جستجو
5/5

بهترین وکیل تابعیت تهران (تابعیت ایران و خارج)

وکیل-تابعیت-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل تابعیت تهران کیست؟

افرادی که در زندگی خود قصد مهاجرت دارند، پیدا کردن بهترین وکیل تابعیت تهران یکی از مهم ترین مرحله‌های زندگی‌شان است. چرا که اگر با وکیل کم تجربه قرارداد ببندند ممکن است هزینه و زمان خود را بر باد دهند. در امر پیدا کردن بهترین وکیل تهران تجربه حرف اول را می‌زند و مهم آن است که وکیل، تجربه گرفتن تابعیت برای کشور مقصد شما را داشته باشد چراکه برای گرفتن تابعیت هر کشور مراحل متفاوت است.

تابعیت چیست؟

تابعیت یک رابطه سیاسی، حقوقی و معنوی میان شخص و دولت مشخصی است. در ایران، هر شخصی که ساکن ایران می‌باشد تابعیت آن را دارد جز اشخاصی که تابعیت خارجی اشخاص مسلم گشته باشد. بهترین وکیل تابعیت تهران می‌تواند در مسیر گرفتن تابعیت ایران به شما کمک کنند.

چه کسانی دارای تابعیت ایرانی هستند؟

تمام افراد ساکن ایران، دارای تابعیت ایرانی هستند به جز اشخاصی که تابعیت خارجی آنها مشخص باشد.

افرادی که به طور قطع، تابعیت ایران را دارا هستند شامل چه مواردی هستند؟

(قانون تابعیت ماده ۹۷۶ قانون مدنی)
۱. کسانی که پدرشان ایرانی است، چه در ایران و چه در خارج متولد شده باشند، تابع ایران هستند.( با شرط مشروع بودن نسب فرزند)
۲. افرادی که در ایران متولد شده اند ولی پدر و مادرشان مشخص نیست، ایرانی محسوب می‌شوند؛ اما در صورتی که نسب نامشروع بودنشان آشکار شود، اعطای تابعیت هم لغو خواهد شد.
۳. اشخاصی که در ایران از پدر و مادر خارجی، که یکی از آنها در ایران متولد شده است، به دنیا آمده اند، دارای تابعیت ایرانی می‌باشند.
تبصره:( این قوانین و شرایط، شامل اطفال متولد شده از نمایندگان سیاسی و کنسولی خارجه نمی‌شود.)
۴. کسانی که در ایران از پدری که تبعه کشوری دیگر است متولد شده باشند ولی بلافاصله بعد از رسیدن به سن قانونی(۱۸ سال تمام)، حداقل یک سال در ایران اقامت داشته اند. در غیر این صورت قبول شدن آنها به تابعیت ایران مطابق مقرراتی است که طبق قانون، برای تحصیل تابعیت ایران مقرر می‌شود.
تبصره:(این قوانین و شرایط، شامل اطفال متولد شده از نمایندگان سیاسی و کنسولی خارجه نمی‌شود.)
۵. هر زنی که تابعیت ایران را ندارد از طریق ازدواج با مرد ایرانی می‌تواند آن را کسب کند.( از طریق ازدواج)
۶. هر تبعه خارجی که با روش های گوناگون تابعیت ایران را کسب کرده باشند. همانند روش‌های؛ تحصیلی، تجاری و یا مذهبی.

ممکن است سوالاتی راجع به مزایای اخذ تابعیت ایران برای افغان ها چه مزایایی دارد؟

زمانی که اشخاص با دلایل گوناگون تصمیم به مهاجرت می‌گیرند، ممکن است دچار بعضی تبعیض ها و نابرابری‌هایی شوند که با کسب تابعیت، نگرانیشان بابت این مسائل به حداقل می‌رسند و می‌توانند همانند سایر شهروندان، از حقوق و مزایای اقامت برخوردار شوند. حقوقی مانند: حق تحصیل، اخذ گواهینامه، خرید و فروش اموال منقول و غیرمنقول، تنظیم سند رسمی، داشتن حساب بانکی و انجام امور بانکی و اداری.
اخذ تابعیت ایران و استفاده از امکانات آن برای اتباع افغان، اهمیت بالایی دارد.

شرایط اخذ تابعیت ایرانی برای اتباع افغان چیست؟

( طبق ماده ۹۷۹ قانون مدنی)
۱. یکی از شرایط کسب تابعیت ایران، رسیدن به ۱۸ سال تمام می‌باشد.
۲. متقاضی کسب تابعیت ایران، باید حداقل به مدت ۵ سال در ایران سکونت قانونی داشته باشد.
۳. متقاضی کسب تابعیت ایران، در هیچ کشور دیگری به جنایت غیر‌سیاسی محکوم نشده باشد. بنابراین جنایت سیاسی مانع محسوب نمی‌شود.
۴. با آنکه خدمت سربازی ضروری نیست ولی شخص متقاضی نباید از خدمت سربازی کشور خود فراری باشد.

آیا تفاوتی میان تابعیت و اقامت وجود دارد؟

بین تابعیت و اقامت نکاتی وجود دارد که باعث تمایز این دو مسئله از هم می‌شود.
بنابر قانون، محلی که شخص، در آنجا سکونت دارد و مرکز امور فعالیت هایش می‌باشد، اقامتگاه آن شخص محسوب می‌شود.( طبق ماده ۱۰۰۲ قانون مدنی)
اقامت؛ را رابطه ای مادی و حقوقی تعریف کرده‌اند که بدون توجه به تابعیت افراد، شخصی را به بخشی از خاک یک کشور مرتبط می‌سازد.
( تعریف اقامت در ماده ۴ ورود و اقامت اتباع خارجی در ایران)

اقامت موقت چیست؟

اقامتِ اتباع خارجی، در کشوری معین، بر اساس یک بازه‌‌ی زمانیِ تعریف شده، که از طریق، روادید و یا اجازه اقامت، می‌توانند در کشوری به طور موقت زندگی کنند را اقامت موقت می‌گويند.

اقامت موقت دارای چه شرایطی است؟

در این نوع اقامت، افراد از حقوق شهروندی به طور کامل برخوردار نمی‌شوند. این نوع اقامت، ممکن است برای تحصیل، تجارت و یا هر دلیل دیگری اعطا شود.

روادید چیست؟

ویزا یا گواهی است که مجوز عبور و یا ورود به یک کشور را نشان می‌دهد.روادید یک ‌سری محدودیت را برای افراد خارجی به همراه دارد. (روادید بیشتر به اجازه ورود به یک کشور مربوط می‌شود.)

روادید توسط چه کسی تایید می‌شود؟

ممکن است در برخی کشورها روادید با اجازه‌نامه‌ رسمیِ ماندن و اقامت در آنجا متفاوت باشد. روادید به واسطه افسر مهاجرت در هنگام ورود، تایید می‌شود و هر زمان می‌توان آن را لغو کرد.

اجازه تمدید اقامت موقت یا دائم توسط چه نهادی داده می‌شود؟

اجازه تمدید اقامت موقت و یا دائم از طرف کلانتری باید داده شود و هیچ یک از اتباع خارجی بدون اجازه کلانتری، بیشتر از مدت تعیین شده، نمی‌توانند در ایران اقامت داشته باشند.اجازه اقامت موقت و یا دائم قابل تجدید و تمدید می باشد».
بیشتر کشورهای جهان در مرحله اول، اقامت موقت را برای متقاضی صادر می‌کنند. (کشورهایی هم وجود دارند که از این قانون مستثنی می‌باشند.) افرادی که به عنوان کارآفرین یا سرمایه‌گذار برای اخذ اقامت اقدام میکنند، با رعایت قوانینی می‌توانند آن را حفظ و تمدید کنند.(قوانینی مثل سودآوری شرکت، پرداخت بیمه و مالیات)

چه قوانینی برای تمدید اقامت موقت وجود دارد؟

۱. داشتن محل سکونت
۲. توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های خود و خانواده
۳. بیمه پزشکی یا گواهی سلامت
۴. نداشتن سابقه کیفری

مدت زمان اقامت دائم در ایران چند سال می‌باشد؟

اقامت دائم به دلیل نداشتن محدودیت زمانی، نیازی به تمدید ندارد. مدت زمان اخذ اقامت دائم هر کشور، مربوط به قوانین آن کشور می‌باشد. مدت زمان دریافت اقامت دائم در ايران معمولا بین ۲تا۵ سال می‌باشد.

آیا گرفتن اقامت در ایران دارای شرایطی است؟

(طبق ماده ۹۸۰ قانون مدنی)
۱. سابقه اقامت قانونی به مدت ۵ سال در ایران( پروانه اقامت) را داشته باشند.
۲.  اتباع افغان، زمانی که می‌خواهند اقامت ایران را کسب کنند باید به سن ۱۸ سال تمام رسیده باشند.
۳. اشخاص نام برده، باید مقام عالیِ علمی، شغلی و یا تخصصی را دارا باشند و به مدت ۲ سال از اقامت قانونی ایران، بهره‌مند شده باشند.(ماده ۹۸۰ قانون مدنی)
۴. متقاضی اقامت دائم ایران، علاوه بر داشتن ۲ سال سابقه اقامت قانونی در ایران، باید خدماتی ارزنده به امور عام المنفعه، که مورد تایید مقامات صلاحیت‌دار است را انجام داده باشد.
۵. فرد متقاضیِ اقامت دائم در ایران، ضمن دارا بودن ۲ سال سابقه اقامت قانونی در ایران، می‌تواند در امور تولیدی و عمرانی ایران که مورد تایید مقامات صلاحیت‌دار است، سرمایه گذاری کرده باشد. و حقوق و مستمری بازنشستگی‌اش، را حداقل یکی از بانک‌های مجاز و قانونی ایران تایید کرده باشد.
۶. شخص متقاضی، باید معرفی نامه‌ای، از اداره تابعیت وزارت امور خارجه ایران داشته باشد. (طبق ماده ۹۸۰ قانون مدنی همچنين اختیار کردن همسر و فرزند ایرانی نیز، به دریافت اقامت دائم کمک شایانی می‌کند.)

چه تفاوتی میان اقامت دائم و موقت وجود دارد؟

در اقامت موقت؛ مجوز برای مدتی معین صادر می‌شود برای مثال، یک یا دوسال ولی در اقامت دائم، همانطور که از اسمش پیداست؛ به صورت بلند مدت و دائمی به فرد اجازه اقامت در کشور را می‌دهد.

چگونه می‌توان ممنوع الخروجی را غیر حضوری استعلام گرفت؟

برای استعلام ممنوع الخروجی به صورت غیر حضوری افراد می‌توانند به سامانه exitban.ssaa.ir مراجعه کنند. (جهت ورود به سامانه روی نشانی اینترنتی آن کلیک کنید.)

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی