جستجو
5/5

بهترین وکیل مشاعات ملکی تهران

وکیل-مشاعات-ملکی-ساختمانی-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل مشاعات ملکی تهران کیست؟

در مشاعات ملکی ممکن است مشکلات زیادی به وجود آید. برای مثال جلوگیری ممانعت از حق، ایجاد مزاحمت، عدم رعایت بهداشت آپارتمانی، نگهداری از حیوانات غیر متعارف و.. بهترین وکیل مشاعات ملکی تهران باید بتواند در تمام این موارد شمارا راهنمایی کند. البته شایان ذکر است پرونده‌های مربوط به مشاعات معمولا ساده تر هستند اما نیازمند مراجعات بسیار است. بدین معنا که شما نیاز ندارید به بهترین وکیل مشاعات ملکی تهران قرارداد ببندید و برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید به آنان که هزینه کمتری پیشنهاد می‌کنند مراجعه کنید. اما دقت داشته باشید در این پرونده‌های مکرر و وقت شناسی وکیل بسیار مهم است.

مالکیت در آپارتمان چیست؟

مالکیت در آپارتمان به دو قسمت تقسیم خواهد شد که شامل مالکیت بر بخش های اختصاصی و قسمت های مشترک می‌باشد که به عنوان مشاعات ساختمان شناخته می‌شوند.

کدام از قسمت های آپارتمان در انحصار مالک قراردارد؟

قسمت هایی که در سند مالکیت آمده صرفا در انحصار مالک سند هست. مانند:
– فضای داخلی هر واحد آپارتمان
– انباری شخصی
– پارکینگ شخصی
فراموش نکنید که اطلاعات این قسمت‌های اختصاصی باید در سند دقیقا تصریح شود. مثلا پارکینگ شماره ۳ با ابعاد مشخص و یا انباری شماره ۱ با مساحت ۵ متر، اطلاعات مهم مرتبط با این قسمت‌ها هستند.

مشاعات ساختمانی چیست؟

در ماده ۲ قانون تملک آپارتمان ها، هر بخشی از آپارتمان که در آن مالکی برای بخش ها تعیین نشده است و تمامی ساکنین آپارتمان ها به صورت مشترک از آن بخش ها استفاده می‌کنند، به عنوان مشاعات ساختمان شناخته خواهند شد.

مشاعات در ساختمان شامل چه قسمت هایی می‌شود؟

قسمت های مشاعی در ساختمان ها شامل زمین ساختمان، پشت بام، در ورودی، راهرو، پنجره های راهرو، آسانسور، ورودی پارکینگ، پله ها، شوفاژخانه، تأسیسات و انشعابات مشترک، حیاط، لابی و باغچه می‌باشد. آن بخش هایی که از آپارتمان به شکل مالکیت رسمی به شکل کاملا مجزا برای هر واحد در سند قید شده به قسمت های اختصاصی آپارتمان ها معروف هستند.

چه کسانی حق استفاده از مشاعات ساختمان را دارند؟

قانون مشاعات ساختمان بر اساس صورت جلسه تفکیک آپارتمان ها مختص واحد خاصی نیست و میان افراد ساختمان مشترک می‌باشد و تمامی ساکنین آن طبق قانون حق استفاده از بخش های مشترک را دارند.

قوانین مربوط به مشاعات ساختمان شامل چه مواردی می‌شود؟

۱. هیچ کدام از اعضای ساختمان حق ندارند مشاعات ساختمان را به تصرف خویش در بیاورند و یا آن را به شخص دیگری واگذار نمایند و یا انتقال دهند جز در مواردی که‌ تمامی اعضای ساختمان با آن توافق کرده باشند و قانون اجازه این امر را بدهد.
۲. ساکنین یک ساختمان می‌بایست در حد معمول و متداول از مشاعات ساختمان استفاده کنند و استفاده از مشاعات ساختمان به گونه ای نباشد که برای سایر ساکنان منعی ایجاد کند.( گذاشتن لوازم اضافه در پله می‌تواند نمونه ای از این مسئله باشد)
۳. هیچگونه تغییری نباید در نقشه ساختمان بدون رضایت باقی ساکنین و کسب مجوزهای قانونی صورت بگیرد.
۴. هیچ ماشینی نباید در محلی جز آن منطقه ای که تعریف شده است رفت و آمد کند چراکه این امر ممکن است مزاحم سایر همسایگان شود.
۵. آب و برق مشاعی ساختمان به شکل فردی برای استفاده شخصی ممنوع می‌باشد.
۶. نمی‌توان در ظاهر آپارتمان تغییراتی ایجاد کرد که موجب برهم زدن توازن نمای ساختمان شود.

قانون مشاعات ساختمان به چه دلیل وضع شده است؟

قانون مشاعات ساختمان به این دلیل وضع شده است تا از بروز اختلافات میان همسایگان جلوگیری نماید ولی در بعضی از موارد ممکن است میان افراد یک ساختمان اختلافاتی به وجود بیاید. بنابراین به منظور رفع آن مشکل به وکیل مشاعات مراجعه می‌کنند.

چرا اختلاف بر سر فضای مشاع آپارتمانی شکل می‌گیرد؟

در بسیاری از مسائلی که در آپارتمان‌های مسکونی بروز می‌کند مشاهده می‌شود میان مدیر ساختمان و مالک یا ساکن آپارتمان درباره نحوه تعیین مشاعات ساختمان اختلاف ایجاد می‌شود؛ به این معنا که مدیر ساختمان از بروز تغییراتی در خارج از واحد مسکونی با این توجیه که مالک حق تصرف در فضای مشاع بدون کسب اجازه از مدیر ساختمان را ندارد برای مالکان ایجاد محدودیت می‌کند؛ یکی از این محدودیت‌ها مخالفت برخی مدیران ساختمان برای نصب حفاظ‌های آهنی مقابل درب ورودی واحدهای مسکونی در ساختمان‌های آپارتمانی است.

در صورت مخالفت یکی از مالکان با نوسازی چه اتفاقی می‌افتد؟

موضوع اختلاف بر سر نوسازی ساختمان‌های فرسوده وقدیمی میان مالکان واحدهای مسکونی و آپارتمانی از دیگر اختلافاتی است که این روزها و حتی در سال‌های قبل دعاوی بسیار زیادی را ایجاد کرده است. در بسیاری موارد دیده می‌شود به علت قدمت و کلنگی بودن آپارتمان، برخی مالکان تصمیم به نوسازی آپارتمان گرفته اما برخی دیگر با تخریب و نوسازی مخالفت می‌کنند؛ حقوقدانان در این‌باره می‌گویند: طبق قانون تملک آپارتمان‌ها در صورتی که بنا به تشخیص کارشناس رسمی دادگستری، بنا و ساختمان فرسوده باشد و موجب تهدید جانی و مالی برای مالکان و ساکنان ساختمان شود، در صورت مخالفت برخی مالکان، سایرین می‌توانند از دادگاه مجوز تخریب و بازسازی بنا را اخذ کنند ولی اجازه فروش ملک را دادگاه نمی‌تواند صادر کند.

در چه صورت مالکان می‌توانند به شورای حل اختلاف رجوع کنند؟

براساس قانون تملک آپارتمان‌ها هرگونه تصرف در قسمت‌های مشاع ساختمان باید با اجازه مدیر ساختمان یا مالکان ساختمان باشد اما حفاظ جزو مشاعات ساختمان نیست و به دلیل حفظ اموال و امنیت جانی ساکنان ضروری است؛ پس در مواردی که مشکلی با این مضمون ایجاد می‌شود مالکان می‌توانند از شورای حل اختلاف محل،نسبت به جلب نظر کارشناس برای تایید ضرورت حفاظ و عدم ایجاد ضرر برای سایر مالکان مشاعی اقدام و سپس به نصب آن اقدام کنند.

وکیل مشاعات ملکی کیست؟

وکیل مشاعات ساختمان به وکیلی می‌گویند که به تمامی دعاوی ملکی الخصوص دعاوی مرتبط با مشاعات آگاهی دارند و در زمینه مشاعات، تجربه و تبحر دارند.
وکیل مشاعات ملکی با تجربه و تسلطی که بر مسائل دعوای فروش ملک مشاعی دارد، می‌تواند بهترین خدمات حقوقی را به موکل خویش ارائه دهند. وکیل مشاعی خوب در دعاوی فروش ملک مشاعی با تکیه بر علم و قوانین مربوط به مشاعات و رویه های قضایی مربوطه، بهترین انتخاب برای موکلی می‌باشند که در مشاعات ساختمان به مشکل خورده اند.

وظایف وکیل مشاعات ساختمانی چیست؟

وکیل مشاعات ملکی می‌بایست ابتدا مشاوره ای به موکل خود ارائه دهد و ایشان را به طور کامل از روند پیشبرد پرونده مطلع سازد و اگر موکل تمایل داشت پرونده خویش را به دست ایشان بسپارد.
یک وکیل مشاعات ملک خوب وظیفه دارد هر اقدامی که در راستای پرونده موکل خود انجام می‌دهد، وی را از آن آگاه سازد و گزارش شرح اقدامات خود را به طور جامع و کامل اطلاع دهد.

چرا افراد باید پرونده ملکی خود را به وکیل بسپارند؟

از آنجایی که امور ملکی پیچیدگی های خود را دارد افراد به صورت فردی نمی‌توانند اقدام کنند و اگر بخواهند شخصا به آن ورود کنند ممکن است به دلیل عدم آگاهی و سواد حقوقی، نتوانند به حقوق خود برسند. ولی وکیل مشاعات ملکی به دلیل تجربه ای که دارد می‌تواند سریع ترین راه ممکن را برای حل و فصل پرونده پیش بگیرد و به گونه ای عمل کند که به نفع موکل تمام شود.

کارشناسان برای حل اختلاف بین مالکان یا ساکنان چه راه حلی را پیشنهاد می‌کنند؟

کارشناسان امور قضایی و حقوقدانان به مالکان و ساکنان واحدهای مسکونی به خصوص آپارتمان‌های مسکونی توصیه می‌کنند در صورت بروز هرگونه ابهام یا اختلاف با سایر مالکان یا ساکنان،ابتدا از طریق مطالعه یا مشاوره با کارشناسان دادگستری و وکلا نسبت به کسب اطلاع از ماهیت اختلاف پیش آمده و نحوه حل و فصل آن اقدام و تا حد امکان از انتقال اختلافات به مراجع قضایی خودداری کنند. چرا که مراجعه به مراجع قضایی علاوه بر زمانبر بودن، ممکن هست هزینه های زیادی هم به طرفین دعوا تحمیل کند.

آیا استعلام اصالت اسناد به صورت آنلاین ممکن است؟

استعلام سند از سامانه تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی از طریق مراجعه به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آدرس ssaa.ir و انتخاب سربرگ میز خدمات الکترونیک، گزینه (تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی) امکان پذیر می باشد.

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی