جستجو
5/5

بهترین وکیل قاضی بازنشسته تهران

بهترین-وکیل-قاضی-بازنشسته-تهران

مزایای همکاری با بهترین وکیل قاضی بازنشسته تهران چیست؟

در ابتدا باید بدانید حتی همکاری با بهترین وکیل قاضی بازنشسته تهران ، هم مزایا و هم ریسک هایی دارد. از مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناختن دیگر قضات: به سبب زمانی که قاضی بازنشسته در دادگاه قضاوت کرده، با دیگر قضات می‌تواند آشنا باشد و طریقه قضاوت آنها را بداند.
  • آشنایی با رویه‌های قضایی: در قانون مواردی وجود دارد که ممکن است در نگاه یک فرد و یا وکیل کم تجربه، ضد و نقیض به نظر برسد. اما قاضی بازنشسته به سبب آگاهی که از قانون و حقوق دارد، تفسیر دقیق هر یک از این موارد را به خوبی می‌داند که ریسک پرونده را کاهش می دهد.
  • تخصص: برای رسیدن به درجه قضاوت، باید مراحل سختی را پشت سر گذاشت. همکاری با یک قاضی سبب آسودگی خاطر از علم و آگاهی وکیل خواهد شد. اگر او حرفی بزند، اتمام حجت است و نیاز نیست نظر دیگر وکلا هم بپرسید.
  • تجربه:  بهترین وکیل قاضی بازنشسته تهران ، سالهای زیادی از عمرش را در دادگاه‌ها گذرانده و روزانه پرونده‌های مختلفی را دیده، برخی را خود قضاوت کرده و در برخی، قضاوت دیگر همکارانش را مورد تحلیل قرار داده است. پس به خوبی از انواع پرونده و تله‌هایی را که ممکن است یک وکیل تازه کار نبیند، آگاه است.

ریسک های همکاری با قاضی بازنشسته چیست؟

  • تجربه کم در مقام دفاع: وکیل وظیفه اش دفاع از موکلش است و قاضی وظیفه اش بی طرفی و پیدا کردن حق دان. یک قاضی بازنشسته، گرچه به خوبی می‌تواند صاحب حق را پیدا کند، اما دفاع بحث دیگریست. او سالها تمرین کرده که بی طرفانه همه دعاوی را بررسی کند.
  • آشنایی کم با قوانین جدید: در بسیاری از موارد، قوانین جدید وضع می‌شوند که جایگزین قوانین قدیمی بشوند و آنها را کامل کنند. برای مثال قانون صدور چک جدید، و یا روابط موجر مستاجر. هر وکیل، برای گرفتن پروانه وکالت خود باید چند آزمون از آخرین قوانین وضع شده پشت سر بگذارد، اما قاضی بازنشسته بدون آزمون و فقط به سبب ثبت درخواست، صاحب پروانه وکالت خواهد شد. لذا حتی بهترین قاضی بازنشسته تهران هم ممکن است از قوانینی که بعد از بازنشستگی اش وضع شده، آگاهی کامل نداشته باشد.

هزینه وکیل قاضی بازنشسته تهران چقدر است؟

اکثریت دعاوی حق الوکاله مشخص دارند، مثل دعاوی چک و ارث هایی که پیچیده و سنگین نیست. برای این دعاوی، حق الوکاله وکیل چه کارآموز و چه قاضی بازنشسته، طبیعتا نباید تفاوت فاحشی وجود داشته باشد. اما در دعاوی ترافعی و پیچیده، مثل مشکلات ملکی، تجربه وکیل حرف اول را در حق الوکاله و همچنین نتیجه پرونده می‌زند.

برای چه دعاوی از بهترین وکیل قاضی بازنشسته تهران کمک بگیریم؟

  • اگر دعوای شما حسبی است -یعنی اختلاف وجود ندارد، صرفا مراحل حقوقی باید انجام شود، مثل دعاوی ارثی- برای کاهش هزینه‌ها بهتر است از وکیل قاضی بازنشسته کمک نگیرید.
  • برخی دعاوی مسیر مشخص و ساده ای دارند. اکثرا دعاوی مربوط به چک های برگشت خورده. اگر وکیل تجربه حتی یک پرونده مشابه هم داشته باشد، می‌تواند به راحتی پرونده را پیش ببرد. پس بهتر است از وکیل هایی استفاده کنید که حق الوکاله کمتری دریافت می‌کنند.
  • در دعاوی ترافعی و سنگین که مبلغ قابل توجی هم دخیل هست، برای مثال دعاوی ملکی، پیشنهاد می‌شود حتما از بهترین وکیل قاضی بازنشسته تهران کمک بگیرید. چراکه تجربه وکیل تاثیر مستقیم در نتیجه پرونده خواهد داشت و وکیل بی تجربه ممکن است باعث ضایع شدن حق شما گردد.

قاضی بازنشسته چگونه می‌تواند برای شخصی وکالت کند؟

پروانه وکالت قاضی بازنشسته و وکیل عادی تفاوتی ندارد. فلذا هر قاضی پس از دریافت پروانه وکالت، پرتابلی برایش باز می‌شود و از طریق سامانه الکترونیک ثنا می‌تواند برای اشخاص کد ارسال کرده و به صورت الکترونیک قرارداد وکالت امضا کند.

 

بروزرسانی شد

قاضی بازنشسته

چگونگی تبدیل قاضی بازنشسته به وکیل پایه یک دادگستری

همه ما می دانیم که در اکثر شغل ها مانند کارشناس تصادفات بعد از بازنشستگی می تواند به دلخواه خود کارشناسی بیمه را اداره کند و به جز حقوق و مزایای بازنشستگی از مزایای دیگری نیز بهره ببرد، قاضی بازنشسته همانند هر فرد دیگری می باشد که به دلیل رسیدن به سن بازنشستگی پس از تمام کردن خدمت قضایی، تصمیم به بازنشستگی گرفته است. قاضی های بازنشسته شده همچنان  می ‌توانند به عنوان یک وکیل فعالیت کنند و موکلین خود را در دادگاه‌ ها وکالت نمایند، اما در این صورت، بازنشستگی قاضی ها حتما باید از مراجع ذی صلاح اطلاع رسانی گردد تا اگر قاضی مشکلاتی در دوره بازنشستگی داشته باشد، بررسی و رسیدگی شود.

وکیل چه کسی است؟

وکیل پایه یک دادگستری، وکیلی است که دارنده مدرک وکالت از دانشگاه و دارای مجوز یا پروانه وکالت از مراجع مرتبط  می باشد، این وکلا می‌ توانند در دادگاه‌ ها به عنوان نماینده و مدافع حقوقی موکلین خود حضور داشته باشند و در داد خواست ‌ها دفاعیه هایی از موکلین خود ارائه دهند.

 ویژگی های وکلا چه چیز هایی هستند؟

. ویژگی‌ های وکلا عبارتند از:

تعهد به مشتری: یک وکیل باید به وفا داری و تعهد به موکلین خود اهمیت بدهند و تمام سعی خود را برای رسیدگی به پرونده‌ های آن‌ ها بکنند.

 تجربه: وکیل ها باید مهارت و تجربه کافی در زمینه حقوقی و قوانین داشته باشند تا بتوانند بهترین مشاوره ها را به موکلین خود ارائه دهند.

دانش حقوقی: وکلا باید دارای دانش کامل در زمینه قوانین و حقوقی مرتبط به حوزه ها‌ی خاص باشند تا توانایی کمک و حل مشکلات موکلین  خود را داشته باشند.

 حرفه ‌ای بودن: وکیل ها باید در زمینه شغلی خود حرفه‌ ای عمل کنند و با موکلین خود صادق و رو راست باشند و همچنین برای حفظ رازهای موکلین خود اهمیت بالایی قائل باشند.

 قدرت ارتباطی: وکیل ها باید توانایی و قدرت ارتباطی بالایی با موکلین خود  داشته باشند تا بتوانند به خوبی نیاز های آن ‌ها را درک کنند.

 پایبندی به اخلاق حرفه ‌ای: وکیل ها باید بتوانند به اصول اخلاق حرفه‌ ای پایبند بمانند و همچنین باید بتوانند در تمامی موارد حافظ حریم خصوصی موکلین خود اهمیت بدهند.

دقت : وکیل ها باید دقیق باشند و دقت بسیار بالایی در زمینه  کاری خود داشته باشند تا هیچ مشکل و خطایی در پرونده موکلین رخ ندهد.

معایب همکاری با قاضی بازنشسته چیست؟

آشنا نبودن با قوانین جدید: در موارد بسیاری به دلایل جایگزینی برای قوانین قدیم قانون های جدید وضع می شوند تا آن ها را کامل کنند، برای مثال: روابط موجر و مستاجر، قوانین صدور چک جدید. همه وکلا برای اخذ مجوز و پروانه وکالت خود باید چندین آزمون از آخرین قوانین وضع شده پشت سر بگذارد ولی قاضی باز نشسته بدون هیچ کونه آزمون و فقط برای ثبت درخواست خود برای مجوز یا پروانه وکالت باید اقدام کند، زیرا به دلایلی حتی بهترین قاضی ها هم ممکن است از قوانینی که بعد از باز نشستگی اش به تصویب رسیده کاملا آگاه نباشد.

بی تجربگی در ارائه دفاعیه برای موکلین خود: یکی از وظایف وکلا دفاع از موکلین با ارائه دفاعیه، ثبت اعتراض به حکم و قانع کردن قاضی با مدارک معتبر می باشد و وظایف قاضی نیز، بی طرفی و پیدا کردن کسی که حق با او است. یک قاضی بازنشسته شده طبق تجربه های چندین ساله خود به راحتی می تواند صاحب حق را تشخیص دهد ولی دفاع کردن و وکالت بحث دیگری است زیرا او سالها تمرین کرده است که بی طرفانه قضاوت و دعاوی را بررسی کند.

ویژگی های قاضی بازنشسته در دیوان عالی

کار بلدی و خبرگی یک وکیل قاضی بازنشسته شده در دیوان عالی کشور به دلیل بررسی به پرونده هایی است که در دوره خدمت خود قبل از بازنشستگی روی آن ها انجام داده وقضاوت کرده است.

در طی سال های خدمت خود با کسب خبرگی و قضاوت در زمینه های مختلف، یا کسب تجربه در پرونده های مختلف قضایی پس از بازنشستگی خبرگی بسیار کثیری از وقت قضاوت خود به همراه داشته پس قطعا می تواند انتخاب درست و مناسبی برای نمایندگی و وکالت، پرونده های قضایی بسیاری باشد.

وکیل قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور

تا کنون درباره مزیت های انتخاب وکیل قاضی بازنشسته صحبت کردیم. حالا به این موضوع می پردازیم که اگر وکیل قاضی بازنشسته دیوان عالی را برای پرونده های خود انتخاب کنیم چه ویژگی هایی علاوه بر موضوعات گفته شده در پرونده های قضایی خواهیم داشت.

وکیل قاضی بازنشسته شده دیوان عالی به دلیل خبرگی قضاوت کردن در دیوان عالی کشور به قوانین قضایی کشور تسلط کامل تری خواهد داشت و به شکل کامل تری در دوره قضاوت خود توانسته که پرونده های زیادی را قضاوت کرده و به دلیل این که در دیوان عالی به عنوان یک قاضی حضور داشته قطعا یکی از بهترین قاضی های کشور بوده است.

 به دلیل این که در دیوان عالی برترین و کامل ترین  قاضی های کشور پرونده ها را قضاوت می کنند این قاضی ها بنا بر خبرگی بالایی که در دوره قضاوت خود در دیوان عالی داشته اند می توانند در زمان بازنشستگی خود به عنوان یک وکیل قاضی بازنشسته دیوان عالی وکالت و نمایندگی کنند.

نقش وکیل قاضی بازنشسته دیوان عالی در انجام کار

در مواردی به دلیل وضوح نداشتن متن ضابطه، صادر کردن دستور و اعلام حکم مشکل خواهد بود در این مواقع شرایط و شروطی لازم است برای قضاوت به جا و درست و رسیدن و تایید کردن حکم دادگاه نهایی دادسرا از تفسیر کردن ضابطه استفاده کرد.

هيئت عمومی ‌دیوان عالی مملکت نشستی تشکیل خواهند داد و هر کدام از اعضا به تفاسیر حکم دادگاه پرداخته و نتیجه های گوناگونی را عرضه می کنند و در آخر حکم دادگاه با اکثریت به عنوان ضابطه پذیرفته خواهد شد و اعتبار آن دائمی می باشد مگر که در خود ضابطه تغییری ایجاد شود و حکم دادگاه باطل یا نقض شود.

که در چنین شرایطی می توان آن را تشکیل وحدت رویه قضایی نامگذاری کرد. در ماده‌ ی 471 ضابطه آیین دادرسی کیفری بیان شده که  اگر در موارد کیفری، حقوقی، کار حسب شده نیاز به تفاسیر ضابطه باشد، رئیس دیوان عالی کشور نظر های هيئت عمومی ‌دیوان عالی کشور را درخواست خواهد کرد.

قاضی بازنشسته

دیگر خدمات

▲ جستجو کنید ▲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره حقوقی