جستجو
5/5

بهترین وکیل اراضی ملی تهران (منابع طبیعی)

وکیل-اراضی-ملی-منابع-طبیعی-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل اراضی ملی تهران کیست؟

در اینگونه دعاوی طرف دعوی یک سازمان و نهاد دولتیست. پس این پرونده ها حساسیت بیشتری دارند چرا که سازمان‌های دولتی از وکلای بسیار ماهر و توانایی استفاده می‌کنند. بهترین وکیل اراضی ملی تهران حتما باید تجربه دفاع مقابل چنین وکلایی را داشته باشد و در رزومه او نیز چند رای موفق مشاهده شود.

مرجع صالح برای رسیدگی به اعتراضات ملی کجاست؟

مرجع صالح برای رسیدگی به اعتراضات مبنی بر ملی بودن یا نبودن یک ملک در گذشته به هیئت ۷ نفره ای که به آن هیئت ماده واحده قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی با موضوع اجرای ماده ۵۶ قانون جنگل ها و مراتع مصوب ۱۳۶۷ نام برده می‌شد که به موجب آن، در شرایط کنونی؛ قانونی تحت همین عنوان تشکیل خواهد شد که تا مدتی نزدیک یک سال صلاحیت رسیدگی خواهد داشت. ولی بعد از لازم الاجرا شدن قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی در سال ۱۳۸۹ و بنابر تبصره یک ماده ۹ قانون مزبور، رسیدگی به اعتراضات در صلاحیت شعب ویژه ای می‌باشد که از جانب رئیس قوه قضاییه انجام خواهد شد. پس باید گفت در حال حاضر مرجع صالح برای رسیدگی به اعتراض ملی اعلام شدن زمین، شعب ویژه دادگستری می باشد.

زمین احیا شده به چه معناست؟

 آن دسته از زمین هایی که جزو منابع طبیعی می‌باشند و در مالکیت شخص خاصی تلقی نمی‌شوند و بدون دخالت انسان به حالت طبیعی خود باقی مانده اند ولی فعالیت های کشاورزی بر روی آنها صورت گرفته است را در اصطلاح زمین احیا شده می‌نامند.

ملاک برای ملی بودن یا نبودن یک زمین چیست؟

در واقع ملاک برای ملی بودن یا نبودن یک زمین سابقه احیا بودن آن می‌باشد نه مالکیت زمین. درواقع مهم آن است که بر روی زمینی کار و کشاورزی انجام نشده باشد تا به عنوان زمین و اراضی ملی محسوب شود چراکه در غیر این صورت زمین احیای است و افراد می‌تواند آن را از منابع طبیعی پس بگیرند.

ملک هایی که در طرح منابع طبیعی دولت گرفته شده رو چطوری می‌تونیم پس بگیریم؟

با تصویب قانون ملی شدن اراضی، افرادی که به این امر معترض بودند می‌توانند با اثبات آنکه زمین مزبور احیایی است اقدام نمایند. بعد از تغییرات قوانین اعتراض مزبور الحساب در صلاحیت دادگاه و شعب ویژه دادگستری می‌باشد.
پس افراد با در اختیار داشتمن سند مالکیتی که دارای سابقه احیاست می‌توانند ملکشان را از منابع طبیعی خارج گردانند.

نکاتی که در هنگام خرید ویلا باید رعایت شود کدام اند؟

۱- خارج از اراضی ملی باشند:
اراضی ملی که خارج از محدوده شهری قرار گرفته باشند به اداره منابع طبیعی تعلق دارند و آن‌هایی که داخل محدوده شهری واقع شده اند، به سازمان مسکن و شهرسازی تعلق دارند. طبق مطالب عنوان شده، ویلا و یا ملک مسکونی باید واقع در محدوده شهرنشینی، و از اراضی ملی دور باشند.
۲- از حریم و بستر رودخانه فاصله داشته باشد:
رئیس گروه محیط زیست و کیفیت منابع آب ایران اعلام کرده است که؛ ساخت و ساز در حریم رودخانه ها ممنوع نیست ولی با توجه به کاربری رودخانه ها از نظر اکولوژی و حفاظت کیفی، محدودیت هایی از لحاظ استقرار وجود دارد. طبق تحقیقات و مصاحبه های به عمل آمده، محدودیت های ساخت، مانند ساخت کارخونه فولاد به دلیل آلودگی های گسترده تا حریم کیفی ۱۵۰ متر ممنوع می‌باشد ولی واحد های مسکونی به دلیل آلودگی کمتری که دارند در فاصله بعد از حریم کف (که ۲۰ متر است) با نصب سیستم فاضلاب مجاز می‌شوند.
۳- خارج از طرح هادی روستا نباشد:
زمین هایی که بیشتر در روستاهای شمال معامله می‌شوند دارای سند شورایی هستند، سندی که شورا پای مبایعنامه را مهر می‌کند. ایراد وارده به طرح این است که، کاربرد زمین در آن قید نمی‌شود و ماهيت استفاده کردنش به طور واضح، مشخص نیست. در همچین مواردی مسئله طرح هادی مطرح می‌گردد.

طرح هادی چیست؟

نوعی نقشه راه برای توسعه روستا یا شهر می‌باشد که توسط کارشناسان بنیاد مسکن تهیه و تنظیم می‌شود.

چگونه منابع طبیعی را استعلام بگیریم؟

استعلام اراضی ملی و منابع طبیعی با مراجعه به سامانه سامط امکان پذیر است. (جهت ورود به سامانه روی لینک آن کلیک کنید.)

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی