جستجو
5/5

بهترین وکیل دعاوی موجر و مستاجر تهران

وکیل-دعاوی-موجر-مستاجر-شرق-تهران-تهرانپارس

بهترین وکیل دعاوی موجر و مستاجر تهران کیست؟

انتخاب بهترین وکیل دعاوی موجر و مستاجر تهران بسیار مهم است. چرا که در این دعاوی ممکن است موجر ملک خود را به شکلی فوری نیاز داشته باشد یا مستاجر در صورت شکست در دعاوی سرپناهی برای خود و لوازم خانه‌اش نداشته باشد. بهترین وکیل دعاوی موجر و مستاجر تهران شخصیست که تجربه پیروزی در دفاع از موجر و از مستاجر در پرونده‌های مختلف داشته باشد تا به تمام جنبه‌های مساله و احتمالات ممکن آگاه باشد. بهترین وکیل دعاوی موجر و مستاجر تهران باید در ابتدا موکل خود را از مراحل مختلف پرونده (مثل مرحله صدور حکم و اجرای حکم) آگاه سازد و هزینه‌های هرکدام را به صورت واضح و شفاف اعلام دارد.

اجاره یعنی چه؟

قراردادی که طبق آن یک نفر که اصطلاحا آن را موجر می‌نامند ملک خود را برای مدت معین، در اختیار مستأجر قرار می‌دهد و در ازای آن اجاره بها(کرایه) می‌گيرد.

موجر به چه کسی گفته می‌شود؟

به اجاره دهنده خانه یا ملک یا چیزی به دیگری می باشد. در فقه، شخصی که به موجب عقد اجاره منفعت عینی را به شخص دیگری تملک می نماید موجر گفته می شود.

وظایف موجر چیست؟

۱. تحویل ملک اجاره شده به مستأجر: موجر، بعد از انعقاد قراردادِ اجاره، (خانه، آپارتمان و مغازه‌اش)را به مستأجر تحویل می‌دهد.
۲. برگرداندن (پول پیشِ) مستأجر،هنگام تخلیه: معمولا در قرارداد اجاره، گرفتن پول پیش، از مستأجر مطرح می‌شود که در پایان( موقع تخلیه) مبلغ ذکر شده را به مستأجر بر‌می‌گردانند.
۳. تعميرات کلی و اساسی ملک اجاره شده: تمامی تعميرات، از جمله خرابی آسانسور، سیستم گرمایشی و سرمایشی و مسائل کلی بر عهده موجر می‌باشد.

مستاجر کیست؟

به فردی گفته می‌شود که ملکی یا چیزی را از موجر به اجاره بگیرد و مال الاجاره پرداخت نماید.

درچه صورت بین موجر و مستاجر اختلاف به وجود می‌آید؟

بین موجر و مستاجر گاها اختلافات بسیاری رخ می‌دهد که ممکن است برخی از این اختلافات جنبه مزاحمت برای یکی از طرفین داشته باشد که در نتیجه گاهی موجب طرح دعوی و شکایت علیه طرف مقابل می‌شود. ممکن است که بعد از انعقاد قرارداد، موجر یا مستأجر، به تعهدات خود عمل نکنند و در ادامه بحث و اوج گیری اختلاف، موضوع تخلیه ملک مطرح گردد‌.

وظایف مستاجر چیست؟

۱. پرداخت کرایه: کرایه را معمولا موجرین، ماهانه دریافت می‌کنند که مستأجر، مستلزم‌ پرداخت به موقع آن می‌باشد. در غیر این صورت اگر در قرارداد اجازه قید شده باشد، امکان تخلیه ملک، توسط مستأجر وجود دارد.
۲. تخلیه به موقع ملک بر طبق قرارداد: مستأجر مؤظف می‌باشد، ملک را در مهلت تعیین شده تخلیه کند.
۳. انجام تعميرات غیر اساسی و جلوگیری نکردن از تعمیرات اساسی توسط موجر: اگر ملک اجاره شده نیاز به تعميرات جزئی، مانند رنگ کردن و تعویض لامپ را داشته باشد، خود مستأجر باید هزینه و شیوه تعمیر آن را بر عهده بگیرد.
مستاجر نباید هنگام تعمیرات اساسیِ عنوان شده، مانع موجر می‌شود. چرا که این کار، طبق اختیارات مالک می‌باشد.
۴. پرداخت بهای آب، برق، گاز، تلفن و حق شارژ: به دلیل استفاده مستأجر از موارد بالا، هزینه های مربوطه را خودش باید پرداخت کند.
۵. عدم ورود خسارات به محل اجاره: مستاجر باید به گونه ای از محل اجاره استفاده کند که کوچیک ترین خساراتی به ملک وارد نشود. در صورت بروز خسارات، مستأجر مستلزم تعمیر و پرداخت هزینه می‌باشد.
۶. عدم تغییر شغل در مغازه اجاره ای: اگر مستأجر برای اجاره مغازه در قرارداد عنوان کند که این مکان را برای کار مشخصی می‌خواهد، دیگر نمی‌تواند آن را عوض کند مگر موجر با آن موافق باشد و رضایت دهد.

آیا فسخ قرارداد از جانب موجر امکان پذیر است؟

گاهی ممکن است مستأجر، ملک اجاره ای را به محلی برای اعمال کارهای خلاف تبدیل کند که در این صورت موجر با مراجعه به دادگاه می‌تواند قرارداد را فسخ کند. همچنین اگر مستأجر از ملک، مال به شیوه ای استفاده کند که باعث خرابی و خسارت شود می‌تواند قرارداد اجاره را فسخ کند.

آیا در دعاوی موجر و مستاجر شروع کننده دعوا همیشه موجر است؟

برخلاف نظر عموم همیشه موجر در دعاوی موجر و مستأجر شروع کننده دعوا نیست و گاهی این مسئله ممکن است که برعکس شود. برای نمونه:
موجر ودیعه مستأجر را ندهد: به طور کلی، اغلب مالکین در برابر اجاره ملکشان از مستأجرین ، مبلغی را به عنوان رهن و یا ودیعه دریافت می‌کنند که در زمان پایان مدت اجاره، آن مبلغ را به مستأجر بر می‌گردانند. ولی برخی از مالکان، از بازگرداندن ودیعه خودداری می‌کنند که در موارد زیر به آنان می‌پردازیم:

چرا برخی از مالکان از بازگرداندن ودیعه خودداری می‌کنند؟

۱. به دلیل خرج کردن ودیعه و عدم وجه نقد.
۲. ملک مورد نظر اجاره نمی‌رود و درنتیجه، مالک توان پرداخت به موقع ودیعه را ندارد.
۳. موجر، مبلغی را به دلیل خسارات وارده به ملک، از ودیعه کم می‌کند.
در تمامی موارد عنوان شده، ممکن است مستأجر، مبلغ ودیعه یا مبلغ پیش را تمام و کمال دریافت نکند که در این صورت مستأجر می‌تواند ادعا کند رفتار مالک غیرقانونی و ناعادلانه است و علیه او طرح دعوی کند. اگر اثبات شود ناعدالتی رخ داده است، مستأجر می‌تواند مبلغ ودیعه را پس بگیرد.

هنگام اختلاف موجر و مستاجر چه کسی بهترین تصمیم را می‌گیرد؟

زمانی که موجر و مستاجر به تعهدات قراردادی و قانونی خود عمل نکنند و با یکدیگر به اختلاف بر بخورند، دعاوی متعددی در دادگاه ها مطرح می شود.
حال در این شرایط افراد به شخصی با تجربه و متخصص مراجعه می‌نمایند تا با تکیه بر علم و تجربه وی بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند و بهترین راهکار را دریافت نمایند.
۱-دعاوی اجاره به دلیل پیچیدگی های موجود و قوانین متعدد نیازمند فردی است که به تمامی قوانین مربوطه آگاه باشد.
در قراردادهای غیر منقول به دلیل مشکلاتی که وجود دارد و احکام و شرایط متعدد و قوانین خاص اجاره بهتر است از وکیل دعاوی موجر و مستاجر کمک گرفت.
۲. نحوه و چگونگی طرح دعوا در روند دادرسی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد پس برای آنکه دعوا در روندش دچار مشکلاتی نشود می‌بایست که موضوعات و دعاوی ملکی را با وکیل ملکی متخصص مطرح نماییم.
۳.  در حوزه ملکی قوانین مختلف و متعددی وجود دارد و وکیل ملکی با شناخت و علم بر تمامی قوانین می‌تواند بهترین فرد برای پرونده های ملکی و دعاوی موجر و مستاجر باشد. چرا که می‌داند در چه زمانی و در کجا باید از چه قانونی استفاده نمود. استفاده از قوانین مرتبط به موضوع، از جمله مواردی می‌باشد که افراد عادی که سواد حقوقی ندارند نمی‌توانند از آن استفاده کنند و تنها با مراجعه به وکیل دعاوی موجر و مستأجر می‌توانند آن را حل و فصل کنند.

سامانه رسمی املاک و اسکان کشور چیست؟

سامانه ثبت املاک و اسکان، به آدرس amlak.mrud.ir ، توسط وزارت راه و شهر سازی راه‌ اندازی شده است. تمامی سرپرستان خانوار، مالکان و مستاجران، باید، همانند سال گذشته، در سال 1402 نیز، پس از ورود به سایت سامانه و ثبت نام در آن، املاک تحت تملک خود را به ثبت برسانند. عدم ثبت ملک، موجب تعلق جریمه مالیات خانه های خالی به مالک، خواهد شد.

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی