اساسی بر خلاف قانون
  10. دریافت وجهی مازاد بر حق‌الوکاله به‌نام دیگران

ابلاغیه‌های مربوط به پرونده کیفری چگونه قابل مشاهده است؟

با الکترونیک شدن سامانه های قضایی، تمامی ابلاغ و احکام از سامانه عدل ایران به نشانی adliran.ir قابل دریافت است. (جهت ورود به سامانه روی آدرس اینترنتی آن کلیک کنید.)

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی