جستجو
5/5

بهترین وکیل الزام به تنظیم سند رسمی تهران

وکیل-الزام-به-تنظیم-سند-رسمی-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل الزام به تنظیم سند رسمی تهران کیست؟

در دعاوی ملکی انتخاب بهترین وکیل الزام به تنظیم سند رسمی تهران بسیار مهم است. چرا که این دعوا ممکن است مبدا دعاوی دیگر باشد و فرد بخواهد از نتیجه به دست آمده در این دادگاه، در دیگر دعاوی (مانند دعوای خلع ید) دیگر نیز استفاده کند. بهترین وکیل الزام به تنظیم سند رسمی تهران شخصیست که تجربه رای موفق در این دعوا را داشته باشد و علاوه بر آن، در صورت نیاز، بتواند در دیگر دعاوی هم اعلام وکالت کند تا هم باعث کاهش هزینه و هم افزایش شانس پیروزی شما شود. بهترین وکیل الزام به تنظیم سند رسمی تهران همچنین باید موکل خود را برای انتخاب بهترین مسیر حقوقی برای رسیدن به هدف نهایی راهنمایی کند تا موکل در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه به نتیجه برسد.

انتقال مالکیت ملک به چه طرقی می‌تواند صورت گیرد؟

۱. به موجب سند رسمی: هر آنچه که راجع به سند رسمی می‌بایست بدانیم، در ماده ۱۲۸۷ قانون مدنی عنوان شده است. به موجب ماده مذکور تمامی اسنادی که در اداره ثبت اسناد یا در دفاتر رسمی اسناد رسمی و یا در مقابل مامورین رسمی به ثبت رسیده باشند را سند رسمی می‌نامند.( منظور از مامورین رسمی؛ اشخاصی هستند که صلاحیت آن ها مطابق بر مقررات قانونی تنظیم گشته است.)
۲. به موجب سند عادی: ماده ۱۲۸۸ قانون مدنی در ادامه توضيحات سند عادی را اینگونه بیان کرده است؛ هر سندی که جزو اسناد رسمی دسته بندی نشوند را سند عادی می‌نامند.

چرا باید سند رسمی تنظیم کنیم؟

همانطور که انتظار می‌رود، در ایران اسناد رسمی از اعتبار بالاتری به نسبت اسناد عادی دارند. این اسناد. مالکیت در بسیاری از مواقع تنها با وجود سند رسمی مستقر می شود. در دادگاه اسناد رسمی را نمی‌توان انکار کرد و یا در خصوص اسناد رسمی ترید داشت. پس اگر می‌خواهید خیالتان آسوده باشد یک چاره دارد، سند رسمی.

چرا سند رسمی از سند عادی اعتبار بیشتری دارد؟

یکی دیگر از ویژگی های سند رسمی که آن را از سند عادی در خصوص مالکیت ملک برتری می‌بخشد در ماده ۲۲ قانون ثبت اسناد عنوان شده است. به موجب این ماده، زمانی که برای یک ملک سند رسمی ثبت گردد، دولت تنها کسی را مالک می‌داند که عنوان مالک در سند رسمی قید شده باشد یا به موجب سند رسمی مالکیت ملک از مالک رسمی منتقل شده باشد. در اموال منقول حتما وجود سند رسمی برای اثبات مالکیت یک امری ضروری می‌باشد.

دعوای الزام به تنظیم سند رسمی در کدام دادگاه مطرح می‌شود؟

دعاوی الزام به تنظیم سند رسمی در خصوص املاک و اموال غیر منقول، در دادگاه محل وقوع ملک و در خصوص اموال منقول در دادگاه محل اقامت خوانده مطرح می شود.

هزینه دادرسی دعوای الزام به تنظیم سند رسمی چقدر است؟

دعوای الزام به تنظیم سند رسمی مالی بوده و مستلزم پرداخت هزینه دادرسی معادل ۳.۵ درصد ارزش منطقه ای ملک است.

هزینه دادرسی دعوای الزام به تنظیم سند رسمی چگونه محاسبه می‌شود؟

برای محاسبه هزینه دادرسی دعوای الزام به تنظیم سند رسمی، ارزش منطقه ای املاک براساس ویژگیهای ظاهری و نوع مصالح به کار رفته شده و موقعیت جغرافیایی ملک عرض و گذار و ویژگیهای این چنینی محاسبه می شود و هر چند که به ظاهر از قواعد و مولفه های خاصی پیروی میکنند ولی کاملاً بستگی به سلیقه مدیر دفتر دارد. (در حال حاضر دفاتر خدمات قضایی)

چگونه می‌توان شانس پیروزی در دعوای الزام به تنظیم سند را افزایش داد؟

بهتر است خواهان هم زمان با طرح دعوا الزام به تنظیم سند رسمی خواسته های تکمیلی دیگر خود را هم مطرح کند مثل اینکه در خصوص سند آپارتمان الزام خوانده به تنظیم اخذ صورتمجلس تفکیکی و پایان کار و اخذ مفاصا حساب مالیاتی را مطالبه و درخواست کنند.

پس از صدور حکم توسط قاضی چگونه می‌توان از آن مطلع شد؟

زمانی که حکم توسط قاضی صادر می‌شود، حکم صادر شده داخل سامانه ابلاغ الکترونیک به نشانی adliran.ir قرار می‌گیرد. افراد می‌توانند با مراجعه به این سامانه ابلاغ و احکام خود را مشاهده کنند. (جهت ورود به سامانه روی لینک آن کلیک کنید.)

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی