جستجو
5/5

بهترین وکیل مهریه تهران (وکیل اداره پنجم)

وکیل-مهریه-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل مهریه تهران کیست؟

اغلب اوقات در کنار دعوای مهریه دعاوی دیگری هم مطرح می‌شود. مانند دعوای طلاق و حضانت و نفقه. بهترین وکیل مهریه تهران باید بر تمامی قوانین خانواده تسلط داشته باشد تا در صورت نیاز شما بتواند وکالت شمارا در تمامی دعوای بر عهده گیرد. اینگونه در هزینه‌های شما هم صرفه جویی می‌شود همجنین بهترین وکیل مهریه تهران باید به شکلی هوشمندانه از آرا به دست آمده از یک پرونده در پرونده‌های دیگر نیز استفاده کند تا شانس پیروزی آن‌ها را به حداکثر برساند. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که در پرونده‌های مهریه به دلیل نیاز به مراجعه به اداره پنجم نیاز به پیگیری وکیل هست تا پرونده طولانی نشود. فلذا بهترین وکیل مهریه تهران باید در زمان‌های مناسب به مراجع ذی صلاح مراجعه کند تا از فوت وقت جلوگیری شده و پرونده در سریع ترین زمان به نتیجه برسد.

مهریه چیست؟

مهریه تعهدی است که از جانب زوج در هنگام وقوع عقد به زوجه داده می‌شود و زوج را ملزم به پرداخت آن می‌کند. هر زمانی که زوجه مهریه را طلب کند، زوج باید آن را بپردازد.

آیا عقد بدون مهریه صحیح می‌باشد؟

در هنگام عقد، مهریه جز صحت عقد نمی‌باشد و عقد بدون مهریه هم صحیح می‌باشد. ولی در عقد موقت تعیین مهریه جزو اجزای اصلی عقد موقت بوده و بدون تعیین مهریه و مقدار آن عقد موقت باطل می‌گردد.

زوجه برای دریافت مهریه از چه طریق باید اقدام کند؟

مهریه یک حقی است که برای زوجه در نظر گرفته شده است و دارای ضمانت اجرا می‌باشد. زمانی که زوجه، طالب پرداخت مهریه‌ی خود از زوج باشد، ولی مرد از پرداختن خودداری کند؛ زوجه از طریق وکیل می‌تواند به مراجع قانونی مراجعه کند و اقدامات لازم جهت دریافت مهریه را انجام دهد. یک وکیل مهریه با تجربه، با توجه به اینکه راهکارهای لازم را به خوبی می‌داند و به آن اشراف دارد می‌تواند در روند تسریع پرونده مؤثر واقع شود.

آیا دریافت مهریه بعد از فوت زوج امکان پذیر است؟

مهریه از دین‌های ممتاز می‌باشد و زوجه بعد از مرگ همسر مجاز به دریافت مهریه از اموال متوفی می‌باشد. و در این مورد بر خلاف طلاق، باکره بودن زوجه باعث تضعیف مهر نمی‌شود و زن می‌تواند تمام مهریه را تمام و کمال دریافت کند و یک وکیل ماهر و آگاه، با بهره‌گیری از قوانین، می‌تواند باعث احقاق حق موکل خود شود.
از زمان جاری شدن عقد نکاح، زوجه مالک مهریه است و حتی این حق بعد از مرگ زوج نیز از بین نمی‌رود و قابلیت دریافت آن نیز وجود دارد. مهریه زن بعد از فوت شوهر، از ماترک یا ارثیه شوهر پرداخت می‌گردد. زن می‌تواند دادخواست مطالبه مهریه را از وارثین همسرش درخواست کند.در حقوق مسائلی وجود دارد که تمامی دیون حتی زمانی که فرد فوت کرده است نیز طی تشریفاتی از ماترک پرداخت می‌شود و مهریه برای زوج همانند دینی است که مي‌بايست به همسر خویش پرداخت نماید.
مهریه زن بعد از مرگ شوهر؛ چه در عقد دائم باشد چه در عقد موقت، قابلیت مطالبه نمودن را دارد و تنها تفاوت آنها در این است که اگر عقدی موقت به رسمیت نرسیده باشد، امکان مطالبه آن از طریق اجرای ثبت وجود ندارد.

مهریه باید دارای چه شرایطی باشد؟

۱. مالیت داشته باشد.
۲. قابل تملک به وسیله زن باشد.
۳. معلوم باشد به گونه‌ای که جهالت طرفین منتفی باشد.
۴. دارای منفعت عقلایی مشروع باشد.
۵. قابل تسلیم شدن از جانب زوج باشد.

مهریه را از چند طریق می‌توان وصول کرد؟

۱-ارسال اظهارنامه از جانب زوجه به زوج
۲-از طریق اجرای ثبت
۳-از طریق دادگاه ها

اظهارنامه چیست و ازچه طریق قابل پیگیری است؟

اظهارنامه‌ نوعی اوراق چاپی موجود در دادگستری است که متشکل از دو ستون خواهان(زوجه یا وکیل)و خوانده می‌باشد. خواهان اظهارات خود را درباره‌ی درخواست وصول مهریه در ردیف خواهان می‌نويسد و آن را برای زوج از طریق دادگاه ارسال می‌کند‌‌. در ردیف خوانده اظهارات زوج به ثبت می‌رسد.زوجه در این شرایط نیز، باید به تمکینات خود عمل کند چرا که در غیر این صورت، زن ناشزه محسوب می‌شود و هیچ نفقه ای به وی تعلق نمی‌گیرد.

اگر زوج توان پرداخت مهریه را داشته باشد ولی از پرداخت آن اجتناب کند زوجه از چه طریق باید اقدام کند؟

اگر مرد توان پرداخت مهریه را داشته باشد ولی از پرداختن آن اجتناب کند؛ زوجه مهریه خود را شخصا یا توسط وکیل به اجرا می‌گذارد. اگر زوجه در بازه‌ی زمانی ده روز، مالی از دارایی شوهر معرفی کند، فورا نسبت به توفیف آنها اقدام می‌شود. ولی اگر دارایی زوج فقط حقوق او باشد، تا یک چهارم آن ماهانه به زوج تعلق می‌گیرد، تا زمانی که مهریه به طور کامل پرداخت شود. مرد تا پرداخت کامل مهریه زن نمی‌تواند از کشور خارج بشود ولی در صورتی که مرد اموال دیگری غیر از حقوق داشته باشد، دادگاه اموال او را می‌فروشد و مهریه از این طریق پرداخت می‌شود.

اگر مرد توانایی مالی نداشت زوجه برای استرداد مهریه چه اقداماتی باید انجام دهد؟

در شرایطی که مرد توانایی مالی نداشت، زوجه یا وکیل مهریه خوب، می‌تواند به دادگاه خانواده مراجعه کند و دادخواستی مبنی بر استرداد مهریه به دادگاه بدهد. سپس دادگاه به دادخواست رسیدگی می‌کند و اگر زوجه مستحق دریافت مهریه باشد، دادگاه حکم به پرداخت مهریه می‌دهد. همچین مواقعی مرد، موظف می‌شود از زمان تعیین شده توسط دادگاه، مهریه همسرش را بپردازد.

اولین اقدام جهت گرفتن مهریه چیست؟

اولین اقدام جهت گرفتن مهریه از طریق اجرای ثبت اسناد مراجعه به دفتر ازدواج محل انعقاد عقد فی ما بین زوجین است.
در حال حاضر در صورت اطلاع زوجه از اموال منقول و غیرمنقول، لیست آنها در دفتر ازدواج اعلام می‌شود ولی توقیف از طریق دفتر ازدواج صورت نمی‌گیرد.پس از ارجاع پرونده به اجرای ثبت و تشکیل پرونده، زوجه می‌تواند به منظور توقیف اموال، استعلام اموال و دارایی را جهت توقیف از ثبت اسناد، راهور و بانک مرکزی یا بانک موردنظر خود، درخواست نماید.

بعد از ثبت درخواست مهریه اداره ثبت چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

بعد از ثبت درخواست، اداره ثبت شهرستان محل ازدواج بنا به درخواست زن، شوهر را ممنوع الخروج کرده یا اموالش را با توجه به میزان مهریه توقیف می‌نماید. اگر مالی از جانب شوهر یافت نشد، زوجه با گذشت دو ماه از ثبت دادخواست می‌تواند به دادگاه مراجعه کرده و مهریه خویش را مطالبه نماید. اگر زوج در دادگاه نتواند ناتوانی مالی خویش را اثبات کند و مهریه را نپردازد به زندان محکوم می‌شود.

بهترین روش دریافت مهریه چیست؟

از بهترین روش‌های دریافت مهریه، به اجرا گذاشتن مهر زوجه می‌باشد که زن بعد از جاری شدن خطبه عقد می‌تواند درخواست مهریه کند. مهریه یا از طریق اجرای ثبت و یا از طریق مراجعه به دادگاه خانواده امکان پذیر می‌باشد.

معیارهای انتخاب بهترین وکیل مهریه تهران چیست؟

۱. با تحقیق از سطح علمی، شهرت، تجربه، حسن اخلاق و حق الوکاله و سایر خصوصیات یک وکیل خوب مطمئن شوید تا بتوانید پرونده‌ای که گاه سرنوشت زندگی شما را رقم خواهد زد، به دستان با کفایت وی بسپارید.
۲. سن و جنس بهترین وکیل مهریه تهران (زن یا مرد بودن) ملاک و معیار دقیق و مناسبی برای خوب بودن یا بد بودن وکیل نمی‌باشد. گاهی یک وکیل تحصیل کرده جوان، می‌تواند بسیار از یک وکیل سالخورده و به ظاهر با تجربه به کار شما بیاید. زن یا مرد بودن، وکیل اهمیتی در ملاک علم و شهرت او ندارد.
۳. شخصی که عنوان وکیل و مشاوره حقوقی را اخذ میکند، علاوه بر این که حداقل مدرک کارشناسی رشته حقوق را دارد، مراحل بسیار سخت کانون وکلا را برای دریافت پروانه گذرانده است.

مزایای وصول مهریه توسط بهترین وکیل مهریه تهران چیست؟

۱. بهترین وکیل مهریه تهران می‌تواند در کمترین زمان ممکن مهریه زوجه را وصول کند.
۲. با اختیار کردن وکیل مهریه، دیگر به حضور زوجه در دادگاه احتیاجی نیست.
۳. اگر مرد اموالی داشته باشد، بهترین وکیل مهریه تهران می‌تواند به سرعت با بهره گیری از سطح دانش‌اش آنها را توقیف نماید.
۴. زوج اگر از پرداخت مهریه خودداری کند، وکیل می‌تواند حکم جلب مرد را بگیرد.
۵. وکیل نقش مهم و تاثیرگذاری در رد دادخواست اعسار مرد دارد.

اگر شوهر قبل از ارتباط زناشویی فوت کند زن مهریه را کامل دریافت می‌کند؟

زمانی که مرد قبل از نزدیکی با همسر خویش فوت کند، زن می‌تواند مهریه خویش را از ترکه مرد دریافت کند که این امر با دریافت مهریه در طلاق متفاوت می‌باشد که مهریه دختر باکره بعد از طلاق با یک دوم از مهریه‌ای که در عقد تعیین می‌کند برابری می‌کند اما اگر شوهر تا قبل از ارتباط زناشویی فوت کند، زوجه تمامی مهریه را دریافت می‌کند.

مطابق قانون اگر ترکه به اندازه کافی نباشد آیا مهریه پرداخت می‌شود؟

مطابق با ماده ۲۲۶ قانون امور حسبی؛ زمانی که ترکه به اندازه کافی برای مهریه و دیگر دیون موجود باشد، پرداخت می‌گردد در غیر این صورت ورثه مجبور به پرداخت آنها نمی‌باشند.

اموال و دارایی‌هایی که از متوفی باقی مانده است چگونه میان طلبکاران تقسیم می‌شود؟

 اموال و دارایی که از متوفی به جای مانده است میان طلبکاران تقسیم می‌گردد و ورثه ملزم نیستند که جز ترکه مبلغی را به بستانکاران بدهند و اگر ترکه برای اداء تمامی دیون کافی نباشد، ترکه مابین بستانکاران به نسبت طلب آنها تقسیم می‌گردد.

آیا تفاوتی میان دریافت مهریه میان زن اول و زن دوم وجود دارد؟

در خصوص دریافت مهریه میان زن اول و یا زن دوم تفاوتی وجود ندارد و مهریه زن دوم در هر شرایطی قابل مطالبه می باشد مگر آنکه ازدواج آنها دائمی نبوده باشد. با آنکه زن و مرد در عقد موقت از يکديگر ارثی دریافت نمی‌کنند ولی مهریه از سهم الارث متفاوت می‌باشد.

زوجه برای مطالبه مهریه بعد از فوت شوهر چگونه باید اقدام نماید؟

اجرای ثبت-دادگاه

زوجه از طریق اجرای ثبت باید چه اقداماتی را انجام دهد؟

اجرای ثبت؛ از ابتدایی ترین قدم جهت دریافت مهریه، اقدام از طریق اجرای ثبت می‌باشد. کلیه اسناد رسمی راجع به معاملات املاک ثبت شده مستقلا و بدون مراجعه به محاکم لازم الاجرا می‌باشند و این مسئله در ماده ۹۳ قانون ثبت املاک و اسناد قید شده است.
از آنجایی که سند ازدواج نیز نوعی سند رسمی محسوب می‌شود و در سند ازدواج است که میزان مهریه مشخص شده، زوجه می‌تواند با مراجعه به دوایر ثبت اسناد مهریه خود را مطالبه کند و سپس از طریق مراجعه فوق، به سایر وراث زوج طی ابلاغیه ای اعلام می‌شود تا مهریه زن پرداخت شود. هزینه درخواست مهریه از اجرای ثبت با یک بیستم مبلغ مهریه برابری می‌کند.
زوجه به دفترخانه محلی که در آن عقد کرده و ازدواجش به ثبت رسیده است، مراجعه می‌کند و سر دفتر اجرائیه پرداخت مهریه را صادر می‌نماید. سپس به وسیله پست سفارشی ابلاغ به دست ورثه ارسال می‌گردد و اگر در مدت ده روز از تاریخ دریافت ابلاغ، مهریه را پرداخت نکنند، ترکه مهر و موم و سپس توقیف می‌گردد. اگر اموالی برای توقیف موجود نباشد، زن می‌تواند بعد از دریافت گواهی از اداره ثبت، از طریق دادگاه اقدام نماید.

آیا زوجه از طریق دادگاه هم می‌تواند مطالبه مهریه را اقدام نماید؟

دادگاه؛ یکی دیگر از شیوه هایی که زن می‌تواند به منظور وصول مهریه اقدام کند، دادگاه می‌باشد. اگر زوجه از طریق اجرای ثبت نتوانست مهریه را دریافت کند، می‌تواند دریافت مهریه خویش را از دادگاه خانواده به طرفیت ورثه متوفی تقدیم نماید. در دادگاه هزینه دادرسی مهریه، با مبلغ سه و نیم برابر مبلغ مهریه برابری می‌کند.

آیا به صورت آنلاین می‌تواند مهریه را به نرخ روز محاسبه کرد؟

بدین منظور می‌توانید از سامانه مشاور ۱۲۹ قوه قضاییه استفاده نمایید. کافیست روی لینک کلیک کنید تا وارد سامانه شوید.

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی