جستجو
5/5

بهترین وکیل خرید و فروش ویلا بدون سند تهران

وکیل-خرید-فروش-ویلا-ملک-زمین-بدون-سند-رسمی-مالکیت-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل خرید و فروش ویلا بدون سند تهران کیست؟

انتخاب بهترین وکیل خرید و فروش ویلا بدون سند تهران از موضوعاتیست که اهمیت زیادی دارد. چرا که بخش زیادی از سرمایه اشخاص مربوط به املاک آنهاست و اگر مشکلی برای این املاک پیش آید، سرمایه‌ای که افراد با زحمت به دست آورده‌اند ممکن است یکباره به خطر بیفتد. بهترین وکیل خرید و فروش ویلا بدون سند تهران باید با مشاهده وکالتنامه‌های موجود و سند مادر، خطرات و احتمالات را به شکل کامل و جامع برای موکل خویش شرح دهد. همچنین او باید در تنظیم مبایعه نامه و بررسی تله‌های حقوقی در قرارداد همواره در کنار موکل خویش باشد و او را یاری رساند.

لزوم دانستن نکات خرید ویلا ملک یا زمین بدون سند چیست؟

روز به روز ارزش سرمایه مردم کاسته می‌شود که این امر موجب نگرانی عده بسیاری از افراد شده است. به دنبال همین روند مردم، تصمیماتی راجع به خرید زمین یا ویلا در شمال کشور می‌گیرند تا بتوانند در آنجا سرمایه گذاری کنند، ولی به سراغ املاکی می‌روند که قیمت پایین تری داشته باشد. به همین منظور ممکن است اقدام به خرید ملکی کنند که فاقد سند می‌باشد.
خرید املاک بدون سند در اکثر مواقع فاقد اعتبار می‌باشند و همین موضوع ممکن است، مشکلات زیادی را در آینده به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از خطرات و مشکلات آینده، نیازمندِ بالابردن سطح اطلاعات ثبتی و حقوقیِ خود می‌باشیم.

برای اطمینان از خرید ملک باید چه اقداماتی صورت بگیرد؟

علاوه بر این‌ها، زمانی که هنگام خرید ملک یا ویلایی به دفاتر مشاورین املاک مراجعه می‌شود، اقداماتی برای تنظیم مبایعه نامه انجام می‌دهند که برای آسودگی خاطر و خودداری از ضرر و زیان، باید به دفاتر ثبتی مراجعه کرد و استعلامات ثبتی مربوطه را انجام داد. چراکه تنها راه، برای کسب اطمينان جهت صحت ملک، دفاتر ثبتی می‌باشند.

منظور از ویلای بدون سند چیست؟

ذهنیتی که مردم از ویلا و یا ملک بدون سند دارند، این است که ملک، زمین و یا ویلایی وجود دارد ولی هیچ گونه سند و کاغذی برای اخذ قرارداد وجود ندارد. این تصور کاملا اشتباه و سطحی است. منظور از ویلای بدون سند، ملکی است که اسناد مربوطه‌ی آن، فاقد اعتبار قانونی می‌باشد.

نحوه تقاضای صدور سند مالکیت برای اراضی فاقد سند رسمی چگونه است؟

اگر فردی، دارای اراضی فاقد سند رسمی باشد و بخواهد تقاضای صدور سند مالکیت را بکند نیاز به اقدام از درگاه الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املا‌ک دارد. فرد باید به آنجا مراجعه کند و فرم تقاضانامه الکترونیکی را تکمیل نموده و بعد از آن مدارک و اسناد مربوطه را همراه فایل نقشه، به دبیرخانه هیأت ارسال کند.

برای جلوگیری از کلاهبرداری در زمینه پیش فروش چه اقداماتی لازم است؟

بدون شک، یکی از شایع ترین کلاهبرداری ها در خصوص جرایم ملکی، پیش فروش آپارتمان یا ویلایی است که، بدون دریافت سند تفکیکی وارد معامله شده است! البته باید این نکته را هم توجه کرد که قانون، قوانين زیادی برای جلوگیری از کلاهبرداری های ملکی تنظیم کرده است ولی احتياط خریدار هم از واجبات می‌باشد. خریدار باید از شخصی که ملک را می‌خرد، مطمئن باشد! اگر چه پیش خرید و پیش فروش ملک و یا ویلا، تنها از راه سند رسمی امکان پذیر است ولی به دلیل افرایش کلاهبرداری ها مراجعه به دفاتر ثبت اسناد و گرفتن استعلامات لازمه، ضرری ندارد. در صورتی که خریدار از صحت ملک مطلع شد، جلسه ای با مشاورین املاک ترتیب می‌دهد و طی جلسه، طرفین قرارداد، معامله مربوطه را تنظیم می‌کنند و سپس خریدار به دفترخانه مراجعه می‌کند.

تقسیم بندی موجود برای اسناد ویلایی چیست؟

از تقسیم بندی های موجود برای اسناد ویلایی، سند رسمی و عادی می‌باشند که در رفتار و برخورد های حقوقی و قضایی با هم تفاوت دارند.

معنای لغوی سند با استناد به ماده ۱۲۴۸ قانون مدنی چیست؟

ماده ۱۲۴۸ قانون مدنی، سند را این‌گونه تعریف می‌کند؛ هرآنچه که در مقام دفاع، قابل استناد باشد، یعنی این سند است که مطلبی را ثابت می‌کند و برای اثبات یک ادعا می‌تواند مورد استناد قرار بگیرد.

سند رسمی از دیدگاه قانون ۱۲۸۷ قانون مدنی به چه معناست؟

واژه رسمی را با کلمه سند، در یک راستا قرار داده اند و تعریفی کلی از سند رسمی را ارائه دادند. به اسنادی رسمی می‌گویند که؛ توسط ادارات و مأمورين رسمی کشور، به ثبت رسیده باشد. همچنین در ماده ۱۲۸۹ قانون مدنی آمده است که؛ هر سندی که جزو اسناد رسمی تلقی نشود، سندی عادی محسوب می‌شود.

مهم ترین تفاوت میان سند عادی و سند رسمی چیست؟

یکی از مهم ترین و حائز اهمیت ترین دلیلی که اسناد رسمی و عادی را از هم جدا می‌کند، قابل استماع بودن است.
در اسناد عادی، تمام شکایات قابل استماع اند درصورتی که همچین چیزی در اسناد رسمی دیده نمی‌شود جز در حالتی که سند، حکم جعل داشته باشد.

آیا شخصی که حکم جعل سند دارد می‌تواند به اسناد رسمی شکایت کند؟

شخصی که حکم جعل سند داشته باشد نمی‌تواند به اسناد رسمی شکایت کند، مگر فردی، مدعی شود این سند رسمی جعلی است و از اعتبار لازم برخوردار نیست که در این صورت به دادگاه جهت داوری فرستاده می‌شود. هیأت هایی جهت بررسی مدارک و دلایلِ ارائه شده، تشکیل می‌شود، تا طی تحقیقات به عمل آمده و جلب نظر کارشناس، رأی را صادر کند.

نحوه تشکیل هیات بررسی مدارک به چه شکل است؟

در هر حوزه ثبتی، هیأت و یا هیأت‌های حل اختلاف، با حضور یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه، رئیس اداره ثبت یا قائم مقام وی، و رئیس اداره راه و شهرسازی یا رئیس اداره جهاد کشاورزی یا قائم مقام آنان تشکیل می‌شود.

در چه مواردی امکان صدور سند مالکیت میسر نمی‌باشد؟

۱. فوت مالک رسمی و حداقل یک ورثه از جانب او.
۲. دسترسی نداشتن به مالک رسمی در صورتی که فوت کرده باشد و عدم دسترسی به حداقل یک ورثه‌.
۳. مفقودالاثر بودن مالک رسمی و حداقل یک ورثه.
۴. عدم دسترسی به مالکان مشاعی در مواردی که مالکیت متقاضی، مشاعی و تصرفات‌اش در ملک مفروز باشد.

اراضی هایی که از این قانون مستثنی می‌باشند شامل چه مواردی است؟

اراضی دولتی، عمومی، ملی، منبع طبیعی و موات شامل این قانون نمی‌باشند چرا که اراضی متعلق به فرد مشخصی نمی‌باشند.

وظایف هیأت حل اختلاف در صدور سند مالکیت چیست؟

۱.دبیر هیأت مکلف است قبل از رسیدگی هیأت، استعلام جریان ثبتی ملک را از اداره ثبت بگیرد و اگر ملک نام‌برده، جزء اراضی ملی، عمومی،دولتی… باشد، طی مراحلی کتبی، به هیأت گزارش آن را بکند تا تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.
۲. هیأت باید در هر پرونده‌ای که سابقه ملی یا موات بودن را دارد، از وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و یا جهاد کشاورزی استعلامات لازمه را اعمال کند. وزارتخانه های ذکر شده باید ظرف یک ماه از زمان دریافت نامه هیأت، استعلام آن را پاسخ دهند؛ در غیر این صورت هیأت به رسیدگی خود ادامه می‌دهد.

شرایط اخذ سند ساختمان مناطق شهری چیست؟

جهت اخذ سند ساختمان هایی که در مناطق شهری واقع شده اند، لازم است که ملک مورد تقاضا چهارچوب ساختمان را داشته باشد و همچنین حداقل امکانات جهت سکونت مانند اتاق، سرویس بهداشتی، آب و برق و گاز را داشته باشد.

مرجع صالح صدور سند رسمی مالکیت کدام است؟

مرجع صالح جهت رسیدگی به صدور سند مالکیت با شرایط قبل در حوزه ثبتی، هیات حل اختلاف تشکیل می‌شود و با بررسی دلایل اقدام به صدور رای می‌کنند.
اعضای هیات مذکور شامل قاضی، رئیس اداره ثبت یا قائم مقام او، رئیس اداره راه و شهرسازی یا اداره جهاد کشاورزی برحسب مورد قائم مقام آنها می‌باشد.

برای انتقال سند رسمی چه مدارک و اقداماتی لازم است؟

حال اگر ملکی سندی ثبتی داشته باشد، برای شروع انتقال قطعی سند باید خریدار و فروشنده به همراه اصل مدارک شناسایی در یکی از دفاتر رسمی حضور پیدا کنند. بعد از حضور، در همان جلسه ضمن استعلام سیستمی از اداره ثبت ناحیه مربوطه، بازداشت یا عدم بازداشت بودن سند استعلام خواهد شد.( اداره ثبت معمولا ۴۸ ساعت زمان می‌برد تا پاسخ دهد و اعتبار آن تا ۴۵ روز می‌باشد.)

چگونه منابع طبیعی را استعلام بگیریم؟

استعلام اراضی ملی و منابع طبیعی با مراجعه به سامانه سامط امکان پذیر است. (جهت ورود به سامانه روی لینک آن کلیک کنید.)

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی