جستجو
5/5

بهترین وکیل ویلا قولنامه ای تهران

وکیل-خرید-ویلا-قولنامه-ای-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل ویلا قولنامه ای تهران کیست؟

انتخاب بهترین وکیل ویلا قولنامه ای تهران از موضوعاتیست که اهمیت زیادی دارد. چرا که بخش زیادی از سرمایه اشخاص مربوط به املاک آنهاست و اگر مشکلی برای این املاک پیش آید، سرمایه‌ای که افراد با زحمت به دست آورده‌اند ممکن است یکباره به خطر بیفتد. بهترین وکیل ویلا قولنامه ای تهران باید در مرحله اول مشاوره کامل به موکل خود دهد و اورا از تمام قواعد قرارداد و نکات خاص مبایعه قولنامه ای و تله‌های حقوقی آن آگاه سازد. علاوه بر آن باید موکل را راهنمایی کند تا شیوه‌های معمول کلاهبرداری سودجویان را بشناسد و در دام آن‌ها نیفتد.

چرا بعضی ویلا ها قولنامه ای فروخته می‌شوند؟

معاملات ملکی را غیر منقول تلقی می‌کنند، به همین خاطر فرایند رسمی انجام آن‌ها، شامل انتقال سند ملک به نام خریدار و ثبت آن در دفاتر تنظیم اسناد رسمی می‌باشد. با این وجود، پروسه بالا، به دلیل برخی موانع قانونی، قابل اجرا نیست و افراد برای خرید ملک، به صورت قولنامه ای اقدام می‌کنند.
با اینکه خرید ملک قولنامه ای، فرایندی رسمی است ولی احتمال بروز مشکلات قانونی و حقوقی در این روش، از شیوه‌ی عادی خرید مسکن و یا ملک بیشتر می‌باشد.

نکاتی که برای خرید ویلا قولنامه ای باید رعایت شود چیست؟

۱. خارج از اراضی ملی باشند:
اراضی ملی که خارج از محدوده شهری قرار گرفته باشند به اداره منابع طبیعی تعلق دارند و آن‌هایی که داخل محدوده شهری واقع شده اند، به سازمان مسکن و شهرسازی تعلق دارند. طبق مطالب عنوان شده، ویلا و یا ملک مسکونی باید واقع در محدوده شهرنشینی، و از اراضی ملی دور باشند.
۲. از حریم و بستر رودخانه فاصله داشته باشد:
رئیس گروه محیط زیست و کیفیت منابع آب ایران اعلام کرده است که؛ ساخت و ساز در حریم رودخانه ها ممنوع نیست ولی با توجه به کاربری رودخانه ها از نظر اکولوژی و حفاظت کیفی، محدودیت هایی از لحاظ استقرار وجود دارد. طبق تحقیقات و مصاحبه های به عمل آمده، محدودیت های ساخت، مانند ساخت کارخونه فولاد به دلیل آلودگی های گسترده تا حریم کیفی ۱۵۰ متر ممنوع می‌باشد ولی واحد های مسکونی به دلیل آلودگی کمتری که دارند در فاصله بعد از حریم کف (که ۲۰ متر است) با نصب سیستم فاضلاب مجاز می‌شوند.
۳. خارج از طرح هادی روستا نباشد:
زمین هایی که بیشتر در روستاهای شمال معامله می‌شوند دارای سند شورایی هستند، سندی که شورا پای مبایعنامه را مهر می‌کند. ایراد وارده به طرح این است که، کاربرد زمین در آن قید نمی‌شود و ماهيت استفاده کردنش به طور واضح، مشخص نیست. در همچین مواردی مسئله طرح هادی مطرح می‌گردد.
طرح هادی؛ نوعی نقشه راه برای توسعه روستا یا شهر می‌باشد که توسط کارشناسان بنیاد مسکن تهیه و تنظیم می‌شود.

چگونه منابع طبیعی را استعلام بگیریم؟

استعلام اراضی ملی و منابع طبیعی با مراجعه به سامانه سامط امکان پذیر است. (جهت ورود به سامانه روی لینک آن کلیک کنید.)

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی